Peaaegu kaks aastat peale diiselmootorite skandaali avalikuks tulekut hakkavad erinevad uurimised lõpuks ühele poole jõudma. Volkswagen on küll esimese hooga määratud trahvid tasunud ning tegeleb aktiivselt autode tagasiostmisega, kuid jätkuvalt uuritakse, kuidas selline petutarkvara skeem üldse tekkida sai ning kes sellest tegelikult teadlikud olid. 

Pahased on ka Volkswagen investorid, kes kaotasid autotootja aktsia langedes tohutuid summasid. Bild am Sonntagi andmetel esitles üks Volkswageni juhtidest Oliver Schmidt juba 2015. aasta 25. augustil ettevõtte tollasele tegevjuhile Martin Winterkornile hinnangut, et petutarkvara avalikuks tulekul võib Volkswagenile tekkida kahju 16 miljardi euro ulatuses. 

Tõeks osutudes tähendab see seda, et Volkswageni juhid tegelikult teadsid probleemist ja potentsiaalsetest suuretest trahvidest ning väljaminekutest, kuid hoidsid seda salajas ning sellega ka ettevõtte aktsionäre ja investoreid teadmatuses.

Mitmed Volkswageni aktsionärid otsivad Volkswagenilt kahjutasu protseduurireeglite rikkumise vastu. Ka Saksamaa seadused ütlevad, et ettevõte peab aktsionäre aegsasti informeerima infost, mis aktsia hinda muuta võib. Pole aga selge, kas ühekuune viivitus sellega otseselt vastuolus on ning teema tuleb kohtus selgeks vaielda.