Volkswageni Slovakkia tehase töötajad jätkavad streigiga

Volkswageni tehase töötajaid Slovakkia pealinnas Bratislavas ei olnud veel nädalavahetusel nõustunud autotootja tingimustega ning boikoteerisid töötamist.

Streiki läbi viivad ametiühingute juhid ütlesid, et oleks viga streik pooleli jätta. Üks juhtidest avaldas, et talle tundub, et nende tööandja Volkswagen ei hooli neist. Töötajad tahavad juurde palka ning suuremaid boonuseid.

Volkswagen lubas 22. juuni läbirääkimistel tõsta palka 4,5% võrra nii sel kui ka järgmisel aastal. See pakkumine on 0,3% parem enne streiki tehtud ettepanekust. Lisaks lubas Volkswagen maksta töötajatele ühekordse 350 euro suuruse boonuse.

Ka ametiühingud on oma nõudmisi alla lasknud, kuid sellest hoolimata ei nõustutud Saksa tootja pakkumisega. Streikijad tahavad, et nende palju tõstetakse kahes järgus 13,9% võrra.

Ametiühingud lubavad streigiga jätkata ning survet suurendada. Lisaks vaadatakse juristide poole, et selgitada välja, kuidas streigiga edasi minna.

Volkswageni esindaja ütles, et nad on teinud mitmeid pakkumisi, kuid need on ametiühingute poolt tagasi lükatud. Järgmised läbirääkimised viiakse läbi siis, kui töötajad nende poole pöörduvad.

Märksõnad: volkswagen
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagen võis juba enne diiselmootorite skandaali avalikustamist selle maksumust teada

Peaaegu kaks aastat peale diiselmootorite skandaali avalikuks tulekut hakkavad erinevad uurimised lõpuks ühele poole jõudma. Volkswagen on küll esimese hooga määratud trahvid tasunud ning tegeleb aktiivselt autode tagasiostmisega, kuid jätkuvalt uuritakse, kuidas selline petutarkvara skeem üldse tekkida sai ning kes sellest tegelikult teadlikud olid. 

Pahased on ka Volkswagen investorid, kes kaotasid autotootja aktsia langedes tohutuid summasid. Bild am Sonntagi andmetel esitles üks Volkswageni juhtidest Oliver Schmidt juba 2015. aasta 25. augustil ettevõtte tollasele tegevjuhile Martin Winterkornile hinnangut, et petutarkvara avalikuks tulekul võib Volkswagenile tekkida kahju 16 miljardi euro ulatuses. 

Tõeks osutudes tähendab see seda, et Volkswageni juhid tegelikult teadsid probleemist ja potentsiaalsetest suuretest trahvidest ning väljaminekutest, kuid hoidsid seda salajas ning sellega ka ettevõtte aktsionäre ja investoreid teadmatuses.

Mitmed Volkswageni aktsionärid otsivad Volkswagenilt kahjutasu protseduurireeglite rikkumise vastu. Ka Saksamaa seadused ütlevad, et ettevõte peab aktsionäre aegsasti informeerima infost, mis aktsia hinda muuta võib. Pole aga selge, kas ühekuune viivitus sellega otseselt vastuolus on ning teema tuleb kohtus selgeks vaielda. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal diisel
Jaga:

Volkswageni hinnangul vajab autotööstus 40 gigatehast

Volkswageni arendusjuht leiab, et liitiumioonakude põud võib nakatada autotööstuse ülemaailmse probleemiga, kui 2025. aastaks ei valmi 40 uut Tesla gigatehase suurust kompleksi.

Ulrich Eichhorn, kes Saksa tootja arenduse eest vastutab, muutis äsja 2025. aastaks vajalike aku koguste prognoosi, mis alles 13 kuud tagasi tehti. Tema hinnangul on siis  müüdud grupi autodest veerand elektrisõidukid.

“Me vajame rohkem kui 200 gigavatt-tundi,” rääkis mees eelmise kuu lõpus ajakirjanikele. 2016. aasta suvel ennustas tegevjuht Matthias Müller, et neil on 150 gigavatt-tunni jagu energiat salvestavaid akusid.

Volkswageni hinnangul vajab terve autotööstus 2025. aastaks juurde 40 Tesla gigatehase suurust akukompleksi, et varustada maailma 1,5 teravatt-tundi mahutava elektriga.

Autotehnoloogia tootja Bosch teab, et autotööstus satub energianälga ning seetõttu kaalub, kas hakata samuti akusid tootma.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen nõustus California nõudmistega

Volkswagen nõustus California osariigi nõudmisega, et autotootjate uutest elektritaristu investeeringutest 35% tehakse vaesematest piirkondades.

Volkswageni tütarettevõtte Electrify America juht Mark McNabb ütles, et 800 miljoni dollari suuruse investeeringuga paigaldatakse kuute kogukonda elektriautode laadimispunktid. Varasemalt kavatseti taristut uuendada viies piirkonnas. Seega on tegu väikese edasiminekuga.

Saksa tootja investeerib vaesematesse piirkondadesse kahe ja poole aasta jooksul 200 miljonit dollarit.

California osariiks survestab Volkswagenit, et see paigaldatakse elektritaristut just vaesemasse piirkonda ja aitaks seda järjele.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Chevrolet Bolt vs VW Golf GTI

Tesla on korduvalt tõestanud, kui kiired nende elektriautod on. Maksab keskmine Tesla peaaegu 100 000 eurot, mistõttu pole neid kõige mõistlikum niiöelda tavaliste autodega võrrelda. Hoopis teine tera on aga Chevrolet Bolt, maailma esimene "taskukohane" ja rohkem kui 300 km kaugusele sõitev elektriauto. 

Alloleval videol pandi joonele igati võimekas ning oma klassi üks edukamaid masinaid, Volkswagen Golf GTI, ning Chevrolet elektriautode lipulaev Bolt. Bolt võitis kiirenduse suhteliselt vabalt kahes sõidus kolmest. Ühe kaotuse põhjuseks oli kehv start, kuid ka siis imes Bolt ennast traditsioonilisele sisepõlemismootoriga autoga kiirelt järele. 

Kusjuures Golf GTI on neist kahest 210 hobujõu juures võimsam, samas kui Bolti elektrimootorite võimsuseks on Chevrolet andmete kohaselt 200 hobujõudu. Tehaseandmete järgi peaks tegelikult veidi kiirem olema just Golf GTI, kuid tundub, et Chevrolet on vähemalt kiirenduse osas välja reklaaminud üsna konservatiivse numbri. 

Bolti edu seisneb loomulikult elektrimootoris, mis annab suurepärase pöördemomendi kohe, kui jalg gaasipedaalile vajub. Golf GTI sisepõlemismootor peab aga kõigepealt hoo sisse saama ja saab alles seejärel kogu oma võimsuse ratastesse kanda. 

Märksõnad: autouudised
chevrolet bolt general motors golf gti elektriauto kiirendus
Jaga: