Lisaks mootoritele, sõiduabidele ja uutele tehnoloogilistele vidinatele on viimase paarikümne aasta jooksul tohutu arenguhüppe teinud ka autode turvalisus. Ühelt poolt on need kaasa toonud ka autode jätkuvalt kõrge hinna, suvalist nelja rattaga plekkkarpi on tunduvalt odavam valmistada, kui tänapäevast, suures plaanis juba väga turvalist sõiduautot. Samas annab see juhtidele kindluse, et isegi tõsisemate plekimõlkimiste korral võivad autos olijad eluga pääseda. 

Austraalia ja Uus-Meremaa ühine autode turvalisust testiv ja kontrolliv organisatsioon ANCAP korraldas tähelepanuväärse kokkupõrketesti, kus omavahel põrgatati kokku 1998. aasta Austraalias valmistatud Toyota Corolla ning tänapäevane, 2015. aasta Toyota Corolla. Nagu videost näha, ei suuda 17 aastat vanem mudel uuega mitte kuidagi konkureerida ning ANCAPi hinnangul kannatasid seal olnud inimesed raskeid vigastusi. Auto sai turvalisuse mõõtmise 16 võimalikust punktist vaid 0,4 punkti. 2015. aasta Corolla aga teenis 13 punkti ning sai sellega niiöelda viietärnise hinde, mis antakse vaid tõesti turvalistele masinatele. Uues Corollas viibijad võinuks ANCAPi hinnangul õnnetuspaigast peale kokkupõrget omal jalal lahkuda, kannatades ehk vaid kergeid põrutusi ja marrastusi. 

Kogu seda juttu illustreerib suurepäraselt antud video. Kusjuures ANCAP tõi esile ka paradoksaalse olukorra, kus kõige haavatavamad (ohtlikumad) mudelid antakse tihtipeale nende inimeste kätte, kellel on kõige suurem risk õnnetusse sattuda - noortele ja vanadele. Õnneks muutub autode niiöelda keskmine turvalisus iga aastaga paremaks, kuna vanad mudelid kantakse maha ja neid hakkavad asendama uued ja ohutumad masinad.