Volkswagenist lekkinud Powerpoint esitlus näitab VW elektriautode tootmise kava

Volkswageni elektriautode kava on muutumas üha kindlamaks ning ettevõtte sees on autode tootmise plaan juba valmis. Kuigi otseselt ei taheta seda veel avaldada, lekkis eelmise nädala lõpus Hollandi veebilehe Groen7 vahendusel üks lehekülg Volkswageni sisesest Powerpointi esitlusest.

Lekkinud info kohaselt peaks 2022. aastaks valmima kokku viis MEB-platvormile ehitatud elektrilist autot. Volkswagen on juba esitlenud elektrilisi ideeautosid ning selle põhjal võib järeldada, et esimesena valmivad I.D. Concepti ja I.D. Crossi tootmisversioonid. Seniste indikatsioonide kohaselt peaks ka masinate disain suures osas ideeautodele sarnaseks jääma. Eelpool mainitud mudelid võivad valmida juba 2019. aastal, kusjuures mõlemad peaksid tulema müügile Euroopas. 

Seejärel valmistab Volkswagen kaks elektriautot USA ja Hiina turule. I.D. Lounge tundub olevat suurem ja ruumikam, nime järgi võiks sealt eeldada ka teatavat autonoomse sõidu võimekust. I.D. AEROe tundub olevat aga sportauto. Viiest mudelist viimasena peaks 2022. aastal tootmisse jõudma I.D. Buzzi tootmisversioon, mis meenutab teatavasti ikoonilist Volkswageni Microbusi. 

Hetkel on tegu ilmselgelt vaid plaanidega ning agakava võib muutuda. Samas näitab see Volkswageni seest pärinev info, et ettevõte teeb aktiivselt tööd uute elektriliste mudelite turule toomise kallal ning vähemalt ettevõttesisesed eesmärgi on juba paigas. 

Märksõnad: volkswagen
i.d meb buzz cross elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagenist saab Saksa jalgpallikoondise peatoetaja

Volkswagenist saab Saksamaa jalgpallikoondise suurim eratoetaja. Tootja vahetab välja 45 aastat meeskonda toetanud Mercedes-Benzi.

Viis ja pool aastat kestev leping maailma suurima autotootja ja vutimeeskonna vahel algab 2019. aastal. Saksamaa asub järgmisel aastal Venemaal kaitsma maailmameistritiitlit.

Väidetavalt toetab Volkswagen meeskonda aastas 25 kuni 30 miljoni euroga. Arvestades jalgpalli populaarsust Saksamaal ja kogu maailmas, siis on see tootja pealt hea investeering. Varasemalt on Volkswagen toetanud kodulinna meeskonda väikese rahvusvahelise fännibaasiga VfL Wolfsburgi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen võis juba enne diiselmootorite skandaali avalikustamist selle maksumust teada

Peaaegu kaks aastat peale diiselmootorite skandaali avalikuks tulekut hakkavad erinevad uurimised lõpuks ühele poole jõudma. Volkswagen on küll esimese hooga määratud trahvid tasunud ning tegeleb aktiivselt autode tagasiostmisega, kuid jätkuvalt uuritakse, kuidas selline petutarkvara skeem üldse tekkida sai ning kes sellest tegelikult teadlikud olid. 

Pahased on ka Volkswagen investorid, kes kaotasid autotootja aktsia langedes tohutuid summasid. Bild am Sonntagi andmetel esitles üks Volkswageni juhtidest Oliver Schmidt juba 2015. aasta 25. augustil ettevõtte tollasele tegevjuhile Martin Winterkornile hinnangut, et petutarkvara avalikuks tulekul võib Volkswagenile tekkida kahju 16 miljardi euro ulatuses. 

Tõeks osutudes tähendab see seda, et Volkswageni juhid tegelikult teadsid probleemist ja potentsiaalsetest suuretest trahvidest ning väljaminekutest, kuid hoidsid seda salajas ning sellega ka ettevõtte aktsionäre ja investoreid teadmatuses.

Mitmed Volkswageni aktsionärid otsivad Volkswagenilt kahjutasu protseduurireeglite rikkumise vastu. Ka Saksamaa seadused ütlevad, et ettevõte peab aktsionäre aegsasti informeerima infost, mis aktsia hinda muuta võib. Pole aga selge, kas ühekuune viivitus sellega otseselt vastuolus on ning teema tuleb kohtus selgeks vaielda. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal diisel
Jaga:

Volkswageni hinnangul vajab autotööstus 40 gigatehast

Volkswageni arendusjuht leiab, et liitiumioonakude põud võib nakatada autotööstuse ülemaailmse probleemiga, kui 2025. aastaks ei valmi 40 uut Tesla gigatehase suurust kompleksi.

Ulrich Eichhorn, kes Saksa tootja arenduse eest vastutab, muutis äsja 2025. aastaks vajalike aku koguste prognoosi, mis alles 13 kuud tagasi tehti. Tema hinnangul on siis  müüdud grupi autodest veerand elektrisõidukid.

“Me vajame rohkem kui 200 gigavatt-tundi,” rääkis mees eelmise kuu lõpus ajakirjanikele. 2016. aasta suvel ennustas tegevjuht Matthias Müller, et neil on 150 gigavatt-tunni jagu energiat salvestavaid akusid.

Volkswageni hinnangul vajab terve autotööstus 2025. aastaks juurde 40 Tesla gigatehase suurust akukompleksi, et varustada maailma 1,5 teravatt-tundi mahutava elektriga.

Autotehnoloogia tootja Bosch teab, et autotööstus satub energianälga ning seetõttu kaalub, kas hakata samuti akusid tootma.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen nõustus California nõudmistega

Volkswagen nõustus California osariigi nõudmisega, et autotootjate uutest elektritaristu investeeringutest 35% tehakse vaesematest piirkondades.

Volkswageni tütarettevõtte Electrify America juht Mark McNabb ütles, et 800 miljoni dollari suuruse investeeringuga paigaldatakse kuute kogukonda elektriautode laadimispunktid. Varasemalt kavatseti taristut uuendada viies piirkonnas. Seega on tegu väikese edasiminekuga.

Saksa tootja investeerib vaesematesse piirkondadesse kahe ja poole aasta jooksul 200 miljonit dollarit.

California osariiks survestab Volkswagenit, et see paigaldatakse elektritaristut just vaesemasse piirkonda ja aitaks seda järjele.

Märksõnad: autouudised
Jaga: