Volkswageni I.D. Buzz saabki reaalsuseks

Volkswagen on viimaste aastate jooksul esitlenud ohtralt I.D. elektriautode kontseptsioone, millest üks, I.D. Buzz meenutas suuresti ikoonilist ja tihtipeale hipiliikumisega seostavata Volkswageni Microbusi. Kui vaadata kaugemale, viimast paari aastakümmet, on Volkswagen tegelikult esitlenud päris mitmeid ideeautosid, mis vähemal või rohkemal määral Microbusi meenutavad, kuid teatavast nõudlusest hoolimata pole need kunagi teoks saanud. 

Nüüd on lõpuks kätte jõudmas aeg, kus see stiilne ja tänapäevane võte möödunud sajandi keskpaigast pärinevast masinast on lõpuks toeks saamas. Nimelt kinnitas Volkswageni tegevjuht Herbert Diess Auto Expressile, et Detroidi autonäitusel esitletud I.D. Buzz ideeauto viiakse ka tootmisse. Ilmselgelt ootavad tootmisversiooni ees mõned muudatused, kuid loodetavasti jäävad alles Microbusile (ametlikult Type-2 nime kandnud autole) jooned. 

I.D. Buzz ideeauto valmistati Volkswageni modulaarsele MEB platvormile, mis töötati välja spetsiaalselt tulevaste elektriautode jaoks. Auto disainis on segatud tänapäevasus ja retro, andes vanale ja heale klassikule tänapäevase ilme. Ehkki ühtegi tähtaega pole kinnitatud, ei tasuks masinat aga enne kümnendivahetust oodata. 

Märksõnad: volkswagen
i.d. buzz elektriauto vw microbus
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagenist saab Saksa jalgpallikoondise peatoetaja

Volkswagenist saab Saksamaa jalgpallikoondise suurim eratoetaja. Tootja vahetab välja 45 aastat meeskonda toetanud Mercedes-Benzi.

Viis ja pool aastat kestev leping maailma suurima autotootja ja vutimeeskonna vahel algab 2019. aastal. Saksamaa asub järgmisel aastal Venemaal kaitsma maailmameistritiitlit.

Väidetavalt toetab Volkswagen meeskonda aastas 25 kuni 30 miljoni euroga. Arvestades jalgpalli populaarsust Saksamaal ja kogu maailmas, siis on see tootja pealt hea investeering. Varasemalt on Volkswagen toetanud kodulinna meeskonda väikese rahvusvahelise fännibaasiga VfL Wolfsburgi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen võis juba enne diiselmootorite skandaali avalikustamist selle maksumust teada

Peaaegu kaks aastat peale diiselmootorite skandaali avalikuks tulekut hakkavad erinevad uurimised lõpuks ühele poole jõudma. Volkswagen on küll esimese hooga määratud trahvid tasunud ning tegeleb aktiivselt autode tagasiostmisega, kuid jätkuvalt uuritakse, kuidas selline petutarkvara skeem üldse tekkida sai ning kes sellest tegelikult teadlikud olid. 

Pahased on ka Volkswagen investorid, kes kaotasid autotootja aktsia langedes tohutuid summasid. Bild am Sonntagi andmetel esitles üks Volkswageni juhtidest Oliver Schmidt juba 2015. aasta 25. augustil ettevõtte tollasele tegevjuhile Martin Winterkornile hinnangut, et petutarkvara avalikuks tulekul võib Volkswagenile tekkida kahju 16 miljardi euro ulatuses. 

Tõeks osutudes tähendab see seda, et Volkswageni juhid tegelikult teadsid probleemist ja potentsiaalsetest suuretest trahvidest ning väljaminekutest, kuid hoidsid seda salajas ning sellega ka ettevõtte aktsionäre ja investoreid teadmatuses.

Mitmed Volkswageni aktsionärid otsivad Volkswagenilt kahjutasu protseduurireeglite rikkumise vastu. Ka Saksamaa seadused ütlevad, et ettevõte peab aktsionäre aegsasti informeerima infost, mis aktsia hinda muuta võib. Pole aga selge, kas ühekuune viivitus sellega otseselt vastuolus on ning teema tuleb kohtus selgeks vaielda. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal diisel
Jaga:

Volkswageni hinnangul vajab autotööstus 40 gigatehast

Volkswageni arendusjuht leiab, et liitiumioonakude põud võib nakatada autotööstuse ülemaailmse probleemiga, kui 2025. aastaks ei valmi 40 uut Tesla gigatehase suurust kompleksi.

Ulrich Eichhorn, kes Saksa tootja arenduse eest vastutab, muutis äsja 2025. aastaks vajalike aku koguste prognoosi, mis alles 13 kuud tagasi tehti. Tema hinnangul on siis  müüdud grupi autodest veerand elektrisõidukid.

“Me vajame rohkem kui 200 gigavatt-tundi,” rääkis mees eelmise kuu lõpus ajakirjanikele. 2016. aasta suvel ennustas tegevjuht Matthias Müller, et neil on 150 gigavatt-tunni jagu energiat salvestavaid akusid.

Volkswageni hinnangul vajab terve autotööstus 2025. aastaks juurde 40 Tesla gigatehase suurust akukompleksi, et varustada maailma 1,5 teravatt-tundi mahutava elektriga.

Autotehnoloogia tootja Bosch teab, et autotööstus satub energianälga ning seetõttu kaalub, kas hakata samuti akusid tootma.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen nõustus California nõudmistega

Volkswagen nõustus California osariigi nõudmisega, et autotootjate uutest elektritaristu investeeringutest 35% tehakse vaesematest piirkondades.

Volkswageni tütarettevõtte Electrify America juht Mark McNabb ütles, et 800 miljoni dollari suuruse investeeringuga paigaldatakse kuute kogukonda elektriautode laadimispunktid. Varasemalt kavatseti taristut uuendada viies piirkonnas. Seega on tegu väikese edasiminekuga.

Saksa tootja investeerib vaesematesse piirkondadesse kahe ja poole aasta jooksul 200 miljonit dollarit.

California osariiks survestab Volkswagenit, et see paigaldatakse elektritaristut just vaesemasse piirkonda ja aitaks seda järjele.

Märksõnad: autouudised
Jaga: