Mueller tõdeb, et Volkswageni sisekultuuri muutmisele on ka vastaseid

Muutused ei tule pea kunagi lihtsalt ning seda on oma nahal kogemas ka Volkswagen Grupi tegevjuht Matthias Mueller. Seoses diiselmootorite petutarkvaraskandaaliga lubas Volkswagen muuhulgas põhjalikult reformida ka ettevõtte sisest kultuuri, et töötajate kahtlused mingite tehnoloogiate või lahenduste osas jõuaksid ka ettevõtte juhtkonnani, kes siis probleemile õigeaegselt reageerida suudaks. 

Üheks Volkswageni skandaali põhjuseks peetakse tugevalt hierarhilist ning iga hinnaga tulemustele orienteeritud struktuuri. Erinevatele osakondadele, inseneridele olid antud väga suured eesmärgid ning neid pidi iga hinna eest täitma. Lõpuks juhtuski nii, et mingi seltskond otsustas viimases hädas kasutada tarkvara, mis kunstlikult emissioonide suurus petab. 

Seda ettevõtte sisest kultuuri üritatakse nüüd muuta, kuid Muelleri sõnul põtkib osa seltskonnad muutuste vastu. "On olemas inimesi, kes igatsevad taga vana tsentristlikku juhtimisstruktuuri. Ma ei tea, kas te suudate ette kujutada, kui raske on inimeste mõtteviisi muuta," sõnas Mueller ärijuhtide kokkusaamisel. 

Muelleri sõnul on detsentraliseerimine pikk protsess ning see toob endaga paratamatult kaasa ka vigu. Hetkel tuleb lihtsalt aktsepteerida, et mõned asjad lähevad veidi valesti ja ei tööta nii, nagu võiks. Muelleri sõnade järgi võib ettevõtte muutmine, reformimine võtta aastaid, samas kui mõned kriitikud kritiseerivad juba praegu, et diiselmootorite skandaalini viinud probleemid pole ikka veel lahendatud. Suurettevõtete muutmine aga vast ei peagi üleöö käima ning oluline on, et protsess käib ja kõik saavad aru, miks seda tehakse. 

Märksõnad: volkswagen
volkswagen grupp matthias mueller mueller diiselmootorid sisekultuur
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagenist lekkinud Powerpoint esitlus näitab VW elektriautode tootmise kava

Volkswageni elektriautode kava on muutumas üha kindlamaks ning ettevõtte sees on autode tootmise plaan juba valmis. Kuigi otseselt ei taheta seda veel avaldada, lekkis eelmise nädala lõpus Hollandi veebilehe Groen7 vahendusel üks lehekülg Volkswageni sisesest Powerpointi esitlusest.

Lekkinud info kohaselt peaks 2022. aastaks valmima kokku viis MEB-platvormile ehitatud elektrilist autot. Volkswagen on juba esitlenud elektrilisi ideeautosid ning selle põhjal võib järeldada, et esimesena valmivad I.D. Concepti ja I.D. Crossi tootmisversioonid. Seniste indikatsioonide kohaselt peaks ka masinate disain suures osas ideeautodele sarnaseks jääma. Eelpool mainitud mudelid võivad valmida juba 2019. aastal, kusjuures mõlemad peaksid tulema müügile Euroopas. 

Seejärel valmistab Volkswagen kaks elektriautot USA ja Hiina turule. I.D. Lounge tundub olevat suurem ja ruumikam, nime järgi võiks sealt eeldada ka teatavat autonoomse sõidu võimekust. I.D. AEROe tundub olevat aga sportauto. Viiest mudelist viimasena peaks 2022. aastal tootmisse jõudma I.D. Buzzi tootmisversioon, mis meenutab teatavasti ikoonilist Volkswageni Microbusi. 

Hetkel on tegu ilmselgelt vaid plaanidega ning agakava võib muutuda. Samas näitab see Volkswageni seest pärinev info, et ettevõte teeb aktiivselt tööd uute elektriliste mudelite turule toomise kallal ning vähemalt ettevõttesisesed eesmärgi on juba paigas. 

Märksõnad: autouudised
i.d meb buzz cross elektriauto
Jaga:

Volkswageni Slovakkia tehase töötajad jätkavad streigiga

Volkswageni tehase töötajaid Slovakkia pealinnas Bratislavas ei olnud veel nädalavahetusel nõustunud autotootja tingimustega ning boikoteerisid töötamist.

Streiki läbi viivad ametiühingute juhid ütlesid, et oleks viga streik pooleli jätta. Üks juhtidest avaldas, et talle tundub, et nende tööandja Volkswagen ei hooli neist. Töötajad tahavad juurde palka ning suuremaid boonuseid.

Volkswagen lubas 22. juuni läbirääkimistel tõsta palka 4,5% võrra nii sel kui ka järgmisel aastal. See pakkumine on 0,3% parem enne streiki tehtud ettepanekust. Lisaks lubas Volkswagen maksta töötajatele ühekordse 350 euro suuruse boonuse.

Ka ametiühingud on oma nõudmisi alla lasknud, kuid sellest hoolimata ei nõustutud Saksa tootja pakkumisega. Streikijad tahavad, et nende palju tõstetakse kahes järgus 13,9% võrra.

Ametiühingud lubavad streigiga jätkata ning survet suurendada. Lisaks vaadatakse juristide poole, et selgitada välja, kuidas streigiga edasi minna.

Volkswageni esindaja ütles, et nad on teinud mitmeid pakkumisi, kuid need on ametiühingute poolt tagasi lükatud. Järgmised läbirääkimised viiakse läbi siis, kui töötajad nende poole pöörduvad.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volvo teeb Polestarist hoopis eraldi elektriautode brändi

Kuigi Volvo teatas just hiljuti, et Polestar Performance projekt on igati edukaks osutunud ning klientide nõudlus kerge lisatuuningu ja võimsamate Volvode järele üha kasvab, otsustati üha populaarsem alambränd hoopis elektriautodele üle viia. 

Ettevõtte sõnul hakkab Polestar olema iseseisva brändiga premium-klassi elektriautode tootja. Lisaks jätkatakse ka senise tööga ehk olemasolevate Volvode tuunimisega. Samas ei sobi need kaks teemat üksteisega kõige paremini kokku ning siit võib tulevikus veel arenguid oodata. 

Polestari juhiks saab Thomas Ingenlath, kes hetkel on disainimeeskonna asepresident ning just teda peetakse üheks oluliseks lüliks Volvo viimase aja autode edukal disainil. 

Ingnelathi sõnul algab selle käiguga Polestari jaoks uus ajastu. Ta usub, et Polestarist saab tõsiseltvõetav konkurent kiirete ja mugavate elektriautode turul, võideldes näiteks Tesla ja Mercedes AMG elektriliste masinatega. 

Hetkel pole paraku teada, millal esimene Polestari elektriautode teedele jõuab, kuid Volvo varasemaid plaane vaadates võiks see juhtuda näiteks 2020. aastal. 

Märksõnad: autouudised
polestar
Jaga:

Volkswageni I.D. Buzz saabki reaalsuseks

Volkswagen on viimaste aastate jooksul esitlenud ohtralt I.D. elektriautode kontseptsioone, millest üks, I.D. Buzz meenutas suuresti ikoonilist ja tihtipeale hipiliikumisega seostavata Volkswageni Microbusi. Kui vaadata kaugemale, viimast paari aastakümmet, on Volkswagen tegelikult esitlenud päris mitmeid ideeautosid, mis vähemal või rohkemal määral Microbusi meenutavad, kuid teatavast nõudlusest hoolimata pole need kunagi teoks saanud. 

Nüüd on lõpuks kätte jõudmas aeg, kus see stiilne ja tänapäevane võte möödunud sajandi keskpaigast pärinevast masinast on lõpuks toeks saamas. Nimelt kinnitas Volkswageni tegevjuht Herbert Diess Auto Expressile, et Detroidi autonäitusel esitletud I.D. Buzz ideeauto viiakse ka tootmisse. Ilmselgelt ootavad tootmisversiooni ees mõned muudatused, kuid loodetavasti jäävad alles Microbusile (ametlikult Type-2 nime kandnud autole) jooned. 

I.D. Buzz ideeauto valmistati Volkswageni modulaarsele MEB platvormile, mis töötati välja spetsiaalselt tulevaste elektriautode jaoks. Auto disainis on segatud tänapäevasus ja retro, andes vanale ja heale klassikule tänapäevase ilme. Ehkki ühtegi tähtaega pole kinnitatud, ei tasuks masinat aga enne kümnendivahetust oodata. 

Märksõnad: autouudised
i.d. buzz elektriauto vw microbus
Jaga: