Video: Milline velg on parim?

2017-06-19 13:45:00

Suurus pidi teatavasti oluline olema. Ilmaselgelt kehtib see ka velgede osas, sest suurem on ju lahedam ja vingem ja näeb ka parem välja. Praktiliselt lähenedes võib aga tekkida rohkelt küsimusi, et milline veljesuurus ikka kõige kiirem, mugavam ja vaiksem on. 

Tyre Reviewsi Jonathan Benson võttis appi Goodyeari rehvitestimisspetsialisti ja otsustas võrrelda Volkswagen GTI kolme erinevate tehase poolt pakutavat erineva suurusega velge täpselt sama rehviga. 

Kuigi veljesuurus ei mõjutanud auto käitumist kardinaalselt, osutus kuivades oludes kiireimaks 19-tolline velg ning kõige aeglasemaks 17-tolline velg. See on ka ootuspärane, kuna rehvikülg on selle võrra väiksem ning rehv deformeerub vähem ja auto reageerib juhi käsklustele konkreetsemalt. Märjal rajal osutus kiiremaks aga 17-tollise veljega ratas, kuna see suunas paremini vee rehvi ja teepinna vahelt ära. 18-tolline velg jäi antud testides niiöelda vahepeale.

Müra ja sõidumugavuse osas osutus lõpuks parimaks 18-tolline velg, mis oli 19-tollisest veljest vaiksem, kuid töötas ebatasasustest üle sõites vedrustusega kõige paremini kooskõlas ning andis kõige sujuvama tulemuse. 

Test ise on paljuski subjektiivne, kuid loob siiski eelduse veljesuurustele rohkem tähelepanu pööramisele. Iga auto puhul võib tulemus erineda, kuid kui eeldada, et pidamine on kriitilisema tähtsusega just rasketest (märgades) oludes, oleks mõistlikum valida ehk just väiksema veljeläbimõõduga ratas. Samuti vähendab see müra ja muudab sõidu mugavamaks. Kui aga juhile meeldib hea ilmaga kihutada ning teinekord ka ringrada külastada, annab parima tulemuse siiski suurem velg.