Ogier: mul ei ole midagi kaotada

Neljal viimasel hooajal Volkswageni roolis autoralli maailmameistriks kroonitud Sebastien Ogier oli sunnitud meeskonda vahetama, sest sakslased lahkusid MM-sarjast.

Prantslane sõlmis lepingu Forde kasutava M-Sport meeskonnaga, kuhu kuulub ka Ott Tänak. "Ma olen võitnud palju, kuid olen olukorras, kus mul ei ole midagi kaotada," ütles Ogier. "Ma ei pea kellelegi midagi tõestama."

M-Sport saavutas oma senise viimase võidu 2012. aastal, kui Suurbritannias võidutses soomlane Jari-Matti Latvala. Viimane individuaalne MM-tiitel võideti Fordil aga 1981. aastal, mil sellega sai hakkama Latvala kaasmaalane Ari Vatanen. "Minu jaoks on heaks väljakutseks tiimi uuesti tippu tõstmine," tõdes Ogier.

Märksõnad: wrc
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Pidu läbi: Ott Tänak sõitis teelt välja

21. kiiruskatsel sõitis Tänak vastu puud ning kuigi suutis katse lõpuni sõita, siis edasi tema auto ei liigu. Auto tagumine osa põrkas valli ning seejärel ninaga vastu puud. 

SS21

1.5BELT. NEUVILLE8:58.1  
2.10FINJ. LATVALA9:06.9+8.8+8.8
3.9FRAS. LEFEBVRE9:16.8+9.9+18.7
4.8IRLC. BREEN9:19.8+3.0+21.7
5.4NZLH. PADDON9:20.9+1.1+22.8
6.14NORM. OSTBERG9:21.0+0.1+22.9
7.1FRAS. OGIER9:22.7+1.7+24.6
8.6ESPD. SORDO9:26.4+3.7+28.3
9.11FINJ. HÄNNINEN9:28.4+2.0+30.3
10.15FINT. SUNINEN9:28.4+0.0+30.3

Üldseis

1.5BELT. NEUVILLE2:25:39.6  
2.4NZLH. PADDON2:26:42.9+1:03.3+1:03.3
3.2ESTO. TANAK2:27:22.7+39.8+1:43.1
4.1FRAS. OGIER2:27:48.5+25.8+2:08.9
5.6ESPD. SORDO2:28:09.9+21.4+2:30.3
6.15FINT. SUNINEN2:28:26.8+16.9+2:47.2
7.9FRAS. LEFEBVRE2:28:42.1+15.3+3:02.5
8.14NORM. OSTBERG2:29:07.6+25.5+3:28.0
9.3GBRE. EVANS2:30:02.5+54.9+4:22.9
10.11FINJ. HÄNNINEN2:30:08.1+5.6+4:28.5
Märksõnad: autouudised
Jaga:

Raul Jeets teeb koos Kuldar Sikuga Poolas WRC sarja debüüdi

Kahel viimasel hooajal autoralli Euroopa meistrivõistlustel osalenud Raul Jeets astub sellel hooajal sammu edasi, kui planeerib startida kolmel WRC etapil. Esimene neist on juba sellel nädalavahetusel Poolas, kalendris on veel Soome ja Wales'i WRC etapid. Lisaks WRC rallidele on plaanis startida ka kahel Eesti rallil. Võistlusautoks on Skoda Fabia R5 ja võistlusklassiks WRC 2.

 

Selle hooaja meeskonnaks on Team Tehase Auto ja meeskonna koosseis on kasvanud. Kuna seni Jeetsi kõrval istnud Andrus Toomil on keeruline MM-rallisid oma töö tõttu ajagraafikusse sobitada, siis loeb WRC rallidel Jeetsile kaarti suurte kogemustega Kuldar Sikk, Eesti rallidel aga Andrus Toom.

 

"Peale kahte hooaega Euroopa meistrivõistlustel oli soov liikuda edasi. Ja selleks on loomulikult WRC sari, mis on samm edasi ja praegusel hetkel suuresti tänu Otile ja Martinile Eestis väga suurelt pildis. Sõidame Skoda Fabia R5 võistlusautoga ja tegime möödunud nädalavahetusel Lõuna-Eestis ka korraliku testi, mille käigus läbisime 100 kilomeetrit. Võistluspaus on olnud 9 kuud ja selle testiga saime hea enesetunde ning proovisime erinevaid seadeid. Oleme viimased hooajad sõitnud R5 autoga, seega auto on tuttav ja nüüd ootame juba suure huviga starti," rääkis Raul Jeets peale

testi.

 

Poola MM-ralli algab neljapäeval Mikolajki publikukatsega ja kokku läbitakse neljal päeval 23 kiiruskatset kogupikkusega 326,64 kilomeetrit. See on Jeetsi sõnul neile tõsine väljakutse.

 

"Ei ole varem nii pikka rallit sõitnud, mis on kindlasti korralik väljakutse. Kuldari lisandumine meeskonda on väga hea, arvestades tema kogemust WRC sarjas. Poolas on hea olla teine Eesti meeskond rajal ja meie eesmärk on leida seal endale hea kiirus," rääkis Jeets enne Poola MM-rallit.

 

Poola MM-ralli algab neljapäeval Mikolajki Arena publikukatsega ja ralli finiš on pühapäeval.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tänak kaotab Portugalis edu

Portugali ralli laupäevase esimese katse võitis Ogier. Tänakult neljas aeg. Ogier ütles pärast katset, et alustab nüüd oma positsioonide parandamist. Auto on hea ja kiirus veel parem. Sordo kaotas oma teise koha Ogierile. Ütles ralliraadiole, et kiirus on hea, kuid Fordidel veel parem.

SS10

1.1FRAS. OGIER10:46.4  
2.3GBRE. EVANS10:46.6+0.2+0.2
3.5BELT. NEUVILLE10:48.2+1.6+1.8
4.2ESTO. TANAK10:50.3+2.1+3.9
5.6ESPD. SORDO10:53.7+3.4+7.3
6.8IRLC. BREEN10:55.2+1.5+8.8
7.10FINJ. LATVALA10:56.6+1.4+10.2
8.4NZLH. PADDON10:56.6+0.0+10.2
9.14NORM. OSTBERG10:58.6+2.0+12.2
10.7GBRK. MEEKE10:59.9+1.3+13.5

Üldseis

1.2ESTO. TANAK1:48:08.8  
2.1FRAS. OGIER1:48:09.9+1.1+1.1
3.6ESPD. SORDO1:48:16.8+6.9+8.0
4.5BELT. NEUVILLE1:48:17.8+1.0+9.0
5.3GBRE. EVANS1:48:23.4+5.6+14.6
6.8IRLC. BREEN1:48:26.6+3.2+17.8
7.11FINJ. HÄNNINEN1:49:10.6+44.0+1:01.8
8.12FINE. LAPPI1:49:31.2+20.6+1:22.4
9.14NORM. OSTBERG1:52:07.1+2:35.9+3:58.3
10.10FINJ. LATVALA1:53:06.3+59.2+4:57.5
Märksõnad: autouudised
Jaga:

Toyota Gazoo Racingu laiendatud meeskond on Portugali ralliks valmis

Toyota Gazoo Racing World Rally Team suundub Portugali rallile (18.-21. mai) eesmärgiga täiustada Yaris WRC-d selle FIA autoralli maailmameistrivõistluste debüüthooajal. Tänu mõnele keerulisele ja tehnilisele katsele on Portugali ralli nagu ikka äärmiselt karm ralli, kuid Toyota meeskond kasutab seda saamaks lisateavet selle kohta, mida on vaja tipus võistlemiseks. Esimest korda osaleb katsetamise eesmärgil kolmas auto, mida juhib Esapekka Lappi, ühinedes Jari-Matti Latvala ja Juho Hännineniga kruusasõidul, mis on 2017. hooaja kuues etapp.

Portugali ralli toimub Matosinhoses Porto lähedal riigi põhjaosas ning see koosneb klassikalistest katsetest liivastel ja kivistel teedel. Radade esimesel läbimisel võib olla pehmetel teedel raske leida haardumist, samal ajal kui teistkordsel läbimisel võivad esile tulla kivid ja tekkida sügavad vaod, mis sageli sunnivad meeskondi autode kliirensit suurendama. Rehvide valik on sageli keeruline kompromiss.

Ralli algab piduliku avamisega Lousada rallikrossi ringrajal neljapäeva õhtul ning reede lõpetatakse uue katse kahe sõiduga Braga linnatänavatel, millele järgneb kolme kruusakatse kaks sõitu. Laupäev on oma 154,56 kilomeetriga ralli pikim päev, mille jooksul läbitakse ka 37,55 km pikkune Amarante katse kaks korda ja uus Cabeceiras de Basto katse. Pühapäevaks on lisandunud ka kaks uut katset: Luilhas ja Montim. Kumbki neist katsetest läbitakse ühe korra klassikalise Fafe katse (mis on kuulus oma suure hüppe poolest) kahe läbimise vahepeal. Fafe katse on ühtlasi ralli lõpukatse Power Stage, millest saab unustamatu kõrgpunkt.

Latvala, kes on juhtide arvestuses endiselt teisel kohal, võitis Portugali ralli 2015. aastal. Hänninen ei ole võistelnud rallil alates 2014. aastast, kuid tollal toimus see Portugali lõunaosas - põhjapoolsed katsed on talle midagi uut. Lappi teeb oma MM-debüüdi just Portugalis, kus ta saavutas oma esimese võidu WRC2 kategoorias 2013. aastal enne WRC2 tiitli võitmist mullu.

Tsitaadid:

Tommi Mäkinen (meeskonna juht)

"Meil oli paar uut asja koos vedrustuse ja mõne muu osaga, mida katsetasime Portugali ralli jaoks, kuid ilm oli tõesti kehv, mistõttu on raske arvata, kui realistlikud meie tulemused on. Portugali ralli koos mõne väga tehnilise katsega on karm ralli, kuid just seetõttu on tegemist ka klassikalise ralliga. Kuigi paljud asjad on endiselt teadmata, eriti seoses tingimustega, loodame astuda kruusal veel ühe sammu edasi, täiustades autot vähehaaval, nagu oleme teinud seda kogu aasta. Selles aitab meid Portugali rallil meie kolmas katsesõiduk, millega sõidavad Esapekka ja Janne, ning see annab meile kindlasti veidi lisateavet."

Jari-Matti Latvala (auto nr 10 juht)

"Õppisin Argentinas seda, et esimene päev on väga tähtis: sa tõesti püüad jõuda esiviisikusse, et sul oleks järgmiseks päevaks hea koht. Seega sean selle Portugalis oma eesmärgiks ja kui ilm on esimesel päeval halb, siis tegelikult on minu teine koht mulle abiks, sest teetingimused tagapool võivad halveneda. Enne rallit katsetasime paari asja, proovisime mõningaid amortisaatoreid, samuti eksperimenteerimise kliirensiga, mistõttu võime ka karmides oludes kogu oma võimekuse mängu panna."

Juho Hänninen (auto nr 11 juht)

"Minu katsesõidul oli ilm veel hea - oli üsna soe ja saime proovida paari uut asja seoses vedrustuse ja diferentsiaalidega. Kuigi olen varem Portugali rallil osalenud, on see mul tegelikult esimene kord sõita põhjaosas toimuvatel katsetel. Mulle meeldivad need katsed, kuid nagu ma aru saan, võib ette tulla palju teepuhastamist, nii et loodetavasti on minu koht mulle abiks. Portugal meenutab veidi Argentinat, kuid pole nii karm, seega on minu arvates meil võimalik suurema edu saavutamiseks kasutada paljusid seal saadud õppetunde. Katsete teistkordne läbimine võib olla veidi keeruline, mistõttu peame olema ettevaatlikud."

Esapekka Lappi (auto nr 12 juht)

"Ma olen saanud sõidukit enne Portugali rallit katsetada, mis on aidanud mul paremini aimu saada mõningatest arendustegevuse tulevikusuundumustest, kuid tegelikul võistlusel ei pruugi samad tingimused olla. Loomulikult on mul väga põnev alustada oma esimest rallit Yaris WRC-ga - võimalus, mida olen oodanud kogu oma elu. Kuid see on meeskondlik pingutus ja minu ülesanne on koguda meeskonna jaoks võimalikult palju teavet auto edasiarendamiseks. Kõige tähtsam asi on jõuda finišisse: see ei ole kunagi lihtne nii keerulisel rallil, nagu seda on Portugali ralli. Ka enda kogemuse seisukohast pean kindlasti läbima kõik katsed, nii et suhtume rallisse väga rahulikult ja keskendunult."


Juhtide tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1 Sebastien Ogier 102

2 Jari-Matti Latvala 86

3 Thierry Neuville 84

4 Ott Tänak 66  

5 Dani Sordo 51

6 Elfyn Evans 42

7 Craig Breen 33

8 Hayden Paddon 33

9 Kris Meeke 27

10 Juho Hänninen 15

Tootjate tulemused pärast 2017. aasta FIA autoralli maailmameistrivõistluste viiendat etappi

1. M-Sport World Rally Team 162

2. Hyundai Motorsport 140

3. Toyota Gazoo Racing WRT 99

4. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 71

Märksõnad: autouudised
Jaga: