California nõuab, et Volkswagen ehitaks trahvi eest laadimispunkte ka vaesematesse piirkondadesse

Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali heastamise USA kokkuleppe üheks osaks olid teatavasti Volkswageni suured investeeringud sealsesse niiöelda transpordi roheinfrastruktuuri. Kuna peaaegu pool selleks kulutatavast kahest miljardist dollarist kasutatakse ära Californias, plaanis Volkswagen suurema osa nendest laadimispunktidest rajada kiirteede ja teiste tiheda liiklusega piirkondade lähedusse. 

Sellele plaanile tekkis aga kiirelt ka ohtralt vastaseid, kelle sõnul üritab Volkswagen "trahvi" nime all rajada laadimisvõrgustikku piirkondadesse, kuhu plaanivad sama teha ka mitmed rivaalid, seda kusjuures lihtsalt ärilistel kaalutlustel. Maikuus palus California kohalik regulaator CARB Volkswagenil viisakalt kulutada 35 protsenti summast vaesematesse piirkondadesse laadimispunktide rajamiseks. Nüüd andsid osariigi seadusandjad CARB-ile volituse tagada, et see 35 protsendi nõue ka täidetakse. 

Antud teema tõstatab taaskord üles küsimuse, et kellele siis elektriautode riiklikud soodustused ikkagi suunatud on. Kriitikute väitel on elektriautod isegi koos soodustustega liiga kallid, et need niiöelda tavalise inimese jaoks majanduslikult tasuvad oleks ning maksumaksja raha kulutatakse rikkamate inimeste huvide teenindamiseks. Kui Volkswagen osa laadimisvõrgustikust ka vaesematesse piirkondadesse rajab, loob see aga võimaluse ka seal elektriautode laialdasemaks kasutuselevõtuks. 

Märksõnad: volkswagen
carb elektriauto diiselmootorite skandaal dieselgate california
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswageni I.D. Buzz saabki reaalsuseks

Volkswagen on viimaste aastate jooksul esitlenud ohtralt I.D. elektriautode kontseptsioone, millest üks, I.D. Buzz meenutas suuresti ikoonilist ja tihtipeale hipiliikumisega seostavata Volkswageni Microbusi. Kui vaadata kaugemale, viimast paari aastakümmet, on Volkswagen tegelikult esitlenud päris mitmeid ideeautosid, mis vähemal või rohkemal määral Microbusi meenutavad, kuid teatavast nõudlusest hoolimata pole need kunagi teoks saanud. 

Nüüd on lõpuks kätte jõudmas aeg, kus see stiilne ja tänapäevane võte möödunud sajandi keskpaigast pärinevast masinast on lõpuks toeks saamas. Nimelt kinnitas Volkswageni tegevjuht Herbert Diess Auto Expressile, et Detroidi autonäitusel esitletud I.D. Buzz ideeauto viiakse ka tootmisse. Ilmselgelt ootavad tootmisversiooni ees mõned muudatused, kuid loodetavasti jäävad alles Microbusile (ametlikult Type-2 nime kandnud autole) jooned. 

I.D. Buzz ideeauto valmistati Volkswageni modulaarsele MEB platvormile, mis töötati välja spetsiaalselt tulevaste elektriautode jaoks. Auto disainis on segatud tänapäevasus ja retro, andes vanale ja heale klassikule tänapäevase ilme. Ehkki ühtegi tähtaega pole kinnitatud, ei tasuks masinat aga enne kümnendivahetust oodata. 

Märksõnad: autouudised
i.d. buzz elektriauto vw microbus
Jaga:

California nõuab, et Volkswagen ehitaks trahvi eest laadimispunkte ka vaesematesse piirkondadesse

Volkswageni diiselmootorite petutarkvara skandaali heastamise USA kokkuleppe üheks osaks olid teatavasti Volkswageni suured investeeringud sealsesse niiöelda transpordi roheinfrastruktuuri. Kuna peaaegu pool selleks kulutatavast kahest miljardist dollarist kasutatakse ära Californias, plaanis Volkswagen suurema osa nendest laadimispunktidest rajada kiirteede ja teiste tiheda liiklusega piirkondade lähedusse. 

Sellele plaanile tekkis aga kiirelt ka ohtralt vastaseid, kelle sõnul üritab Volkswagen "trahvi" nime all rajada laadimisvõrgustikku piirkondadesse, kuhu plaanivad sama teha ka mitmed rivaalid, seda kusjuures lihtsalt ärilistel kaalutlustel. Maikuus palus California kohalik regulaator CARB Volkswagenil viisakalt kulutada 35 protsenti summast vaesematesse piirkondadesse laadimispunktide rajamiseks. Nüüd andsid osariigi seadusandjad CARB-ile volituse tagada, et see 35 protsendi nõue ka täidetakse. 

Antud teema tõstatab taaskord üles küsimuse, et kellele siis elektriautode riiklikud soodustused ikkagi suunatud on. Kriitikute väitel on elektriautod isegi koos soodustustega liiga kallid, et need niiöelda tavalise inimese jaoks majanduslikult tasuvad oleks ning maksumaksja raha kulutatakse rikkamate inimeste huvide teenindamiseks. Kui Volkswagen osa laadimisvõrgustikust ka vaesematesse piirkondadesse rajab, loob see aga võimaluse ka seal elektriautode laialdasemaks kasutuselevõtuks. 

Märksõnad: autouudised
carb elektriauto diiselmootorite skandaal dieselgate california
Jaga:

Volkswagen näitas uut Polo

Volkswagen esitles eelmisel nädalal kuuenda põlvkonna Polo väikeautot. Auto on eelkäijatest märkimisväärselt suurem.

Polo mõõtude kõrval kasvas ka mudeli pagasiruum, mis mahutab nüüd 351 liitri jagu kraami. MQB platvormile ehitatud Polo tuleb automaatse püsikiirusehoidja, hädapidurdusega, mis aitab ohtlikus situatsioonis pidurdamisega, pimenurga anduri ning LED esituledega.

Digitaalse armatuuriga Volkswagenil on 8-tolline ekraan ning esimest korda saab mudelisse siseneda ja seda käivitada võtit kasutamata.

Polot pakutakse üheksa Euro 6 normidele vastava mootoriga. Nende hulgas on näiteks 1-liitrine bensiiniajam, mis toodab 65 hj ning 1,5-liitrine bensiinimootor, millel on 150 hobujõudu. 1,6-liitrine diiseljõuallikas käib välja kas 80 või 95 hj.

Tootja näitas kohe ka uut GTi mudelit. Selle 2-liitrine turbomootor arendab 200 hj.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen suurendas koostööd GAZiga

Volkswagen Grupp suurendas koostööd Venemaa autotootja GAZiga. Saksa tootja tahab lükkega tugevdada Škoda ja Volkswageni markide positsiooni idanaabrite turul.

Uue kokkuleppe järgi valmistab GAZ 2025. aastani Nižni Novgorodi tehases Volkswageni ja Škoda mudeleid ning Volkswagen varustab GAZ-i kommertssõidukeid 2-liitriste diiselmootoritega.

Lisaks tahab Volkswagen suurendada koostööd GAZiga busside ja veoautode vallas. Näiteks mõeldakse, kuidas ühiselt detaile toota ja jagada ning projekte ellu viia. GAZ kasutab juba praegu Volkswagenile kuuluva Scania ja MAN-i osi.

Volkswagen Grupile kuulub Venemaa autoturust 11,2%.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Grupp GAZ
Jaga: