Saksamaal diiselautosid müüvate autotootjate elu ähvardab veel enne septembris toimuvaid üldvalimisi äärmisel keeruliseks minna. Nimelt tahab Saksa transpordiministeerium läbi suruda eelnõud, mille kohaselt peaksid autotootjad uuendama kokku 12 miljoni Saksa teedele liikleva diiselmootoriga auto mootori tarkvara. Peamiseks eesmärgiks on vähendada heitgaasides olevate lämmastikuoksiidide hulka, mis teatavasti hingamisteedehaigusi põhjustavad. 

Saksa suuremad autotootjad lubasid veel möödunud aasta aprillis vabatahtlikult tarkvarauuendusele kutsuda 630 000 autot, kuid regulaatoritele sellest ei piisanud. 

Saksa parlamendisaadikud tõstis eile panuseid, kui nõudsid Saksa autotootjate ühendustelt õhku paisatavate lämmastikuoksiidid 25% vähendamist. See läheks tootjatele aga maksma kokku 1,5-2,5 miljardit eurot, mille peaksid kinni maksma autotootjad. Transpordiministeerium nõuab lisaks, et tarkvarauuendusele kutsutaks euro4, euro5 ja euro6 heitgaasinormidele vastavad masinad. 

Tegemist on suures osas Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali tagajärgedega. Peale seda on avalikkuse arvamus diiselmootoriga autodest järsult langenud ning mitmed linnad üle Euroopa, sealhulgas ka Stuttgart ja Münhen kaaluvad diiselmootoriga sõiduautode täielikku keelustamist. Kuigi autotootjad on suures plaanis valmis õhukvaliteedi parandamisele kaasa aitama, siis praegusele plaanile ollakse tugevalt vastu peamiselt selle mastaabi ja sellega kaasneva kõrge hinnalipiku tõttu.