Juuni algul alustasid Luksemburgis Differdange'i linnas tööd Volvo esimesed täielikult elektritoitel sõitvad bussid. Bussioperaatori Sales-Lentz bussiparki kuulub nüüd 4 Volvo elektribussi, 12 elektrihübriidi ja 30 hübriidi.


„Volvo 7900 elektribusside liinilesaatmine on meile järjekordne tähtis samm puhtama ja vaiksema linnakeskkonna ning mõnusama ühistranspordi suunas, mille poole me ju püüdleme. Koos Differdange'i ja Sales-Lentziga oleme ühistranspordi järgmise põlvkonna eestvedajad," lausub ettevõtte Volvo Buses president Håkan Agnevall.

Differdange'i eriline huvi elektribusside vastu tuleneb linna ambitsioonikast säästva arengu kavast, milles ühistranspordil on oluline roll. Nelja elektribussi kasutatakse neljal marsruudil, mille pikkus on 8-9,5 km. Iga buss sõidab u 25 minutit, misjärel toimub lõpp-peatuses 3-6 minuti jooksul kiirlaadimine avatud liidese OppCharge kaudu (laadimine esimesel võimalusel), mis vastab Euroopa Autotootjate Liidu ACEA soovitustele. Differdange'i laadimisjaamad tarnis Heliox.

„Täielikult elektritoitel sõitvad bussid olid loogiline jätk elektrihübriididele, ning kannavad meie linnaliikluse säästliku arengu strateegia ideed edasi. 2016. aasta septembri algul käivitas Sales-Lentz Autocars rohelise linnaliikluse suurprojekti: Differdange'i linnale hangiti 12-meetrised täielikult elektritoitel sõitvad liinibussid. Kasutuselevõtt: 2. mai 2017. On väga põnev, kuna viisime selle muudatuse ellu täpselt 9 kuuga tänu tugevale meeskonnatööle, millesse panustasid Volvo Göteborg, Volvo kompetentsikeskus Luksemburgis, Differdange'i linn, Heliox, ElectroWatt, Sales-Lentzi tehnikaosakond ja paljud teised partnerid," sõnab Sales-Lentzi direktor Jos Sales.

„Sales-Lentz on alati uued tehnoloogiad varakult kasutusele võtnud. Meil kui ühistranspordi operaatoril on oluline roll - saadame signaali tarnijatele: bussitootjatele, tarkvaraarendajatele, et nad töötaksid välja uued turu vajadustele vastavad tehnoloogiad. Olles tihedas kontaktis nii avaliku kui erasektori mobiilsuslahendustega, näeme end Sales-Lentzis arendustöö partnerina ja ettevõtjana, kes on valmis säästvasse mobiilsusesse investeerima," ütleb Sales-Lentzi tegevjuht Wolfgang Schroeder.

 

Peale täielikult elektritoitel sõitvate Volvo 7900 busside pakub Volvo Buses tervet rida elektrisõidukeid, sh hübriid- ja elektrihübriidbusse (plug-in). Kokku on ettevõte praeguseks üle maailma müünud rohkem kui 3300 Volvo elektribussi.

Volvo 7900 elektribuss
• Täielikult elektri jõul liikuv kaheteljeline 12-meetrine madalapõhjaline kolme uksega linnaliinibuss.
• 80% väiksem energiatarbimine kui võrreldaval diiselmootoriga bussil.
• Vaikne, heitgaasideta.
• Varustatud elektrimootori ja liitiumioonakuga.
• Aku laadimine toimub lõpp-peatuses ning sellele kulub vaid 3-6 minutit*.
• Mahutab 85 reisijat.

* Laadimiseks kuluv aeg varieerub olenevalt topograafilistest ning koormuse ja ilmastikuga seotud asjaoludest.