Turvapatjade tootja Takata kuulutas nädala alguses välja pankroti ning püüab nüüd oma tegevust pingevabamas keskkonnas restruktueerida. Viimati hinnati Takata turvapatjade väljavahetamise hinnaks 15 miljardit dollarit ning autotootjad lootsid, et suurema osa selle eest vastutab just Takata. 

Summa jaguneb küll mitme erineva autotootja vahel, olenevalt sellest, kui palju Takata turvapatju nende autodesse paigutatud oli. Samas on näiteks Honda aga juba praeguseks kutsunud tagasi ja välja vahetanud turvapatju rohkem kui 5 miljardi dollari eest. Suuremaid summasid on selle alla pannud ka Toyota, Subaru, Mazda, Mitsubishi ja Nissan. 

Kõik need tootjad eeldasid, et Takata kompenseerib suurema osa tagasikutsumistele kuluvast summast. Nüüd, kus Takata on aga pankroti kuulutanud, võimaldavad pankrotikaitse seadused neil osadest kohustustest loobuda. Autotootjad võivad sellega kaotada võimaluse Takata tekitatud kahju sissenõudmiseks. 

Honda pressiesindaja teatas samas, tegelikult on nad asjade sellise käiguga mingil määral arvestanud. Takatat on pankrot ähvardanud tegelikult juba alates turvapatjade skandaali algusest, sest vähe oli neid, kes uskusid, et Takata suudaks üksinda oma tohutute kohustustega hakkama saada. Summad on aga päris suured ning kui selgub, et teedel liigub veel rohkem ohtlike turvapatjadega autosid, võivad ka nende vahetamise kulud mingi hetk autotootjate elu tõeliselt raskeks muuta.