Piech võib müüa osaluse Porsche SE’s

Endine Volkswagen Grupi juhatuse esimees Ferdinand Piech võib müüa osaluse Grupi emafirmas Porsche SE’s teistele Porsche ja Piechi perekonna liikmetele.

Bild am Sonntag kirjutab, et Porsche SE andis reedel teada, et Piech soovib müüa oma osalust ehk 14,7 protsenti Porsche SE’st. Selle osaluse väärtuseks hinnatakse vähemalt 1,1 miljardit eurot. Võimalik, et Ferdinand Piechi osa ostavad Porsche ja Piech perekonnad, kuid midagi ametlikku pole veel otsustatud.

Porsche ja Piechi perekonnad omavad 52 protsenti Volkswagen Grupist ning seda läbi Porsche SE (mitte segamine ajada margiga Porsche, mis kuulub Volkswagen Grupi alla).


Ferdinand Piech saab järgmise kuul 80-aastaseks ning tal oli suur roll Volkswageni margi ja Grupi tugevaks muutmisel.

Märksõnad: volkswagen
Volkswagen Grupp
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Fotod: Volkswagen I.D. Crozz ideeauto

Volkswagen tutvustas kolmandat I.D. kontseptsiooni. Crozz on elektril töötav crossover, mis ehitatakse elektrisõidukite jaoks arendatud MEB platvormile.

Muutub aina tavapärasemaks, et igal tootjal on oma crossover kupee. Volkswagen ehitas ideeauto, millest kasvab välja trendikas linnamaastur. Crozzil on futuristlikud silmad ning peenikesed ja tagaosale küündivad LED tagatuled. Insenerid jätsid kahe telje vahele võimalikult palju ruumi, et auto salong saaks mahukas.

Seest peaks olema langevast katusest hoolimata piisavalt ruumi tagareisijatele. B-piilarite puudumine ning liuguksed peaksid tagaistmel koha sisse võtmise lihtsaks tegema. Suurt panoraamkatust läbivad LEDide read. Neid saab viipeliigutusi kasutades kasutada salongi valgustamiseks.

Salongist leiab väga vähe nuppe ja lüliteid, neid asendab 10,2-tolline puuteekraan ja kõik vajalikud näidud ja spidomeeter kuvatakse 5,8-tollisele ekraanile.

Volkswagenit viivad edasi kaks elektrimootorit, mis toodavad 302 hj (225 kW). Neist 101 hj (75 kW) jõuab esi-, 201 hj (150 kW) tagasilda. Ideeauto tippkiirus on 180 km/h. Auto massist 48% on esisillal. Tootja sõnul sarnaneb masina juhitavus Golf GTI omaga.

Crozzil on 81 kWh aku ja see võimaldab läbida kuni 500 kilomeetrit. Kiirlaadimist kasutades täitub kau 80%-ni poole tunniga.


Esimene seeriatoodetav MEB platvormile ehitatav elektriline Volkswagen jõuab müügile 2020. aastal.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tänasest saab Eestis tellida VW uut mudelit Arteon

Volkswagen alustas tänavusel Genfi autonäitusel esitletud uusima avangardistliku gran turismo Arteon eelmüüki. Esimesed kliendid peaksid auto kätte saama juuli alguses.

Nii Arteon kui Arteon R-Line on saadaval bensiini- ja diiselmootoritega võimsusega kuni 206 kW (280 hj) TSI või 176 kW (240 hj) TDI mootori puhul. Mõlemad tippversioonid on standardvarustuses kahe siduriga käigukasti (DSG) ja 4Motion nelikveoga.

Arteon esindab Volkswageni nägemust preemiumautost, milles on kombineeritud klassikalise sportauto disainielemendid laugpärakere elegantsi ja ruumikusega. See on kombinatsioon emotsionaalsest disainist, sportlikust karismast, äärmisest paindlikkusest ning ruumikusest – teljevahe on tervelt 2841 mm ning pagasit mahub autosse 563-1557 liitrit. Tehnilise poole pealt väärivad uue Volkswageni puhul märkimist esi- või nelikvedu ning digitaalnäidikud ja -juhtseadised. Varustusse kuuluvad muuhulgas digitaalne näidikuplokk Active Info Display, esiklaasinäidik, 9,2-tollise klaasekraaniga uus infolustisüsteem Discover Pro ja viipejuhtimine.

Arteoni uuenduslikud juhiabi- ja mugavussüsteemid on avangardsele kontseptsioonile väärikateks kaaslasteks. Seda illustreerivad hästi kolm uut tehnoloogiat. Uusima põlvkonna pikivaheregulaatoriga kiirushoidik (ACC) võtab nüüd arvesse ka selliseid andmeid nagu kiirusepiirangud ja teekonnainfo ning muudab vastavalt neile automaatselt sõidukiirust. Tuginedes navisüsteemi GPS-andmetele ja teekartidele oskavad uued, kiirtevihu ennetava juhtimisega dünaamilised pöördetuled lähenevat kurvi oodata ning valgustavad seda veel enne, kui juht tegelikult sinna sisse pöörab. Teise põlvkonna hädaabisüsteem Emergency Assist tõstab oluliselt ka turvalisust: kui juht pole tervislikel põhjustel enam võimeline oma ülesandeid täitma, suudab süsteem enda võimaluste piires mitte ainult autot pidurdada, vaid selle ka aeglasemasse sõiduritta roolida, kui liiklusolud võimaldavad.

Lisaks kõrgekvaliteedilisele baasmudelile on gran turismo saadaval ka eksklusiivsel R-Line varustustasemel. Lisavarustuse hulgast on võimalik mudelile lisada ka panoraamkatuseluuk, kolmetsooniline automaatne kliimaseade (Air Care Climatronic koos õhukvaliteedi anduri ja allergeenifiltriga), masseerivad istmed ees, roolisoojendus ja kahevärviline nappa-nahast interjöör.

Arteoni hinnad algavad nii Eestis kui Leedus 32 000 eurost. Baasmudel on saadaval 2017. aasta kevadest. R-Line ja kahe võimsama mootori – 206 kW / 280 hj (TSI) ja 176 kW / 240 hj (TDI) – puhul algavadArteoni hinnad vastavalt 45 587 ja 46 396 eurost. Volkswageni mudelivalikus võtab Arteon sisse koha Passatist kõrgemal. Uut Volkswagen GT-autot hakatakse tootma Saksamaal asuvas Emdeni tehases.

Märksõnad: autouudised
Volkswagen Arteon
Jaga:

Volkswagen alustab USA-sse elektriautode laadimisvõrgustiku

Teatavasti nõustus Volkswagen seoses diiselmootorite petutarkvaraskandaaliga USA-s investeerima märkimisväärse summa juba tekitatud keskkonnakahjude kõrvaldamiseks. Selleks pandi kõrvale kaks miljardit dollarit, millele nüüd keskkonnasäästlike tehnoloogiate arendamisel rakendust otsitakse. 

Programmi üheks suuremaks osaks saab elektriautode laadimispunktide võrgustiku loomine. Esimeses etapis plaanitakse 300 miljoni dollari eest ehitada USA kiirteede äärde kokku 240 kiirlaadijatega varustatud jaama. Volkswageni peamiseks eesmärgiks on katta USA suuremad teed 150 kW kiirlaadijatega, muutes niimoodi elektriautodega pikkade vahemaade läbimine kiiremaks ja mugavamaks. 

Kõige suurem rõhk pööratakse Californiale, kus on juba praegu USA kõige suurem pistikust laetavate autode osakaal. 

Kuigi tegu on üsna suurte summadega, mida Volkswagen parema meelega just sellele eesmärgil ei kulutaks, on ettevõtmisel siiski märkimisväärne potentsiaal. Seniste plaanide kohasel oleks Volkswageni omanduses kümnendivahetuseks USA kõige suurem elektriautode laadimisvõrgustik ning mitte miski ei keela Volkswagenil selle kasutamise eest raha küsida, kuigi nad peavad siiski sisuliselt kõigile autodele ligipääsu tagama. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal dieselgate
Jaga:

Volkswagen: pooled USA petutarkvaraga masinad on teedelt kõrvaldatud

Peaaegu poolteist aastat peale Volkswageni diiselmootorite petutarkvara avastamist tegeleb Volkswagen aktiivselt skandaalist mõjutatud masinate tagasi ostmist ja korda tegemisega. 2,0-liitriste diiselmootoritega masinaid müüdi USA-s kokku 475 000 ning lõpliku lahenduse leidmiseks kulus Volkswagenil terve aasta. Viimase kuue kuuga on aga aktiivselt lõppeesmärgi suunas liigutud ning tänaseks on Volkswagen tagasi ostnud või liisingud lõpetanud juba 238 000 sõidukil, neile lisandub 6200 remondis käinud ja regulatsioonidele vastavaks muudetud masinat. 

Praeguse kokkuleppe kohaselt on Volkswagen kohustatud enne 2019. aastat 85 protsenti kõne all olevatest masinatest tagasi ostma või korda tegema. Poole aastaga on jõutud rohkem kui 50 protsendini, ehk Volkswagen on kindlalt teel oma kohustuste täitmise suunal. 

Volkswagen on 2,0-liitriste mootoritega regulatsioonidega mittevastavate masinate korda tegemiseks kõrvale pannud 10 miljardit dollarit, kuigi seni on tootja sõnul kulunud sellest "kõigest" 2,9 miljardit. Sellele summale lisandub ka vähemalt 1,22 miljardit, millega ostetakse tagasi või tehakse korda 80 000 3,0-liitriste diiselmootoritega Volkswagen Grupi alt müüdud autot. 

Kokku ennustatakse, et Volkswageni diiselmootorite skandaali tagajärgede likvideerimine võib autotootjale maksma minna kuni 25 miljardit dollarit. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal dieselgate
Jaga: