Volvo lubab oma mootoreid Geelyl kasutada

Volvo sai kokkuleppele emafirmaga Geely ning lubab sel osasid mootoreid kasutada. Kaks autotootjat jagavad juba tehnoloogiat läbi ettevõtte Lynk & CO.

Hiinlastele kuuluv Zhejiang Geely Holding Group omab nii Geely, Volvot kui ka Lynk & CO’d. Esimene Volvo mootoriga Geely mudel peaks müügile jõudma tuleval aastal. See auto hakkab kasutama uut 1,5-liitrist turboga varustatud bensiinimootorit. Volvo lõi selle ajami väiksemate mudelite tarbeks.

Volvo peaks hiljem andma Geelyle ka 2-liitrise turbomootori. Kõik kolm ettevõtet hakkavad jagama ühiselt arendatud platvormi.

Märksõnad: volvo
Geely
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volvo registreeris S50 nime

Volvo registreeris nime S50. Nime endale haaramise taga võib olla uue auto tulev või lihtsalt soov kaitsta nime teiste tootjate eest.

Võimalik, et Volvo S50 hakkab kandma järgmise põlvkonna S40 kupee variant. S50 võiks siis tähendada neljaukselist kupeed. 2013. aastal lõpetati kaheukselise kupee C30 tootmine.

Teise võimalusena võis hiinlaste Geelyle kuuluv Volvo nime registreerida sportauto jaoks. Käivad jutud, et rootslastel on tulemas kaks sportautot. Ei saa ka välistada, et Polestar saab S50 nime endale.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Malmö tellib 13 Volvo elektribussi

Bussioperaator Nobina tellis 13 Volvo elektribussi, mis alustavad Malmö tänavatel tööd järgmisel aastal. See on ühe tellimuse kohta suurim Volvo 7900 elektribusside arv, ja näitab Rootsi liikumist täielikult elektri jõul toimiva bussiliikluse poole.

„Pakub tõelist rõõmu, et Malmö peamised bussiliinid hakkavad liikuma elektritoitel ja seda vaiksete ja heitmevabade bussidega. Elektribusside kasutamine panustab märksa paremasse elukeskkonda igaühe jaoks, olgu see linnas liikleja, linna külastaja või elanik, ja just sellele soovimegi kaasa aidata," sõnab ettevõtte Volvo Buses Põhjamaade turu juht Jörgen Sjöstedt. „Väga märkimisväärne on ka see, et tarnime taas kord Nobinale, kes on meilt busse soetanud rohkem kui 80 aasta jooksul. Nobina on üks meie olulisemaid partnereid."

Uute busside mudel on Volvo 7900 Electric, mis tarbib võrreldavatest diiselmootoriga bussidest ligikaudu 80% vähem energiat ja seejuures rohelist energiat, et viia keskkonnale ja kliimamuutustele avalduv mõju miinimumini. Bussi aku laetakse lõpp-peatustes ning selleks toiminguks kulub vaid 3-6 minutit. Bussid hakkavad teenindama Malmö linnaliini nr 7, mis on 14,7 km pikk.

Volvo elektribussid alustasid hiljuti tööd ka Luksemburgi linnas Differdange'is. Peale täiselektribusside Volvo 7900 Electric kuuluvad ettevõtte Volvo Buses tootevalikusse ka hübriid- ja elektrihübriidbusside (plug-in hybrid) mudelid. Kokku on ettevõte maailmas müünud rohkem kui 3500 Volvo elektribussi.

Volvo 7900 Electric
• Täielikult elektritoitel sõitev kaheteljeline 12-meetrine pikk linnaliinibuss, millel on madal põrand ja kolm ust.
• 80% väiksem energiatarve kui võrreldaval diiselmootoriga bussil.
• Vaikne, heitmevaba.
• Varustatud elektrimootori ja liitiumioonakudega.
• Akud laetakse bussiliini lõpp-peatuses 3-6 minutiga*.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo kasvatas kasumit, hakkab Geelyga tehnoloogiat jagama

Volvo on Hiina omaniku Geely tiiva all korralikult õitsele löönud. Volvo esimese poolaasta müügikäive kasvas eelmise aastaga võrreldes 17 protsenti, ärikasum kasvas aga koguni 21 protsenti 700 miljoni euroni. 

Esimene poolaasta oli edukas ka müüdud autode poolest. Kokku müüs Volvo sel perioodil 278 000 autot, mida on 8,2 protsenti rohkem kui möödunud aastal. Volvo lähiaastate eesmärgiks on aastane autode müük tõsta 800 000 masinani. 

Kõige edukamaks on Volvo jaoks osutunud Euroopa ja Hiina turud, samas kui Põhja-Ameerikas võtab võimust teatab stagnatsioon. Volvo USA-s autosid ei valmista ning paigaltammuvates müüginumbrites on osalt süüdi ka tarneprobleemid. USA-sse tehase ehitamine aga juba käib, nii et need probleemid peaks lahenema. 

Volvo edukus loob eeldused ka emafirma Geely poolt kontrollitavate teiste ettevõtete eduks. Nimelt tahetakse koos Geelyga luua ühine ettevõte, mille kaudu omavahel erinevaid tehnoloogilisi lahendusi jagama hakata. Sinna liitub ka eelmisel aastal loodud Lynk & Co. bränd, mis peaks positsioneeruma Volvo ja Geely vahele ning endale meelitama eelkõige nooremaid kliente. 

Märksõnad: autouudised
geely lynk co
Jaga:

Polestari esimeseks mudeliks võib saada 600-hobujõuline kupee

Kuigi on möödunud vaid loetud nädalad hetkest, mil Volvo teatas, et Polestarist luuakse eraldiseisev autobränd, liiguvad juba jutud Polestari tulevasest mudelirivistusest. 

Polestar hakkab tootma ainult elektrilisi autosid, kuid jäädes oma võidusõidujuurtele truuks, hakkavad need oleme kiired ja võimsad. Suure tõenäosusega ehitab Polestar oma masinad Volvo poolt kasutatavatele platvormidele, kuigi neile peaks jääma ka võimalus improviseerimiseks. Seda on ka vaja, kui esimese mudelina tahetakse müügile tuua 600-hobujõuline kupee. 

Polestar on brändina küll veel täiesti lapsekingades ning pole ju isegi teada, milliseks nende disain kujunema hakkab, kuid Volvo loodab, et senine edu Polestari "tuunitud" Volvode valdkonnas kandub edasi ka Polestarile kui eraldi brändile. Kui Polestari senise tegevuse põhjal võiks paralleele tõmmata näiteks BMW M osakonnaga, siis eraldiseisev Polestar hakkaks tulevikus meenutama pigem AMG-d. 

Kahtlemata ootavad neid ees suured katsumused, kuid mõne optimistlikuma allika sõnul võib esimest Polestari autot näha juba sel sügisel Frankfurdi autonäitusel. Kui nii läheb, saab ka kindlasti ka täpsemat aimu Polestari konkreetsematest mudelitest ning nende turule toomise ajakavast. 

Märksõnad: autouudised
polestar
Jaga: