Volvo Buses jätkab elektrisõidukite pakkumist, et vastata üleilmsele nõudlusele kestlike lahenduste järele. See oli ettevõtte peamine sõnum Rahvusvahelise Ühistranspordi Liidu UITP maailmakongressil ja messil Montréalis 14.–17. mail.

Elektribusside müügiga on jõutud 4250 ühikuni ning Volvo ja tema Põhja-Ameerika tütarfirma Nova Bus hoiavad maailmas selles valdkonnas esikohta. Kõige uuem mudel, mida tutvustati, on Nova Busi täielikult elektritoitel sõitev buss.

„Meil on ühiskonna ees vastutus, kuna oleme üks suuremaid linnaliini- ja kaugsõidubussi tootjaid maailmas. Usume, et suudame teedrajavate uuendustega jätkusuutliku transpordi osas sõna sekka öelda," sõnas ettevõtte Volvo Buses president Håkan Agnevall.

Seni on Volvo Buses kaubamärgi alt müüdud üle 3300 hübriid-, elektrihübriid- ja täielikult elektritoitel sõitva bussi ning tütarettevõte Nova Bus omakorda veel 950 hübriidbussi. Selle aasta alguses sai Volvo suurima ühekordse elektrihübriidide tellimuse, kui Belgia linnad Namur ja Charleroi tellisid kokku 90 bussi. Kõige värskem tooteuudis on elektrimootoriga 12,2 m pikkune buss - Nova Busi mudel LFSe -, mida ka UITP messil näha saab. Esimesed kolm neist hakkavad maikuus sõitma Montréali tänavatel.

Nii nagu Volvo elektri- ja elektrihübriidbussidel, nii laetakse ka Nova Busi LFSe mudelite akud kiiresti pantograafi abil, milleks vajaminev on paigaldatud bussi katusele. Ühest 3- kuni 6-minutilisest laadimisest piisab ligikaudu 15 km teenindamiseks. Laadimisjaam kasutab ühist liidest - OppCharge -, mille Volvo koos Siemensi ja ABB-ga välja töötas, ning tänu sellele saavad erinevat tüüpi elektribussid kasutada ühte ja sama laadimisjaama. Sellise OppCharge'i jaamaga saab tutvuda ka messil Volvo paviljonis.

Külastajad said messipaviljonis interaktiivsete ettekannete ja väljapaneku abil näha-kuulda, kuidas uuendusmeelsed linnad kõikjal maailmas keskkonnaküsimustega hakkama saavad.

Müra, saaste, linna areng, ohutus ja elektritranspordilahenduste kasutamine on vaid mõned teemad, mida käsitletakse.

Oma kodulinnas Göteborgis on Volvo üks ElectriCity algatuse eestvedajaid ja tänu sellele ühtlasi ka UITP auhindade finalist. ElectriCity võistleb funktsionaalsuse ja tehnoloogilise kompetentsi kategoorias.

Messi Põhja-Ameerika paviljonis näitas Nova Bus uut linnahübriidbussi. Ettevõtte Volvo Buses teine Põhja-Ameerika tütarettevõte Prevost esitleb pendelrändeks sobivat mudelit Prevost X3-45.