Volvo elektribussid stardivad Luksemburgi tänavatel

Juuni algul alustasid Luksemburgis Differdange'i linnas tööd Volvo esimesed täielikult elektritoitel sõitvad bussid. Bussioperaatori Sales-Lentz bussiparki kuulub nüüd 4 Volvo elektribussi, 12 elektrihübriidi ja 30 hübriidi.


„Volvo 7900 elektribusside liinilesaatmine on meile järjekordne tähtis samm puhtama ja vaiksema linnakeskkonna ning mõnusama ühistranspordi suunas, mille poole me ju püüdleme. Koos Differdange'i ja Sales-Lentziga oleme ühistranspordi järgmise põlvkonna eestvedajad," lausub ettevõtte Volvo Buses president Håkan Agnevall.

Differdange'i eriline huvi elektribusside vastu tuleneb linna ambitsioonikast säästva arengu kavast, milles ühistranspordil on oluline roll. Nelja elektribussi kasutatakse neljal marsruudil, mille pikkus on 8-9,5 km. Iga buss sõidab u 25 minutit, misjärel toimub lõpp-peatuses 3-6 minuti jooksul kiirlaadimine avatud liidese OppCharge kaudu (laadimine esimesel võimalusel), mis vastab Euroopa Autotootjate Liidu ACEA soovitustele. Differdange'i laadimisjaamad tarnis Heliox.

„Täielikult elektritoitel sõitvad bussid olid loogiline jätk elektrihübriididele, ning kannavad meie linnaliikluse säästliku arengu strateegia ideed edasi. 2016. aasta septembri algul käivitas Sales-Lentz Autocars rohelise linnaliikluse suurprojekti: Differdange'i linnale hangiti 12-meetrised täielikult elektritoitel sõitvad liinibussid. Kasutuselevõtt: 2. mai 2017. On väga põnev, kuna viisime selle muudatuse ellu täpselt 9 kuuga tänu tugevale meeskonnatööle, millesse panustasid Volvo Göteborg, Volvo kompetentsikeskus Luksemburgis, Differdange'i linn, Heliox, ElectroWatt, Sales-Lentzi tehnikaosakond ja paljud teised partnerid," sõnab Sales-Lentzi direktor Jos Sales.

„Sales-Lentz on alati uued tehnoloogiad varakult kasutusele võtnud. Meil kui ühistranspordi operaatoril on oluline roll - saadame signaali tarnijatele: bussitootjatele, tarkvaraarendajatele, et nad töötaksid välja uued turu vajadustele vastavad tehnoloogiad. Olles tihedas kontaktis nii avaliku kui erasektori mobiilsuslahendustega, näeme end Sales-Lentzis arendustöö partnerina ja ettevõtjana, kes on valmis säästvasse mobiilsusesse investeerima," ütleb Sales-Lentzi tegevjuht Wolfgang Schroeder.

Peale täielikult elektritoitel sõitvate Volvo 7900 busside pakub Volvo Buses tervet rida elektrisõidukeid, sh hübriid- ja elektrihübriidbusse (plug-in). Kokku on ettevõte praeguseks üle maailma müünud rohkem kui 3300 Volvo elektribussi.

Volvo 7900 elektribuss
• Täielikult elektri jõul liikuv kaheteljeline 12-meetrine madalapõhjaline kolme uksega linnaliinibuss.
• 80% väiksem energiatarbimine kui võrreldaval diiselmootoriga bussil.
• Vaikne, heitgaasideta.
• Varustatud elektrimootori ja liitiumioonakuga.
• Aku laadimine toimub lõpp-peatuses ning sellele kulub vaid 3-6 minutit*.
• Mahutab 85 reisijat.

* Laadimiseks kuluv aeg varieerub olenevalt topograafilistest ning koormuse ja ilmastikuga seotud asjaoludest.

Märksõnad: volvo
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Polestari esimeseks mudeliks võib saada 600-hobujõuline kupee

Kuigi on möödunud vaid loetud nädalad hetkest, mil Volvo teatas, et Polestarist luuakse eraldiseisev autobränd, liiguvad juba jutud Polestari tulevasest mudelirivistusest. 

Polestar hakkab tootma ainult elektrilisi autosid, kuid jäädes oma võidusõidujuurtele truuks, hakkavad need oleme kiired ja võimsad. Suure tõenäosusega ehitab Polestar oma masinad Volvo poolt kasutatavatele platvormidele, kuigi neile peaks jääma ka võimalus improviseerimiseks. Seda on ka vaja, kui esimese mudelina tahetakse müügile tuua 600-hobujõuline kupee. 

Polestar on brändina küll veel täiesti lapsekingades ning pole ju isegi teada, milliseks nende disain kujunema hakkab, kuid Volvo loodab, et senine edu Polestari "tuunitud" Volvode valdkonnas kandub edasi ka Polestarile kui eraldi brändile. Kui Polestari senise tegevuse põhjal võiks paralleele tõmmata näiteks BMW M osakonnaga, siis eraldiseisev Polestar hakkaks tulevikus meenutama pigem AMG-d. 

Kahtlemata ootavad neid ees suured katsumused, kuid mõne optimistlikuma allika sõnul võib esimest Polestari autot näha juba sel sügisel Frankfurdi autonäitusel. Kui nii läheb, saab ka kindlasti ka täpsemat aimu Polestari konkreetsematest mudelitest ning nende turule toomise ajakavast. 

Märksõnad: autouudised
polestar
Jaga:

Magna tahab Volvo suunamuutust ära kasutada

Volvo otsus elektrifitseerida kõik oma tulevased autod võib tähendada rohkem tööd autotehnoloogia tootjale ja alltöövõtjale Magna International.

Kanada ettevõte on mõnede andmete kohaselt maailmas suuruselt kolmas autotehnoloogia tootja. Magna varustab hetkel Volvot elektrifitseeritud tagasilla ülekandega eRAD. Seda kasutavad Volvo V60 ja S60 pistikhübriid mudelid ning seda juba 2012. aastast.

Magna Austria haru, mis vastutas selle ülekande välja töötamise eest, sai aprillikuus Volvolt auhinna, millega tuuakse elektrifitseeritud ülekande suurepärasus välja.

Volvo teatas möödunud nädala keskpaigas, et alates 2019. aastast hakkavad kõik nende uued mudelid kasutama mingil moel elektrienergiat. Kõik autod ei tule puhtaverelised elektriautod, enamus on hübriidid. Küll aga saab iga masin elektriajami ning seda võimalust tahabki Magna ära kasutada.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Alates 2019. aastast kasutavad kõik uued Volvod edasi liikumiseks mingil määral elektrit

Volvo tuli välja paraja pommuudisega, kui teatas, et ülejärgmisest aastast saavad kõik värsked Volvod mingisuguse elektriajami. See muidugi ei tähenda, et kõik Volvod muutuksid siis paugust elektriautodeks.

Sisepõlemismootorid veel säilivad, kuid neid toetavad elektriülekanded. Osad autod tulevad müügile täishübriididena, osa pistikhübriididena. Mõni mudel saab 48-voldise elektrisüsteemi. Volvo kavatseb aja möödudes ja autosid uuemate vastu välja vahetades suurendada elektrimootoriga autode hulka. Eesmärk on müüa 2025. aastaks miljoni elektrisõidukit.

“Inimesed nõuavad järjest rohkem elektrifitseeritud autosid ning me tahame täita klientide praeguseid ja tuleviku soove,” ütles Volvo juht Hakan Samuelsson.

Aastatel 2019-2021 toob Volvo müügile viis vaid elektril sõitvat autot, neist kolm Volvo ja kaks Polestari nime all.

Rohkem kui sajand on sisepõlemismootorid domineerinud ning paistab, et nüüd on kätte jõudnud uus revolutsioon autotööstuses.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo teeb alates 2019. aastast kõigist uutest mudelitest ka elektrilise versiooni

Viimase aasta jooksul on mitmed autotootjad agressiivselt elektriautodele keskendunud ning varsti nende töö hakata vilja kandma. Volvo on protsessiga jõudnud juba niikaugele, et teatas, et iga auto, mida peale 2019. aastat esitletakse, tuleb vähemalt ühe elektrilise versiooniga, olgu selleks siis hübriid või täiesti 100% elektri pealt sõitev masin.

Volvo tegevjuht Hakan Samuelsson rääkis, et tegu on kliendi soovidele vastu tulemisega. "Inimesed nõuavad üha enam elektrifitseeritud autosid ning me tahame klientide praegustele ja tulevastele soovidele vastata. Inimesed saavad valida, misiganes kujul elektrifitseeritud Volvot nad tahavad."

Klassikalise sisepõlemismootori austajatel ei tasu veel heituda, sest vähemalt lähiajal jäävad Volvodele alles ka traditsioonilised jõuallikad. Küll aga tahab Volvo 2019-2021 tuua müüki kolm täiesti elektrilist autot. Kolm neist saavad olema Volvod, kaks neist aga uue brändi Polestari alt müüdavad mudelid. 

Volvo pikemaks eesmärgiks on 2025. aastaks müüa kokku miljon elektrifitseeritud autot. 

Märksõnad: autouudised
polestar elektriauto
Jaga: