Kuigi Toyotal on tohutud ressursid ja nad suudavad kahtlemata oma väikese mahajäämuse tasa teha, tunnistas Toyota tegevjuht Akio Toyoda aktsionäride koosolekul, et kuna nad on oma ressursi pannud teiste tehnoloogiate taha, on nad konkurentidest mõnevõrra maha jäänud ning peavad nüüd otsima võimalusi selle vahe tagasi tegemiseks. Ühe variandina näeb Toyoda mõne väiksema ettevõtte ostmist, saades endale niimoodi kvalifitseeritud töötajad ja ka juba mingile tasemel arendatud tehnoloogia. 

Toyoda tunnistas, et kogu autotööstust on ees ootamas suured muutused ning väljakutsed, mis varasemate hinnangute kohaselt võinuks tootjaid ees oodata alles kauges tulevikus, jõuavad kiirelt üha lähemale. "Sellepärast peame muutuma agressiivsemaks, kuid samas säilitama ka oma praegused tugevused," sõnas Toyoda. 

Isejuhtivate autode tulek vähendab traditsiooniliste autotootjate ja tehnoloogiahiidude vahelist vahet. Seda ilmestavad selgelt ka näiteks Google'i ja Apple'i ambitsioonid ja plaanid autonoomsete autode arendamisel. Oma elu lihtsustamiseks on Toyota aga juba sõlminud koostöölepped Microsofti, Nvidia ja Uberiga ning lubas hiljuti investeerida ka miljard dollarit tehisintellekti arendamise keskuse rajamiseks. 

Toyota konkreetsemate eesmärkide hulka kuulub 2020. aastaks maanteedel autonoomselt sõitvate autode valmistamine, samas kui näiteks Nissan loodab selleks ajaks ka geoblokiga linnaliikluses ise sõitvaid autosid. 

Toyota suurendab agressiivselt investeeringuid kui elektriautodesse, püüdes samal ajal ka vesinikuautosid edasi arendada. Viimane võib edukaks osutuda eelkõige Jaapanis, kus vesinikuautodele ja neile vajaliku infrastruktuuri rajamisele on õla alla pannud ka riik.