2016. aasta jäi viimaseks mitmele tuntud ja vähem tuntud autole. Siinkohal toome välja 10 eelmisel aastal tootmisest maha võetud ja mainimisväärset mudelt. 

1. Land Rover Defender

Land Rover valmistas Defenderit 68 aastat, olles sellega üks vanemaid mudeleid kogu autotööstuses. Defenderist on kümnendite jooksul kujunenud seiklushimuliste autosõprade tõeline lemmikauto, millega võib julgelt ükskõik millist maailma paika avastama minna. 

Kuigi väike hulk entusiaste on Defenderile siiamaani truuks jäänud, pidi Land Rover raske otsuse uute regulatsioonide taustal siiski vastu võtma. Viimaseks naelaks kirstus olid 2015. aastal Euroopas rakendunud uued turvastandardid, millele klassikaline Defender lihtsalt enam ei vastanud. Land Rover aga töötab järgmise põlvkonna Defenderi kallal, mis peaks klientideni jõudma loodetavasti juba 2017. aastal. 

2. Toyota FJ Cruiser

Teise hingelt tõelise maastikuauto saatis viimasele teekonnale Toyota, kui lõpetas augustis FJ Cruiseri tootmise. Kui üha rohkem inimesi kolib linnadesse ning otsib endale mõnda mugavad linnamaasturit, väheneb ka nõudlus puhtalt maastikuautoks loodud masinate järele. FJ Cruiser loodi legendaarse FJ40 Land Cruiseri järglaseks ning mudel saavutas ka teatud määral edu, eriti Austraalias, kuid kahjuks ei suutnud Toyota mudeli edasist tootmist enam õigustada. Viimane FJ Cruiser veeres tootmisliinilt maha augustis. 

3. Scion tC

Toyota saatis eelmisel aastal penisonile kogu Scioni brändi. Esimesed Scionid läksid Põhja-Ameerika turgu vallutama juba 2003. aastal ning esimese hooga võeti need väga hästi vastu, kusjuures enamik Scioni klientidest olid inimesed, kes polnud varem Toyotat omanud. Nii nagu kasvasid vanemaks need noored, kes alguses entusiastlikult Scioni kasuks otsustasid, vähenesid ka Scioni müüginumbrid ning kuigi Scioni kõige populaarsemat tC mudelit müüdi kokku veidi rohkem kui 400 000 tükki, lõppes eelmisel aastal Scion tC ning ka kõikide teiste sama brändi mudelite tootmine. 

4. BMW Z4

BMW asendas 2002. aastal Z3-e Z4-ga. BMW valmistab Z-mudeleid, et konkureerida näiteks Porsche Boxsteri, Audi TT ja Marcedes-Benz SLK-ga. Tegu oli igati vahva autoga, mis kombineeris endas ühelt poolt mugavuse, teisalt krapsakuse. Auto jäi aga juba piisavalt vanaks ning tundub, et BMW-l on koos Toyotaga plaanis luua uus Z5, mistõttu otsustatiga Z4 valmistamine lõpetada. 

5. Chrysler 200

Kuigi Chrysler 200 ei hiilanud kordagi millegi eriti silmapaistvaga, oli sellegipoolest tegu korraliku autoga, mis tõi endaga kaasa ka korralikud müüginumbrid. Sellest hoolimata otsustas FCA Chrysler 200 tootmise peatada ning mõned päevad tagasi andis FCA tegevjuht sellele lõpuks ka ammendava põhjuse: Chrysler 200 võitles nii tugeva konkurentsiga segmendis, et seal oli sisuliselt võimatu piisavalt head kasumit teenida. Ja niisama tootmisrõõmu pärast suured tootja ju autosid ei valmista. 

6. Volvo S80

Rootsi autotootja Volvo on viimastel aastatel näinud kõva vaeva uute autode valmis vorpimisel ning samal ajal on püütud ennast positsioneerida ka veel rohkem luksusbrändi suunas. See aga tähendas lõppu Volvo S80 jaoks, mis lihtsalt ei suutnud BMW, Audi ja Mercedes-Benziga konkureerida. S80 asemel tõi Volvo müüki uue S90, mis jätkab küll S80 traditsioone, ainult et suurema kere võimsama mootori ja üleüldse luksuslikuma sisuga. 

7. Volkswagen Phaeton

Ei tule just tihti ette, et autotootja oma lipulaeva tootmise lõpetab. Nii juhtus aga möödunud aastal, kui Volkswagen otsustas lõpetada Phaetoni valmistamise. Phaetoni juures polnud otseselt midagi viga ning müüginumbrid ei näidanud ka viimastel aastatel suurt langustrendi. Samas ei suutnud Phaeton 15 aastaga saavutada seda kuulsust ja populaarsust, mida autolt oodati ning hetkel aktiivselt raha lugev Volkswagen otsustas suhteliselt väheolulisest mudelist lihtsalt loobuda. 

8. Roewe 750

Kui briti autotootja MG Rover 2005. aastal pankrotti läks, müügi Rover 75 tehniline info Hiina autotootjale SAIC. SAIC Rover 75 nime kätte ei saanud ning nii ristiti masin ümber Roewe 750-ks. Kuigi SAIC seda vahepeal teatud määral uuendas, siis lõpuks jäi Roewe 750 lihtsalt ajale jalgu ning masina populaarsusele ei aidanud kaasa ka võrdlemisi kallis hind. 

9. Mini Paceman

Mini alustas 2012. aastal teatud mõttes eksperimendiga - Mini Pacemani näol loodi kolmeukseline väikemaastur. Lõpptulemus oli küll sportliku väljanägemise ja iseloomuga masin, millel aga praktiline otstarve puudus ning samale järeldusele jõudsid ka kliendid. Mini proovis Pacemaniga avastada niši, mida aga ei eksisteerinud. 

10. Audi R8 e-tron

Siinkohal võib vaielda, mil määral Audi R8 e-tron üldse kunagi tootmisse jõudis, kuid tegu oli Audi katsega luua tõeliselt hea elektriauto. 450 km sõiduulatus, 456-hobujõulised mootorid, 3,9-sekundiline kiirendus nullist sajani on kõik väga väärikad arvud ning auto näeb ka igati põnev välja, kuid Audi ei teinud mudelit kunagi lihtsalt kättesaadavaks ning 1 miljoni eurone hinnalipik oli ehk isegi sellise auto jaoks veidi liiga kallis.