Piech võib müüa osaluse Porsche SE’s

Endine Volkswagen Grupi juhatuse esimees Ferdinand Piech võib müüa osaluse Grupi emafirmas Porsche SE’s teistele Porsche ja Piechi perekonna liikmetele.

Bild am Sonntag kirjutab, et Porsche SE andis reedel teada, et Piech soovib müüa oma osalust ehk 14,7 protsenti Porsche SE’st. Selle osaluse väärtuseks hinnatakse vähemalt 1,1 miljardit eurot. Võimalik, et Ferdinand Piechi osa ostavad Porsche ja Piech perekonnad, kuid midagi ametlikku pole veel otsustatud.

Porsche ja Piechi perekonnad omavad 52 protsenti Volkswagen Grupist ning seda läbi Porsche SE (mitte segamine ajada margiga Porsche, mis kuulub Volkswagen Grupi alla).


Ferdinand Piech saab järgmise kuul 80-aastaseks ning tal oli suur roll Volkswageni margi ja Grupi tugevaks muutmisel.

Märksõnad: volkswagen
Volkswagen Grupp
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Volkswagen haub nobedamat Up-i

Volkswagen plaanib ehitada võimsama versiooni väikesest Up linnaautost. GTi mudeli arendamisel kõrval valmistutakse auto elektriversiooni uuendamiseks.

Škoda Citigo ja Seat Miiga platvormi jagav Volkswagen Up ei kao tootja valikust. Tootja tegevjuht Herbert Diess’i sõnul on Up tähtis mudel, mis on oma segmendi populaarseim.

2011. aastal turule tulnud Up-i müüdi mullu Euroopas ja Lõuna-Ameerikas 170 000. Citigo ja Mii numbrid olid 41 250 ja 18 700. Volkswagen Grupi väikeautod moodustavad kogutoodangust 2,2 protsenti.

Diess’i sõnul on mudelil hea positsioon, seda suuresti tänu selle heale hinnale ja oma klassi parimatele näitajatele. Autot valmistatakse Slovakkias Bratislavas. Up-i uuendati eelmisel aastal ning sel on uued turbomootorit. Nüüd on Volkswagenil kavas ehitada Up GTi ning selle tootmine võib alguse saada sel aastal.


Up-i elektriversioonil on 18,7 kWh aku, mis võimaldab läbida kuni 160 km. Diess leiab, et nad peavad loodussõbralikku autot uuendama. Eesmärk ikka suurem sõiduulatus.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswageni tegevjuhi sõnul investeeritakse jätkuvalt ka sisepõlemismootoritesse

Volkswagen Grupi tegevjuht andis möödunud mõnevõrra vasturääkivaid signaale. Kui viimaste nädalate-kuude jooksul on Volkswageni inimesed järjepanu rääkinud, kuidas tulevik on elektri päralt ja kui headeks elektriautotootjateks nad lõpuks saavad, siis Grupi üldkoosolekul tõdes tegevjuht Maththias Mueller, et ettevõtte lähitulevikus jäävad olulist rolli mängima ka diiselmootorid. 

Volkswagenil on suur plaan esitleda 2025. aastaks 30 uut elektrilist mudelit, kusjuures elektriautode aastane müügimaht peaks ületama miljoni auto piiri. Volkswagen toodab aastas aga umbes 10 miljonit autot, seega moodustaks elektriautod kaheksa aasta pärast kõigest 10 protsenti Volkswageni kogu toodetud autopargist. See tähendab, et sisepõlemismootoriga autod ei kao kuskile ning samamoodi ei kao kuskile ka diiselmootoriga autod. 

Sisepõlemismootoritest rääkides ütles Mueller, et 2020. aastaks on ettevõtte sees seatud eesmärk muuta jõuallikad 10-15 protsenti efektiivsemaks. Selleks investeeritakse sisepõlemismootorite arendusse 10 miljradit eurot. 

Mueller tunnistas, et sisepõlemismootoritesse, eriti diiselmootoritesse investeerimine võib praeguses olukorras veider tunduda, kuid turul on diiselmootorite järele nõudlus olemas ning praeguseid Euro 6 standardile vastavaid mootoreid on seega mõistlik veelgi paremaks arendada. 

Märksõnad: autouudised
volkswagen grupp matthias mueller mueller diiselmootorid
Jaga:

Volkswagen: Me suudame kõike Teslast paremini teha

Kui hetkel otsida elektriautode kuningat, saab tegelikult valida vaid kahe autotootja vahel. Üheks nendest on kindlasti Tesla, mis pea igapäevaselt uudistes figureerib. Teiseks peaks lugema Renault Nissan Alliance'it, mis eelkõige Nissan Leafi ja nüüd üha enam ka Renault Zoe eestvedamisel ületab Teslat lihtsalt mahu poolest. Julged elektrifitseerimisplaanid on aga ka teistel autotootjatel, sealhulgas ka Volkswagenil. 

Volkswageni brändijuht Herbert Diess on aga kindel, et Tesla senine edu on seotud nende mõnes mõttes monopoolse turuseisundiga ning kui Volkswageni esimesed elektriautod tehastest välja hakkavad veerema, saavutab just VW kiirelt elekriautode turul dominantse positsiooni. See peaks Diessi sõnul teoks saama kaheksa aasta jooksul. 

Võrreldes kummagi ettevõtte ambitsioone, on Diessi sõnu muidugi mõneti keeruline uskuda. Volkswageni eesmärgiks on 2025. aastaks toota miljon elektriautot aastas. Tesla tahab selle eesmärgi täita juba 2020. aastal ning isegi kui nad oma ajagraafikut veidi ületavad, peaksid nad ikkagi eesmärgi täitma enne Volkswagenit. 

Diess on aga endas kindel: "Kõik, mida Tesla suudab teha, suudame meie paremini teha." Diessi sõnul liigub Tesla hetkel premium-klassi mudelitest allapoole ning Volkswagenil on koos oma uue arhitektuuriga väga konkreetselt plaanis neid just selles tavainimestele suunatud autode segmendis peatada. 

Kahtlemata eksisteerib Volkswagenis võimekus ja teadmised Teslale niiöelda ära teha. Lõppude lõpuks on Volkswagen ikkagi maailma suurim autotootja, kellel hiljutistest skandaalidest hoolimata on kasutada ka kordades suuremad summad kui Teslal. Samas on Tesla suutnud näidata ennast paindliku ja innovaatilise ettevõttena ning Volkswagenil seisab transformeerumisprotsess alles ees. Hetkel on neil näidata ju vaid MQB platrvormiga I.D. ideeautod. Diessi lubaduste täitmiseks peab hakkama elektriautosid aga ka valmistama. 

Märksõnad: autouudised
herbert diess tesla elektriauto i.d mqb
Jaga:

Video: Volkswagen Polo linnamaastur ehk T-Roc testimas

Volkswageni testsõitjaid märgati Nürburgringil roolimas T-Roci linnamaasturit. Tootja peaks uut väikemaasturit tutvustama järgmisel aastal.

Polo põhjale ehitatud T-Roc tuleb peenikese esivõre ja -tuledega ning jämedate C-piilaritega. Nii nagu Polo, põhineb ka T-Roc MQB platvormil. See tähendab, et linnamaasturi ostjad saavad valida kolme- ja neljasilindriliste turbomootorite vahel. T-Roc’i tippversioonid tulevad nelikveoga, aga tavamudelitel teeb kogu töö ära esisild.

T-Roc peaks end täies hiilguses näitama uuel aastal. Volkswagen soovib 2025. aasta lõpuks tuua turule 10 uut väikemaasturit.

Märksõnad: autouudised
Jaga: