Tesla andis eelmise nädala lõpus peale pikka ooteaega lõpuks üle esimesed 30 niiöelda taskukohast, kuid sellegipoolest kaugele sõitvat Model 3 elektriautot. Esimestesteks klientideks on Tesla enda töötajad ning nüüd peaks tootmisvõimekus iga kuuga üsna kiiresti kasvama hakkama. Detsembris tahetakse valmistada juba 20 000 Model 3. 

Teatavasti maksab Tesla Model 3 USA-s 35 000 dollarit, ehk meie rahasse ümber panduna peaaegu 30 000 eurot. See on baasauto hind, mille eest saab USA standardi järgi 354 km kaugusele sõitva elektriauto, mis kiirendab nullist 96 km/h 5,6 sekundiga, tippkiiruseks lubatakse aga 209 km/h. 

Kui baasmudelist edasi vaadata, kasvab kiirelt hind, kuid koos sellega ka auto võimekus. Näiteks 44 000 dollari eest saab autole suurema akubloki, mis võimaldab ühe laadimisega sõita juba 500 km kaugusele ning koos sellega paraneb mõnevõrra ka kiirendus ja tippkiirus. Ülejäänud lisavarustus on samuti võrdlemisi kulukas, kõik värvid peale musta maksavad 1000 dollarit, 18-tolliste velgede vahetamine 19-tolliste vastu lisab 1500 dollarit, 5000 dollari eest saab premium varustuspaketi, mis toob autosse soojustatud istmed, puidust detailid, parema helisüsteemi jmt. Tesla Autopilot lisab hinnale veel 5000 dollarit, kusjuures tulevase täielikult isesõitva Autopiloti aktiveerimiseks tuleb sinna otsa veel 3000 dollarit keevitada. 

Lõpptulemuseks on tegelikult auto, mis oma kõige lihtsamas baasversioonis on hetkel vähemalt hinna osas vägagi konkurentsivõimeline, kuid mugavuse lisandudes kasvab kiirelt ka hind. Mäletatavasti esitles UBS mõni aeg tagasi analüüsi, kus arvutas, et Tesla peaks baasversiooniga Model 3 müügiga hetkel koguni kergelt kahjumisse jääma, samas kui lisavarustus muudab ka selle auto tootmise kiirelt kasumlikuks.