FOTOD: Selline võiks olla uus sapakas!

Hetkel veel tundmatu noor disainer pani paberile oma nägemuse nõukaaja ühest jubedamast sõidukist ZAZ-965. Peab tunnistama, et välimusel pole üldse midagi viga ning kujustuse lihtsad ja selged jooned võiksid paljudele väikeauto ostjatele meelepärased olla. 

Mõistagi pole hetkel loodud disaini metalli ja plastikusse vormimiseks mingit perspektiivi. Küll aga on seda noorel inimesel, kes suutis vaieldamatult kena masina kokku joonistada. 

Märksõnad: zaz
ZAZ-965
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

FOTOD: Selline võiks olla uus sapakas!

Hetkel veel tundmatu noor disainer pani paberile oma nägemuse nõukaaja ühest jubedamast sõidukist ZAZ-965. Peab tunnistama, et välimusel pole üldse midagi viga ning kujustuse lihtsad ja selged jooned võiksid paljudele väikeauto ostjatele meelepärased olla. 

Mõistagi pole hetkel loodud disaini metalli ja plastikusse vormimiseks mingit perspektiivi. Küll aga on seda noorel inimesel, kes suutis vaieldamatult kena masina kokku joonistada. 

Märksõnad: autouudised
ZAZ-965
Jaga:

FOTOD: Спорт-900 - kuidas "sapakast" sportautot tehti

Kõikide muude huvitavate ideeautode kõrval üritati Nõukogude Liidus ka ZAZ-i baasil sportautot või vähemalt sportlikumat autot luua. Спорт-900 baseerus ZAZ-965 juppidel ning neid toodeti erinevatel allikatel 5 või 6 eksemplari.

Masina taga olid põhiliselt NAMI disainerid Eduard Moltšanov ja Feliks Haidukov, inseneridest lõid kaasa Igor ja Lev Durnovid. Muidugi toimus kõik juhtkonna vaiksel teadmisel ja nõusolekul.

Kõik valminud eksemplarid erinesid üksteisest, kuid seda üsna vähesel määral. Valminuna anti need projekti kallal töötanutele isiklikuks otstarbeks testimiseks-kasutamiseks. 2+2 istmeskeemiga autosse mahtus, tegelikkuses ka, tagaistmele 2 last.

Auto kere oli osaliselt kandev, osaliselt 30-millimeetristel torudest raamil. Kerepaneelid valmistati armeeritud klaasplastist. Kere ise sai erakordselt kerge – koos raamiga kõigest napilt üle 100 kilogrammi. Valmis auto kaalus terasest kerega doonorist 125 kilogrammi võrra vähem! Turvalisuse tagasid torudest talad ümber kogu sõitjateruumi. Esi- ja tagaots nähti ette võimalike avariide energia summutamiseks.

Kogu tehnika võeti esimestel eksemplaridel 965-lt viimastel 965A-lt. V4 mootor asus taga ning arendas võimsust 23 või 27 hobujõudu. Manuaalkäigukastil 4 oli käiku. Tänu kergemale kerele arendas auto tavalisest ZAZ-ist kõrgemat tippkiirust, kuid täpseid andmeid pole avaldatud. Räägiti ka paremast stabiilsusest ja juhitavusest, millele aitas kaasa madalam raskuskese.

Спорт-900 disaini kohta jagus kiidusõnu mitmelt poolt. 1963. aasta kohta nägi auto tõepoolest päris kaasaegne välja. Tagaosa kujustuses mängis oma rolli nii mootori suured mõõtmed, kui vajadus korralikuma jahutuse järele. Palju vaeva nähti õhukogujatega külgedel, nende järgi vormi loomine tekitas tõelist peavalu, kuid tulemus vääris küünlaid. Pealegi lisasid need kerele jäikust. Ka keresse integreeritud stanged olid tol ajal uudiseks.

Kolme säilinud Спорт-900 hoiti 2010. aastani Moskvas väljaande Авторевю muuseumis. Kuid nad polnud restaureeritud ning neid külastajatele ei eksponeeritud. Ühe asukoht on samuti teada. Viimase või kahe viimase kohta info puudub.

Kõik selles sarjas ilmunud artiklid leiad SIIT.

Märksõnad: autouudised
NL ideeauto
Jaga:

FOTOD: Ka maanteemuhust saab korraliku elulooma

Nõukaaegsete autode tuuninguid, kui soovitakse mingi eriti silmapaistev isend saada, iseloomustab ühine joon: masinast jääb vaid osa kerest, kogu tehnika võetakse paljuski juba lääne sõidukitelt. Selles mõttes on kõnealune "sapakas" pisut erandlik, sest lisaks erinevatele BMW-dele, on peaasjalikult doonoriteks siiski Ladad. 

1,7-liitrine  mootor võeti Nivalt, istmed 2106-lt, pidurisüsteem 2105-lt jne. Kogu krempli paremaks ära mahutamiseks ning ka välimuse lihvimiseks muudeti pisut kerepaneelide vormi ning auto üldilme saigi kõvasti macholikum. 

Värvitoon sarnaneb Mustang Shelby omadele ning tuledes kombineeriti E39 BMW korpused ja Range Roveri Bi-ksenoon lambid. 

Kokkuvõttes võib nentida, et tulemus kukkus päris korralik välja.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Nõukaaja ideeautod: ЗАЗ-1106

Juba enne 90ndate algust otsiti aga juba Tauriale endale asendust. ЗАЗ-1106 oligi üks neist kandidaatidest, mille disainimisel saadi inspiratsiooni Fiat Puntolt ja Citroen AX-lt.

Autost suudeti siiski luua vaid makett, kuid see nägi välja oluliselt parem, kui lõpptoode "Ladoga" (teisel fotol).

Aga siis saabusid üldse uued ajad. Jõuti järeldusele, et oma toodang on viimane crap, vabaturu tingimustes pole seda müüa võimalik ning keskenduti üldse Korea sõidukite koostamisele.

Kõik selle artikliseeria lood leiad siit.

Märksõnad: autouudised
NL ideeauto
Jaga: