Takata turvapatjade vaidluses tekkis kolmas osapool: vastamisi astuvad ka autotootjad ja kannatanud

2017-07-18 13:15:00

Eelmisel nädalal selgus, et vahetusse on vaja kutsuda veel paar miljonit Takata turvapatjadega autot üle maailma. Mõned nädalad enne seda kuulutas Takata välja pankroti ning nüüd on kõik kannatajad, sealhulgas ka autotootjad teatavas teadmatuses, mis tulevikus ees ootab. 

Kokku tarnis Takata autotootjatele 125 miljonit ohtlikku turvapatja, mida kasutati 69 miljoni auto valmistamise juures. Tänaseks on konkreetselt teada 17 hukkunuga lõppenud õnnetust, mille põhjustajaks on just Takata turvapadjad. Lisaks on nendega seni seotud vähemalt 180 vigastusega lõppenud õnnetust. 

Autotootjate, hukkunute lähedaste ja vigastatute poolt on Takatale esitatud kahjunõudeid peaaegu 50 miljardi dollari ulatuses ning kuna ettevõttel pole mitte kuskilt sellist ressurssi võtta, kuulutati juunikuus välja pankrot. Nüüd plaanitakse ettevõte kaheks lüüa, kus kõik mitte turvapatjadega seotud osad müüakse Hiina omanikega Key Safety Systemsile, samas kui turvapatju tootev osa jääb uusi ja turvalisemaid turvapatju valmistama, lootuses defektsed padjad mingi hetk välja vahetada. 

Kui tavaliselt moodustatakse panktroti välja kuulutanud ettevõtete krediitoritest üks komitee, siis sel nädalal teatas USA kohus, et lisaks autotootjaid esindavale komiteele luuakse ka kannatanute huve esindav komitee. Viimased väidavad, et autotootjad on seni püüdnud vähendada omapoolset vastutust vigaste Takata turvapatjade poolt põhjustatud õnnetuste osas, kuid Takatal ei pruugi olla piisavalt raha, et kõiki nende vastu esitatud nõudeid rahuldada. Kannatanud saavad nüüd senisest paremini välja selgitada autotootjate endi vastutuse, võttes eriti arvesse seda, et lõppude lõpuks valmistasid ju autotootjad need masinad, mis on tänaseks 17 hukkunud õnnetust põhjustanud. 

Kuigi ükski ohtlikke autosid müünud autotootja pole otsust veel kommenteerinud, eksisteerib pretsendete, kus osa vastutusest võtavad endale ka autotootjad ise, pannes lauale mingi summa, millega kannatanuid ja ka potentsiaalseid tulevasi kannatanuid kompenseerida. Samas eeldavad autotootjad vastutasuks, et sellega teema nende jaoks ka lõppeb ning edasiste sündmuste eest nad vastutust ei kanna. 

Kogu olukord on tegelikult võrdlemisi uus puhtalt selle mastaabi pärast. Ühelt poolt on suured kõne all olevad summad, teisalt vigaste toodete maht ning kolmandaks erinevate osapoolte arv, kes igaüks võib tahta veidi erinevat lahendust. Ekspertide arvates üritavad osapooled küll pikemat kohtuvaidlust vältida, kuid arvestades nende rohkust, ei pruugi see õnnestuda. Iga juhul on selge, et ohtlike Takata turvapatjade teema ei kao veel kuskile ning puhtstatistiliselt tuleb kindlasti juurde vigastatute ning ka hukkunutega õnnetusi. 


Sama kategooria uudised

Foto: valmis miljones Fiat Panda

2017-11-18 18:00:00

Video: Tesla reka kiirendab nullist 96 km/h kõigest viie sekundiga

2017-11-17 14:45:00

BMW registreeris elektrifitseerimisele suunatud kaubamärgid

2017-11-17 14:15:00

Video: Elon Musk tutvustas uut Tesla Roadsterit

2017-11-17 13:00:00

Aston Martini viis uue Vantage V8 driftima

2017-11-17 12:30:00

Tata Motors lükkas ümber kuuldused FF-i investeeringust

2017-11-17 12:00:00

Euroopa Liit trahvib turvavööde ja turvapatjade kartelli

2017-11-17 11:30:00

Lamborghini Huracan võib saada pööravad tagarattad

2017-11-17 11:00:00

Uus Tesla Roadster valmib 2020. aastaks

2017-11-17 10:30:00

GM näitas Bolti põhjale ehitatud elektrilist crossoverit

2017-11-16 14:45:00

Hyundai esitleb järgmise kolme aasta jooksul kaheksat uut crossoverit

2017-11-16 14:15:00

Lexus näitab Los Angeleses kolme istmereaga RX-i

2017-11-16 13:00:00

Viimased uudised

Sajandi ellujäämine!

2017-11-18 18:05:19

Foto: valmis miljones Fiat Panda

2017-11-18 18:00:00

Liiga suur ego või lihtsalt paha tuju?

2017-11-18 16:58:16

16 GT-klassi autot tegid ahelavarii

2017-11-18 15:53:00

Tänak enne viimast päeva kolmas

2017-11-18 10:29:47

Video: Tesla reka kiirendab nullist 96 km/h kõigest viie sekundiga

2017-11-17 14:45:00

BMW registreeris elektrifitseerimisele suunatud kaubamärgid

2017-11-17 14:15:00

Video: Elon Musk tutvustas uut Tesla Roadsterit

2017-11-17 13:00:00

Aston Martini viis uue Vantage V8 driftima

2017-11-17 12:30:00

Tata Motors lükkas ümber kuuldused FF-i investeeringust

2017-11-17 12:00:00

Euroopa Liit trahvib turvavööde ja turvapatjade kartelli

2017-11-17 11:30:00

Lamborghini Huracan võib saada pööravad tagarattad

2017-11-17 11:00:00

Populaarseimad uudised

Video: Leedus taoti üles täiesti romuks sõidetud 7. seeria BMW

2017-11-13 15:15:03

Selline arve esitatakse Bugatti Veyroni korralise hoolduse eest

2017-11-14 11:30:00

Sajandi idioodi auhind läheb sellele mehele!

2017-11-10 18:53:20

FOTOD: Arva ära mida pagasiruumist leiti

2017-11-12 09:08:01

Tartus toimus ränkraske liiklusõnnetus

2017-10-30 16:12:00

Uus iPhone puruneb kergesti ja remont on tapvalt kirves

2017-11-07 10:46:33

Kuidas tappa Lexuse maasturit

2017-11-16 10:28:00

41 aastat hiljem - Lada Nivat uuendatakse!

2017-11-13 12:35:08

Bussipeatus Venemaa kolkas ületas rahvusvahelise uudiskünnise

2017-11-01 12:25:55

Tead, milline näeb välja kildudeks purunenud 1100+ eurot?

2017-11-06 12:50:00

Järvamaal kihutas bemm jõkke

2017-10-28 13:51:00

Traktoristide raskest elust

2017-11-15 13:47:53

© Kõik õigused hõivatud. Autonet.ee sisu osaline või täielik reprodutseerimine ilma kirjaliku loata on keelatud.
Fullscreen
<
>