Nädalavahetusel levis meedia info viie Saksa autotootja vastu alustatud uurimisest, kus üritatakse selgitada, kas autotootjad sõlmisid omavahel niiöelda kartellilepingu või mitte. 

Euroopa Liidu poolt algatatud uurimine hõlmab endast Volkswagenit, Audid, Porschet, BMW-d ja Mercedes-Benzi. Autotootjaid süüdistatakse karmidest diiselmootorite heitgaasinõuetest mööda nihverdamises. Uurimine algatati väidetavalt peale endise Volkswageni töötaja poolt esitatud informatsiooni, mille järgi töötasid eelpoolmainitud viis autotootjat ühiselt emissioone kunstlikult vähendava tehnoloogia kallal. 

Süüdistuse kohaselt on autotootjad diiselmootorite emissioonide osas koostööd teinud juba alates üheksakümnendatest ning näiteks 2010. aasta Pariisi autonäituse raames peeti ühine 200 töötajaga koosolek. 

Volkswagen on teatavasti juba tunnistanud, et nemad kasutasid testimise ajal heitgaaside hulka vähendavat tarkvara. Volkswagen Grupi alla kuuluvad teatavasti ka Audi ja Porsche. Mercedes-Benz teatas mõni aeg tagasi, et nad kutsuvad vabatahtlikult remonti 3 miljonit diiselmootoriga autot, samas kui BMW teatas pühapäeval, et nemad lükkavad kategooriliselt kõik heitgaasidega manipuleerimise süüdistused tagasi, et nemad selliste asjadega ei tegele ja et BMW autod vastavad kõigile regulatsioonidele. 

Hetkel on veel veidi vara kellegi peale näpuga näidata, kuid autotootjate vastu esitatud süüdistus on tõsine ning tõeks osutudes oleks tegu Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaalist veelgi suurema sündmusega.