UBS avaldas eelmise nädala lõpus analüüsi elektriautode ja nende tuleviku kohta. Varasemalt on mitmed analüütikud hinnanud, et niiöelda massidele mõeldud elektriautod Chevrolet Bolt ja Tesla Model 3 ei pruugi rangelt võttes tootja jaoks kasumlikud olla. UBS-i analüüs seda ka kinnitab, kuigi üllatuslikult vihjavad nad, et tasuvuspunkt võib olla lähemal kui seni arvatud. 

Nimelt hindab UBS, et GM kaotab iga müüdud Bolti pealt 7400 dollarit, seda peamiselt sellepärast, et GM hoiab tootmismahu madalal. Bolti eesmärk on selles kontekstis vaid laiemas plaanis kogu müüdud autopargile kehtestatud keskkonnanõuetele vastamine. Tesla kaotab iga baashinnaga müüdud Model 3 pealt aga 2800 dollarit, kuid koos lisavarustusega peaks Tesla suutma kasumit teenida iga Model 3 pealt, mille müügihind ületab 41 000 dollarit. 

Samas avastas UBS Chevrolet Bolti uurides, et kogu elektriline jõuaülekandesüsteem maksab 4600 dollarit varasemalt arvatust vähem, ehk elektriautod on hinna poolest palju lähemal sisepõlemismootoriga autodele kui varasemalt arvatud. Seoses sellega tõstis UBS ka oma hinnangut elektriautode müügi osa ning arvab nüüd, et 2025. aastal müüakse üle maailma 14,2 miljonit elektriautot, mis oleks 14 protsenti kogu turust. 

Elektriautode müügi kasvu võivad pidurdada aga vähene poliitiline toetus, madalad kütusehinnad ning vähene teadlikus elektriautode omamise hinna kohta. Inimesed võivad keskenduda auto ostuhinnale, selle asemel, et arvutada auto hinnale juurde ka selle kasutamise kulud, mis elektriautodel on teatavasti märkimiväärselt väiksemad.