M-Spordis töökohata jäänud norralane jätkab WRC-sarjas

Mullu M-Spordi meeskonda kuulunud norralane Mads Östberg jätkab autoralli MM-sarja WRC-klassis eratiimi sõitjana.

Östberg jätkab Fordil, kuid tihedat koostööd tahetakse teha tšehhi Martin Prokopi võistkonnaga. Östberg on varemgi M-Spordi masinaga MM-sarjas sõitnud, kui aastatel 2011 ja 2012 esindas eratiimi Adapta värve.

Hooaja esimesel etapil Monte Carlos norralane ei osale ning seal asendab teda britt Elfyn Evans. Märtsis toimuva Mehhiko ralli kavatseb Östberg samuti vahele jätta, sest mees peaks saama sel ajal isaks.

Märksõnad: wrc
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Toyota Gazoo Racingu laiendatud meeskond on Portugali ralliks valmis

Toyota Gazoo Racing World Rally Team suundub Portugali rallile (18.-21. mai) eesmärgiga täiustada Yaris WRC-d selle FIA autoralli maailmameistrivõistluste debüüthooajal. Tänu mõnele keerulisele ja tehnilisele katsele on Portugali ralli nagu ikka äärmiselt karm ralli, kuid Toyota meeskond kasutab seda saamaks lisateavet selle kohta, mida on vaja tipus võistlemiseks. Esimest korda osaleb katsetamise eesmärgil kolmas auto, mida juhib Esapekka Lappi, ühinedes Jari-Matti Latvala ja Juho Hännineniga kruusasõidul, mis on 2017. hooaja kuues etapp.

Portugali ralli toimub Matosinhoses Porto lähedal riigi põhjaosas ning see koosneb klassikalistest katsetest liivastel ja kivistel teedel. Radade esimesel läbimisel võib olla pehmetel teedel raske leida haardumist, samal ajal kui teistkordsel läbimisel võivad esile tulla kivid ja tekkida sügavad vaod, mis sageli sunnivad meeskondi autode kliirensit suurendama. Rehvide valik on sageli keeruline kompromiss.

Ralli algab piduliku avamisega Lousada rallikrossi ringrajal neljapäeva õhtul ning reede lõpetatakse uue katse kahe sõiduga Braga linnatänavatel, millele järgneb kolme kruusakatse kaks sõitu. Laupäev on oma 154,56 kilomeetriga ralli pikim päev, mille jooksul läbitakse ka 37,55 km pikkune Amarante katse kaks korda ja uus Cabeceiras de Basto katse. Pühapäevaks on lisandunud ka kaks uut katset: Luilhas ja Montim. Kumbki neist katsetest läbitakse ühe korra klassikalise Fafe katse (mis on kuulus oma suure hüppe poolest) kahe läbimise vahepeal. Fafe katse on ühtlasi ralli lõpukatse Power Stage, millest saab unustamatu kõrgpunkt.

Latvala, kes on juhtide arvestuses endiselt teisel kohal, võitis Portugali ralli 2015. aastal. Hänninen ei ole võistelnud rallil alates 2014. aastast, kuid tollal toimus see Portugali lõunaosas - põhjapoolsed katsed on talle midagi uut. Lappi teeb oma MM-debüüdi just Portugalis, kus ta saavutas oma esimese võidu WRC2 kategoorias 2013. aastal enne WRC2 tiitli võitmist mullu.

Tsitaadid:

Tommi Mäkinen (meeskonna juht)

"Meil oli paar uut asja koos vedrustuse ja mõne muu osaga, mida katsetasime Portugali ralli jaoks, kuid ilm oli tõesti kehv, mistõttu on raske arvata, kui realistlikud meie tulemused on. Portugali ralli koos mõne väga tehnilise katsega on karm ralli, kuid just seetõttu on tegemist ka klassikalise ralliga. Kuigi paljud asjad on endiselt teadmata, eriti seoses tingimustega, loodame astuda kruusal veel ühe sammu edasi, täiustades autot vähehaaval, nagu oleme teinud seda kogu aasta. Selles aitab meid Portugali rallil meie kolmas katsesõiduk, millega sõidavad Esapekka ja Janne, ning see annab meile kindlasti veidi lisateavet."

Jari-Matti Latvala (auto nr 10 juht)

"Õppisin Argentinas seda, et esimene päev on väga tähtis: sa tõesti püüad jõuda esiviisikusse, et sul oleks järgmiseks päevaks hea koht. Seega sean selle Portugalis oma eesmärgiks ja kui ilm on esimesel päeval halb, siis tegelikult on minu teine koht mulle abiks, sest teetingimused tagapool võivad halveneda. Enne rallit katsetasime paari asja, proovisime mõningaid amortisaatoreid, samuti eksperimenteerimise kliirensiga, mistõttu võime ka karmides oludes kogu oma võimekuse mängu panna."

Juho Hänninen (auto nr 11 juht)

"Minu katsesõidul oli ilm veel hea - oli üsna soe ja saime proovida paari uut asja seoses vedrustuse ja diferentsiaalidega. Kuigi olen varem Portugali rallil osalenud, on see mul tegelikult esimene kord sõita põhjaosas toimuvatel katsetel. Mulle meeldivad need katsed, kuid nagu ma aru saan, võib ette tulla palju teepuhastamist, nii et loodetavasti on minu koht mulle abiks. Portugal meenutab veidi Argentinat, kuid pole nii karm, seega on minu arvates meil võimalik suurema edu saavutamiseks kasutada paljusid seal saadud õppetunde. Katsete teistkordne läbimine võib olla veidi keeruline, mistõttu peame olema ettevaatlikud."

Esapekka Lappi (auto nr 12 juht)

"Ma olen saanud sõidukit enne Portugali rallit katsetada, mis on aidanud mul paremini aimu saada mõningatest arendustegevuse tulevikusuundumustest, kuid tegelikul võistlusel ei pruugi samad tingimused olla. Loomulikult on mul väga põnev alustada oma esimest rallit Yaris WRC-ga - võimalus, mida olen oodanud kogu oma elu. Kuid see on meeskondlik pingutus ja minu ülesanne on koguda meeskonna jaoks võimalikult palju teavet auto edasiarendamiseks. Kõige tähtsam asi on jõuda finišisse: see ei ole kunagi lihtne nii keerulisel rallil, nagu seda on Portugali ralli. Ka enda kogemuse seisukohast pean kindlasti läbima kõik katsed, nii et suhtume rallisse väga rahulikult ja keskendunult."


Juhtide tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1 Sebastien Ogier 102

2 Jari-Matti Latvala 86

3 Thierry Neuville 84

4 Ott Tänak 66  

5 Dani Sordo 51

6 Elfyn Evans 42

7 Craig Breen 33

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 15

Tootjate tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1. M-Sport World Rally Team 162

2. Hyundai Motorsport 140

3. Toyota Gazoo Racing WRT 99

4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 71

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Malcolm Wilson: Tänaku ja Evansi võidud ei ole kaugel

M-Sporti rallivõistkonna boss Malcolm Wilson võis Argentina etapiga rahule jääda. Kuigi Elfyn Evans ei suutnud esikohta lõpuni hoida, jõudis kolm masinat nelja parema hulka.

"See valmistab pettumust, et võidust jäi nii vähe puudu, aga peame vaatama positiivset," lausus Wilson võistkonna pressiteenistuse vahendusel. "Me teenisime hooaja kolmanda topeltpjedestaali, säilitasime edu mõlemas MM-arvestuses ning oleme ainus tootja, kes jõudnud poodiumile igal etapil - see on kindel saavutus."

Ralli võitnud belglase Thierry Neuville'i (Hyundai) järel oli Evans teine, Ott Tänak kolmas ja valitsev maailmameister Sebastien Ogier neljas. "Kõigi kolme auto jõudmine sellisel nõudlikul võistlusel nelja hulka tähendab suuri teeneid kogu tiimi poolt ja näitab, kui tugeva kogupaketi oleme koostanud. Katseaegu vaadates ilmneb, et oleme olnud sel nädalalõpul vägagi konkurentsivõimelised ja hea oli näha panust kõigi kolme sõitja poolt."

Erilised tänusõnad edestas Wilson mõistagi Evansile. "Arvestades tänahommikusi probleeme, siis on hämmastav, kui lähedale ta sellele jõudis. Kui kõik töötas, ei jõudnud keegi talle lähedalegi ja see peaks andma talle edasi liikumiseks kõvasti enesekindlust. Nagu Oti puhulgi, ei ole tema esimene võit kaugel."

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Muudatused strateegias aitasid Tänaku kolme hulka

Argentina rallil kolmanda koha teeninud Ott Tänaku sõnul oli neil Lõuna-Ameerikas väga hea nädalalõpp.

"Minevikus pole mul siin õnne olnud, nii et otsustasime lähenemist muuta ja meil oli väga kindel strateegia, mida soovime teha," sõnas eestlane M-Sporti pressiteate vahendusel.

"Reedestel karmidel katsetel läksime välja kindla peale - ausalt öeldes võib-olla liigagi kindla peale, sest andsime palju aega ära. Aga alates laupäeva hommikust, kui olud muutusid kergemateks, näitasime ka kiirust."

"Ees olnud kutid olid sõiduvees, nii et me ei suutnud kolmandalt kohalt kõrgemale tõusta, aga jõudsime taas pjedestaalile, saime head punktid ja oleme sellega rahul," jätkas Tänak.

Järgmine ralli Portugalis on üks ta lemmikuid. "Ma ootan põnevusega Euroopasse naasmist ja traditsioonise kruusaralli proovimist. Oleme mõlemas arvestuses tugeval positsioonil ja hooaja jätkudes on plaan nii hoida."

Pärast hooaja viiendat etapp on Tänak 66 punktiga kindlal neljandal positsioonil. Kolmel etapil on ta lõpetanud poodiumil. Võistkondlikus arvestuses hoiab M-Sport 129 liidrikohta, Hyundai jääb maha 24 silmaga.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Ülimalt dramaatilise lõpuga Argentina ralli võitis Neuville. Tänak poodiumil!

Argentina WRC ralli viimase kiiruskatse võitis Hyundai meeskond T. Neuville - N. Gilsoul. Evans oli kogu katse kiirem, kuid eksis vaid ühel sillast ülesõidul ning sellest piisas oma 0,6-sekundilise edu kaotamisest. Tänak sai katsel kolmanda aja ning kolmanda koha ka üldkokkuvõttes.

JrkPilootVahe
1.BELT. NEUVILLE 
2.GBRE. EVANS+0.7
3.ESTO. TANAK+29.9
4.FRAS. OGIER+1:24.7
5.FINJ. LATVALA+1:48.1
6.NZLH. PADDON+7:42.7
7.FINJ. HANNINEN+11:16.9
8.ESPD. SORDO+14:44.1
9.NORM. OSTBERG+15:11.3
10.SWEP. TIDEMAND+17:32.1

Märksõnad: autouudised
Jaga: