Renault Twingo GT-s on võimsust 110 hobujõudu, suurim pöördemoment 170 Nm, kiirendus paigalseisust 100 km/h-ni alla 10 sekundi, TCe-turbo jõuallikas, tagarattavedu ja manuaalkäigukast, mille kõrvale valikusse on lisanunud nüüd ka topeltsiduriga automaatkäigukast. Twingo GT-d müüakse praegu 24 Euroopa riigis, sügisel jõuab mudel Jaapanisse.


Teostuselt on Twingo sarnane Renault Spordi ajaloost tuntud mudelitega nagu R5 Turbo või Clio V6, samas on tegemist aga eelkõige siiski väikese linnaautoga. Sel on hea manööverdusvõime ja praktiline mahutavus ning ta on ka väga kompaktne – tagarataste vahele 49-kraadise nurga alla kallutatuna paigaldatud kolmesilindriline mootor täidab kogu ettenähtud ruumi.


Twingo GT kapoti alla panid Renault Spordi insenerid optimeeritud 898 cm3 TCe mootori.


Silmatorkav detail Twingo GT-l on nokaga õhuvõtuava vasakpoolsel tagatiival, mis vahetas välja varem rattakoopa kohal asunud õhuvõtuava. Asendus võeti ette mootori jõudluse parandamise eesmärgil ning tulemuseks on turbokompressorisse siseneva õhu temperatuuri vähenemine umbes 12% võrra ning kütuse põlemise määra suurenemine 23% võrra.


Täiendava õhuvoolu tõhusamaks ärakasutamiseks on suurendatud turbokompressori pöörlemiskiirust. Oma osa kütuse etteande jõudluse parandamisel on spetsiaalsel bensiinipumbal ning samuti veepumbal, mis jõuallikat optimaalselt jahutab.


Vajalikuks osutus ka väljalaskesüsteemi uuedamine, kalibreeriti õhuvoolu ja vastusurve suhet ning kahe väljundtoruga summutit.

 


Täpne ja mugav vedrustus


Renault Sport uuendas Twingo GT vedrustust.


Vedrud on samad, kuid nendega ühendatud amortisaatorid uued ja uus kalibreering on senisest tõhusam. Eesmine stabilisaatorivarras on vahetatud suurema diameetriga versiooni vastu. Tavalise Twingo-ga võrreldes 20 mm võrra madalam kere ja 17-tollistel Twin’Run velgedel Yokohama BluEarth rehvid annavad TWINGO GT ratastele mudelile sobiva iseloomu.


Muudatusi on tehtud auto elektroonikas ning ka elektrooniline stabiilsuskontroll sai uue seadistuse. „Tegime tööd sportlike sõidumaneeridega kaasnevate veojõu ja haarduvuse täiustamise nimel, võtsime arvesse kõiki vedrustuse ja rehvide uusi omadusi ning ei teinud turvalisuse osas mingisuguseidki järeleandmisi,” rääkis Twingo GT kontseptsiooni juhtivinsener Matthieu Métivier. „Praktikas tähendavad need muudatused, et järsust kurvis väljumisel gaasipedaali põhja suruv juht kogeb enne elektroonilise stabiilsuskontrolli käivitumist mõningast libisemist, ilma et kõige sellega kaasneks kiiruse kadu.“


Tänu tugevale vedrustusele on Twingo GT erakordselt täpselt juhitav, mis lisab kindlustunnet. Kurvides on Twingo GT-ga senisest lihtsam ja mugavam suurematel kiirustel sõita.

 


Twin’Run ideeautost inspireeritud disain


„Selle Twingo näol on tegemist Renault’ mudelivaliku üleannetuma tegelasega. Sellise „vaba elektroni“ puhul loobusime meie GT-dele iseloomulikest sinistest värvitoonidest ja lubasime end tavapärasuse kammitsaist vabaks võidelnud Twingo GT-le olla kõike muud kui tagasihoidlik – see kehtib ka tema oranži värvivaliku kohta,” ütles Twingo disainiprojekti juht Mario Polla.


Twingo GT-d esitletakse uhkes oranžis värvitoonis, ent mudel on saadaval veel kolmes värvitoonis: hall, must ja valge.


Nii valuvelgede disain kui ka kogu Twingo GT stiil tervikuna on inspireeritud Twin’Run ideeautost. Twin’Runilt pärinevad ka Twingo GT-le joonistatud kapotilt alguse saavad ja üle kogu kere jätkuvad ning kuulsatele aerodünaamilistele õhuvõtuavadele viitavad võidusõidutriibud. Oranži värvi Twingo GT-de triibud on mustad, teiste kerevärvide puhul on triibud oranžid.


Sõitjateruumi disaini on uuendatud kooskõlas välise disainiga. Erksad oranži detailid lisavad värvi kogu salongi nahk-tekstiilsisule, oranžid on ka rooliratta süda, ventilatsiooniavad ja käigukangialus. Renault Sport kirjadega uksepakud, alumiiniumist pedaalide ja tsingisulamist käigukanginupuga on Twingo GT-l hulgaliselt võluvaid argumente, mis äratavad soovi sellega kohe sõitma minna.