Proovisõit - uuenenud Daciad

2017-03-20 16:35:00

Dacia mudelivalik aasta-aastalt muudkui suureneb ja suureneb ning kunagise sedaani Logan kõrvale on tekkinu terve rida üsna erineva otstarbega sõiduriistu. Tänasel päeval suudab Dacia midagi juba päris mitmesse segmenti pakkuda ning kui teemaks on inimeste või kauba transport võimalikult madalate kuludega, siis Dacia on alati üheks mängu osaliseks.

 

Siiski pole Dacias võetud autode maksumuse vähendamist ülimaks eesmärgiks. Loomulikult esindatakse nn. säästuautode kategooriat, kuid ka selles üritatakse klientidele võimalikult palju mugavusi luua.

 

Viimasel Pariisi autonäitusel – kus siis veel – toodi välja kõige viimased uuendustepaketid. Kuulub ju Dacia Renault kontserni, järelikult on Pariisi autonäituse näol tegemist aasta tähtsaima sündmusega kogu galaktikas. Ebaharilik oli aga fakt, et kui tavaliselt tehakse uuendusi mõnele üksikule mudelile, siis nüüd pakutakse neid kõiki väikeste variatsioonidega kogu olemasolevale perekonnale. Sandero, Sandero Stepway, Logan, Logan MCV ning Dokker, Dokker Van ja Lodgy saavad uued esituled, mille signatuur muudab autod jõulisemaks, dünaamilisemaks ja modernsemaks. Sarnane nelja valgusruuduga motiiv jõuab ka autode tagaossa. Olenevalt mudelitest lisatakse kroomi ja uusi ilukilpe ratastele.

 

Uued materjalid jõuavad ka sõitjateruumi viimistlusse. Pole küll palju, kuid need näevad paremad välja, on kvaliteetsemad ja vastupidavamad. Osa juhtnuppe paigutati mugavuse tõstmiseks samuti ümber. Tähtsamaks võib aga pidada uusi juhti abistavaid elektroonilisi lahendusi nagu tagurduskaamera ja nõlvalt stardiabi.

 

Teiseks suuremaks uuenduseks on SCe 75 üheliitrise töömahuga kolmesilindriline bensiinimootor. Dacia on kontsernis esimene mark, kuhu neid uusi jõuallikaid pakkuma hakatakse, kuid ilmselt üsna pea jõuavad need ka teistele Renault-Nissani kontserni väikeautodele. Sooritusvõime näitajateks on 75 hobujõudu ning 97 Nm. Erilise elastsusega mootor just ei hiilga, kuid eesmärgiks on siin kütusekulu ja heitmenäitajate allatoomine. Varasemast 1,2liitrisest jõuallikast on see pea 20 kilogrammi kergem ning palju vaeva nähti ka hõõrdumise vähendamisega. Siin mängisid peamist rolli alumiiniumsulamid ning grafiidi ning igasuguste muude peente materjalidega töödeldud kolbide välisküljed. Kuid mitte ainult.

 

Kolmandaks uudiseks on topeltsiduritega automatkast EDC Dusteri varustuses. Seda pakutakse koos diiselmootoriga dCi 110 4x2 S&S. Suhteliselt uues autos tegi see mingit pinisevat häält, kuid eeldatavasti võiks sissesõidetud sõlmedel ära kaduda. EDC kasutab kahte sidurit: üks neist juhib paaritute käikude (esimene, kolmas, viies) ja teine paariskäikude (teine, neljas, kuues) ja tagasikäigu tööd. Käike vahetatakse elektriliselt, kasti tööd suunab juhtmoodul. Üks sidur lahutab ja teine ühendab samaaegselt järgmise käigu, nii tagatakse energiakadudeta jätkuv haardumine. Sellise süsteemi eeliseks on muu hulgas kiire käiguvahetus kuni oludele vastava kõrgeima käiguni ja seeläbi kütusekulu ja CO2 heitmete minimeerimine. EDC tehnoloogia tagab ka lisamugavuse ja kiire reageerimise juhi soovidele. EDC-ga käib kaasas nõlvalt startimise abisüsteem. Nagu kahe siduri puhul ikka, muudab see käiguvahetuse kiiremaks ning sõidu sujuvamaks.

 

Niisiis ei soovi Dacia kiiresti arenevas maailmas sugugi kõrvaltvaatajaks jääda ning pigem tahab ise omasuguste seas standardeid seada. Odavamate autode seas on neil ju korralik maine ette näidata ning pideva uuenemise taustal saab see ainult paraneda.