Volvo Buses UITP messil: Keskendume elektrisõidukitele puhtama ja vaiksema linnaliikluse nimel

Volvo Buses jätkab elektrisõidukite pakkumist, et vastata üleilmsele nõudlusele kestlike lahenduste järele. See oli ettevõtte peamine sõnum Rahvusvahelise Ühistranspordi Liidu UITP maailmakongressil ja messil Montréalis 14.–17. mail.

Elektribusside müügiga on jõutud 4250 ühikuni ning Volvo ja tema Põhja-Ameerika tütarfirma Nova Bus hoiavad maailmas selles valdkonnas esikohta. Kõige uuem mudel, mida tutvustati, on Nova Busi täielikult elektritoitel sõitev buss.

„Meil on ühiskonna ees vastutus, kuna oleme üks suuremaid linnaliini- ja kaugsõidubussi tootjaid maailmas. Usume, et suudame teedrajavate uuendustega jätkusuutliku transpordi osas sõna sekka öelda," sõnas ettevõtte Volvo Buses president Håkan Agnevall.

Seni on Volvo Buses kaubamärgi alt müüdud üle 3300 hübriid-, elektrihübriid- ja täielikult elektritoitel sõitva bussi ning tütarettevõte Nova Bus omakorda veel 950 hübriidbussi. Selle aasta alguses sai Volvo suurima ühekordse elektrihübriidide tellimuse, kui Belgia linnad Namur ja Charleroi tellisid kokku 90 bussi. Kõige värskem tooteuudis on elektrimootoriga 12,2 m pikkune buss - Nova Busi mudel LFSe -, mida ka UITP messil näha saab. Esimesed kolm neist hakkavad maikuus sõitma Montréali tänavatel.

Nii nagu Volvo elektri- ja elektrihübriidbussidel, nii laetakse ka Nova Busi LFSe mudelite akud kiiresti pantograafi abil, milleks vajaminev on paigaldatud bussi katusele. Ühest 3- kuni 6-minutilisest laadimisest piisab ligikaudu 15 km teenindamiseks. Laadimisjaam kasutab ühist liidest - OppCharge -, mille Volvo koos Siemensi ja ABB-ga välja töötas, ning tänu sellele saavad erinevat tüüpi elektribussid kasutada ühte ja sama laadimisjaama. Sellise OppCharge'i jaamaga saab tutvuda ka messil Volvo paviljonis.

Külastajad said messipaviljonis interaktiivsete ettekannete ja väljapaneku abil näha-kuulda, kuidas uuendusmeelsed linnad kõikjal maailmas keskkonnaküsimustega hakkama saavad.

Müra, saaste, linna areng, ohutus ja elektritranspordilahenduste kasutamine on vaid mõned teemad, mida käsitletakse.

Oma kodulinnas Göteborgis on Volvo üks ElectriCity algatuse eestvedajaid ja tänu sellele ühtlasi ka UITP auhindade finalist. ElectriCity võistleb funktsionaalsuse ja tehnoloogilise kompetentsi kategoorias.

Messi Põhja-Ameerika paviljonis näitas Nova Bus uut linnahübriidbussi. Ettevõtte Volvo Buses teine Põhja-Ameerika tütarettevõte Prevost esitleb pendelrändeks sobivat mudelit Prevost X3-45.

Märksõnad: volvo
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volvo Polestar tähistab juubelit, müüs oma 100 000. mudeli

Volvo kiiremate, erksamate ja sportlikmate autode alambränd Polestar tähistas just teatud mõttes juubelit, kui müügi 100 000. Polestar mudel. Alles 2015. aastal alustatud projekti järele on nõudlus aga üha kasvamas ning Volvo on kogu projektiga äärmiselt rahul. 

Käesoleva aasta esimese viie kuuga on nõudlus Volvo Polestaride järele võrreldes möödunud aasta sama perioodiga kasvanud koguni 30 protsenti ning jaanuarist maini müüs Volvo üle maailma kokku 12 000 Polestar mudelit. Kõige populaarsemaks Polestar mudeliks on osutunud XC60, kuid ka XC90 ja V60 pole kaugel maas. 

Edu peamiseks põhjuseks  on Volvo hinnangul Drive-E mootorite töö optimeerimine, mis lisaks veidi suuremale jõudlusele on kaasa toonud ka parema reaktsiooni gaasipedaali vajutustele, kiirema käiguvahetuse ning meeldivama kogemuse gaasipedaali vabastamisel. 

Volvo Polestar mudelid on kõige menukamaks osutunud Hiinas, Rootsis ja USA-s. Arvestades, et Hiina ja USA on maailma kaks suurimat autoturgu, võib Volvo oma saavutustega igati rahul olla. 

Märksõnad: autouudised
polestar
Jaga:

Volvo ja Lotuse koostöö võib tuua kergemad, parema vedrustusega autod

Volvo ja nüüd juba ka Lotuse omanik Geely kavatseb lähiajal tõenäoliselt suurendada investeeringuid Volvo sportlikemaid mudeleid välja töötavasse Polestar alambrändi. Lotuse ostuga on Geely ja ka Volvo jaoks avanenud võimalus võtta kasutusele Lotuse poolt välja töötatud lahendused, seda eriti vedrustuse osas. 

Volvo uue XC60 sõidudünaamikaga tegeleva inseneri Roger Wallgreni sõnul saavad nad Lotuse kogemusi ja ekspertiisi peaaegu igal pool kasutada ning Lotuse kasutatavad võtted on autotööstuses laialdaselt tunnustatud. 

Kuna tehing on alles võrdlemisi värske, siis mingeid lõplikke otsuseid pole ilmselgelt tehtud, küll aga võiks Lotus Wallgreni sõnul Volvot aidata kergema kerestruktuuri loomisel, samuti on neil suurepärased teadmised vedrustuse disainil. Lisaks oleks loogiline, kui Lotus ja Polestar omavahel mingil määral koostööd teeksid. 

Geelyl on Volvo tulevaste mudelitega suured ambitsioonid ning Lotuse mõju võib juba niigi head ja populaarsed mudelid veelgi paremaks ja ihaldusväärsemaks muuta. Kahepoolse koostöö abil võiks teatavast stagnatsioonist välja tulla ka Lotus, kes suurema kontserni suurematele ressurssidele ligi pääsedes samuti taas õitsele võiks puhakeda. 

Märksõnad: autouudised
xc60 polestar lotus geely
Jaga:

Volvo alustas Hiinas valmiva S90 tippmudeli Euroopasse eksportimisega

Volvo saadab nüüd Hiinas toodetava S90 tippmudeli Vanasse Maailma. Esimesed autod jõuavad täna Belgiasse Zeebrugge’i sadamasse.

Autod näevad ilmavalgust Põhja-Hiinas Daqingis. Rootslased kolisid Hiinasse, et vabastada koduriigis Torslanda tehases pinda XC90 ja XC60 linnamaasturitele. Volvo alustas eksporditavate S90 mudelite tootmist novembris.

2015. aastal alustas Volvo Hiinas valminud S60 ekspordimist USAsse ning tootjast sai esimene Lääne autotootja, mis saadab luksusautosid Hiinast välja. S90 jõuab USAsse juunikuus.

Volvo kasutab autode transportimiseks hiljuti avatud Hiina-Euroopa raudteed. Rootslaste sõnul vähendab see transpordile kuluvat aega kahe kolmandiku võrra, kui võrrelda seda mereteega. S90 jõuavad Euroopasse 20 päevaga. Rongid võtavad peale 120 autot ning praegu väljuvad nad Daqingi tehasest kord nädalast. Tootmise suurenedes võib liiklus tihedamaks muutuda.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo tegevjuht on omasuguste seos kõige meeldivam

Ärialast teavet koguva Owleri läbi viidud uuringu järgi on autotööstuse kõige meeldivamaks tegevjuhiks Volvot tüüriv Hakan Samuelsson.

Owler kasutas andmete kogumiseks algoritmi, mis töötas läbi tuhandeid hinnanguid tegevjuhtidele. Kogutud tulemustele tuginedes loodi kõige meeldivamate tippjuhtide loetelu.

Sameulssonile hingas teisel kohal kuklas Valeo pealik Jacques Aschenbroich. Hea nimekirjas olid ka General Motorsi juht Mary Barra, Daimleri ninamees Dieter Zetsche, Tesla looja Elon Musk ja FCA’d kamandav Sergio Marchionne.

Owleri ütles, et meeldivus käib käsikäes läbipaistvuse ja usaldusväärsusega ning seda nii lehtedes, sotsiaalmeedias kui ka nurgakontoris.

Märksõnad: autouudised
Jaga: