array(1) { [0]=> array(12) { ["id"]=> string(5) "78977" ["lang"]=> string(1) "1" ["author"]=> string(1) "1" ["category"]=> string(1) "3" ["brand"]=> string(3) "210" ["headline"]=> string(43) "Videod: õhtune annus BMW 5. seeria ajalugu" ["posttime"]=> string(19) "2016-10-16 19:00:00" ["news_source"]=> string(1) "2" ["tags"]=> string(3) "bmw" ["counter"]=> string(4) "5855" ["description"]=> string(159) "BMW tutvustas hiljaaegu värsket 5. seeriat ning avaldas ka videod varasematest põlvkondadest. Eks ole tihti nii, et uue mõistmiseks tuleb vanast aru saada. " ["fulltexta"]=> string(2004) " 1972. aastast alates toodetud masinat on müüdud enam kui 7,2 miljonit. Teerajaks oli E12, mis küll oma M5 mudelit ei saanud, kuid 1979. aastal valminud M535i oli M5 eelkäijaks. Selle 3,5-liitrine mootor tootis 218 hobujõudu. Järgmisena astus rambivalgusesse E28 ja seda 35 aastat tagasi. Uus platvorm tegi 5. seeria eelmisest põlvkonnas pea sada kilogrammi kergemaks ning nii saigi 520i’st oma klassi kergeim sõiduk. Peale kergus oli teise generatsiooni kere palju efektiivsem tuult suunama ning nii vähenes ka selle õhutakistus. 1983. aastal valmis BMW esimene diiselmootoriga auto ja see kandis nime 524td. Esimene M5 pandi kokku aasta hiljem ning see tootis 286 hj. 1988. aastal ehitati 5. seeria kolmas põlvkond E34 ning see kasutas 7. seeria modifitseeritud šassiid. Seitse aastat hiljem näidati juba E39, mis oli varasemast suurem ning kasutas uut vedrustust. Kolmas M5 valmis 1998. aastaks ning arendas 400 hj. E60 tegi debüüdi 2003. aastal ning see oli saadaval kuue bensiini- ja nelja diiselmootoriga, neist võimsaim, 5-liitrine V10, oli mõistagi M5 keres. F10 ehitati 2010. aastaks ning siis lisandus kahele keretüübile juurde ka praktilisem Gran Turismo variant. Kõige värskem 5. seeria kannab nime G30. " } } Videod: õhtune annus BMW 5. seeria ajalugu - AutoNet.ee

1972. aastast alates toodetud masinat on müüdud enam kui 7,2 miljonit. Teerajaks oli E12, mis küll oma M5 mudelit ei saanud, kuid 1979. aastal valminud M535i oli M5 eelkäijaks. Selle 3,5-liitrine mootor tootis 218 hobujõudu. Järgmisena astus rambivalgusesse E28 ja seda 35 aastat tagasi. Uus platvorm tegi 5. seeria eelmisest põlvkonnas pea sada kilogrammi kergemaks ning nii saigi 520i’st oma klassi kergeim sõiduk. Peale kergus oli teise generatsiooni kere palju efektiivsem tuult suunama ning nii vähenes ka selle õhutakistus. 1983. aastal valmis BMW esimene diiselmootoriga auto ja see kandis nime 524td. Esimene M5 pandi kokku aasta hiljem ning see tootis 286 hj. 1988. aastal ehitati 5. seeria kolmas põlvkond E34 ning see kasutas 7. seeria modifitseeritud šassiid. Seitse aastat hiljem näidati juba E39, mis oli varasemast suurem ning kasutas uut vedrustust. Kolmas M5 valmis 1998. aastaks ning arendas 400 hj. E60 tegi debüüdi 2003. aastal ning see oli saadaval kuue bensiini- ja nelja diiselmootoriga, neist võimsaim, 5-liitrine V10, oli mõistagi M5 keres. F10 ehitati 2010. aastaks ning siis lisandus kahele keretüübile juurde ka praktilisem Gran Turismo variant. Kõige värskem 5. seeria kannab nime G30.


Sama kategooria uudised
Populaarseimad uudised