Volkswageni arendusjuht leiab, et liitiumioonakude põud võib nakatada autotööstuse ülemaailmse probleemiga, kui 2025. aastaks ei valmi 40 uut Tesla gigatehase suurust kompleksi.

 

Ulrich Eichhorn, kes Saksa tootja arenduse eest vastutab, muutis äsja 2025. aastaks vajalike aku koguste prognoosi, mis alles 13 kuud tagasi tehti. Tema hinnangul on siis  müüdud grupi autodest veerand elektrisõidukid.

 

“Me vajame rohkem kui 200 gigavatt-tundi,” rääkis mees eelmise kuu lõpus ajakirjanikele. 2016. aasta suvel ennustas tegevjuht Matthias Müller, et neil on 150 gigavatt-tunni jagu energiat salvestavaid akusid.

 

Volkswageni hinnangul vajab terve autotööstus 2025. aastaks juurde 40 Tesla gigatehase suurust akukompleksi, et varustada maailma 1,5 teravatt-tundi mahutava elektriga.

 

Autotehnoloogia tootja Bosch teab, et autotööstus satub energianälga ning seetõttu kaalub, kas hakata samuti akusid tootma.