Parimad nõksud diiselmootoriga auto kergeks käivitamiseks külmaga

Esimesed külmad ilmad on saabunud ning peatselt võib temperatuur kukkuda juba nii madalale, et vanemad diiselmootorid jäävad hommikul käivitumisega hätta. Kui märkad, et mootor end kuidagi käima ei vea, siis tegelikult pole veel kõik kadunud.

Esiteks tuleks muidugi tõele silma vaadata ning hinnata oma auto üldist seisukorda. Kui aku on vana, mootor töötab niigi raskustega, eelsüüteküünlad läbi ning starter samuti nõrguke, siis ehk polegi mõtet proovima hakata. Pigem siis seisku auto kodus, kui sellega tee peale jääda. Enamjaolt külmaga käivitamise probleemid tekivad mittekorras eelsüüteküünaldest või silindrite nõrgast surveastmest. Korras mootor käivitub -20 kraadiga nii nagu suvel.

Palju poleemikat tekitas käsipiduri kasutamine/mittekasutamine. Kui süsteem on korras ja enne külma niiskust saanud pole, siis ei tohiks piduri kinnikülmumine teemaks olla. Samas, kui pidurid on kaetud soolalumese seguga ning öösel läheb väga külmaks võib pidurite lukustumine toimuda. Abiks kerge koputus, soovitavalt puust esemega, vastu pidurisadulat.

Akuga seotud probleemidest on peamiseks külmaga selle mahutavuse vähenemine. Tuleb arvestada, et aku eluiga on ca 5 aastat. Vana aku mahutavus ulatub umbes 70-75 protsendini uue omast ning ka käivitusvoolust ei pruugi enam lihtsalt piisata. Lahenduseks on aku toomine ööseks tuppa, kus ühtlasi võib seda juba ka laadida, või auto viimine soojemasse kohta. Võimalusel suletud territooriumil auto tühikäigul jooksutamine. Kergemaks käivitamiseks võib kapotialust, just sissetõmmatava õhu temperatuuri tõstmist silmas pidades, lokaalselt fööni või puhuriga soojendada. Riskantsem lahendus on mõne kuuma eseme asetamine karteripõhja alla.

„Kõiksugu lisasoojendused on väga suureks abiks. Mootori tervise seisukohalt on see kõige ideaalsem lahendus kuna soojenevad ka õlid ja muud vedelikud ja ei lase neil pakseneda.“ Webasto on üsna kallis alternatiiv, kuid väga mugav ja ka väga hea

Eelsüüteküünlad soojendavad mootoris segu olenevalt tootjast ja mudelist reeglina 10-20 sekundit, mõnel kauemgi. Seega, pärast vastava tulukese kustumist kellapaneelil võiks käivitamisega veel mõne hetke oodata, kuniks relee korraks plõksatab.  Võib kasutada ka küünaldega korduva eelsoojendamise nippi.

Eetri kasutamise põhiliseks riskiallikaks on vale doseerimine, mis võib kergesti viia mootori purunemiseni. Seega kogenematutele kasutajatele seda ei soovitaks. Samuti nagu bensiini lisamist diislikütusele. Siinkohal loe alumist viidet kütuste segunemise teemadel.

Lisaks võivad ohud peituda ka diislikütuses endas, milles parafiini osakesed võivad hanguda lubatust juba oluliselt kõrgematel temperatuuridel. Siin on kaks põhilist varianti: osta kütuselisandit (toimivad reeglina efektiivselt) või valada enne käivitamist autosse toas soojendatud kütust.

Kõige lihtsamad ja elementaarsemad nõksud seisnevad autole võimalikult varjulise parkimiskoha leidmises. Juba lõõskava tuule puudumine tagab selle, et kapotialuse temperatuur jääb ümbritsevast paari kraadi võrra kõrgemaks. Ja sellest võib juba täiesti piisata, et külmal hommikul auto käima saada.

Ja muidugi, kui leiad vahendid boosteri soetamiseks, siis võib enamuse ülaltoodust üldse ära unustada. :)

Loe lisaks:

Mida tähendavad need märgid näidikupaneelil

Kuidas käituda, kui valasid bensiinipaaki diislikütust või vastupidi

Märksõnad: tutvustused
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

404 Not Found

Not Found

The requested URL /alone/1 was not found on this server.

FOTOD: Kui jääd liiga kauaks kaarte mängima

Peamine igas asjas on mõõdukus. Liiale ei maksa kunagi minna. Kaardimängule lisaks veel ka muid pilte.

Märksõnad: kurioosumid
Jaga:

Aston Martin äratab rohkem kui poole sajandi vanuse DB4 GT

Aston Martin teatas reedel, et võtab ette ühe tõeliselt tänuväärse projekti. Klassikalised sportautod on ikka meelepärased ning Aston Martin võtab nüüd ette ja ehitab veel 25 DB4 GT-d. DB4 GT tootmist alustati 1959. aastal ning nende valmistamine lõpetati 1963. aastal. Tegu oli omal ajal ühega võimsaimatest Briti autodest ning DB4 GT-d võis isegi tolle aja superautoks nimetada. 

Aston Martin on seni kokku tootnud vaid 75 DB4 GT-d. GT mudelid erinesid DB4-st oma kergema kaalu ning võimsam mootori poolest. Just see muutis nad ka populaarseks võidusõitudel, kusjuures võistlusdebüüdi tegi DB4 GT legendaarse Stirling Mossi käes ning lõpetas selle 1959. aasta Silverstone'ist toimunud võistluse ka kindlalt esimesena. 

Uued DB4 GT-d võivad paljutki laenata kuuekümnendate alguses toodetud mudelitelt, kuid autode sees olev tehnika on ikkagi uus. Auto ehitamiseks kasutatakse paljuski DB11 detaile ja lahendus, kuid mootor tuleb sellegipoolest reas-kuuene, nagu ka originaalil. Küll on mootorit märkimisväärselt uuendatud ja efektiivsemaks muudetud ning see annab nüüd välja 331 hobujõudu. Lisanduvad ka FIA nõuetele vastav turvapuur, tulekustuti ning ka modernsed turvavööd. 

Uued DB4 GT-d saavad olema ringrajaautod ning tänavatele nendega asja pole. Küll aga on ostjatel võimalus liituda rahvusvahelise sõitmisprogrammiga, mis viib huvilised kahe aasta jooksul mitmetele legendaarsetele ringradadele üle maailma. 

Uued Aston Martinid pole odavad ning seda ka siis, kui need põhinevad 55 aasta vanusele disainile. Iga mudel maksab 1.8 miljonit eurot ning esimesed huvilised saavad oma DB4 GT kätte juba järgmise aasta suvel. 

Märksõnad: autouudised
db4 gt klassikaline auto
Jaga:

Volkswagen vabandab diiselmootorite pärast 2 miljardilise investeeringuga elektriautode taristusse

Teatavasti võttis Volkswagen endale diiselmootorite petutarkvara kasutamise USA ametivõimudega sõlmitud kokkuleppe kohaselt kohustuse investeerida 2 miljardit dollarit nullemissiooniga transpordi taristusse. See kohustus sai endale nime Electrify America (Elektrifitseeri Ameerika). 

Volkswageni kava koosneb kolmest osast. Juba järgmisel aastal hakatakse üle USA paigutama kiirlaadijaid. Hetkel on teada, et 300 laadimispunkti ehitatakse 15-sse suurlinna ning 200 paigutatakse strateegiliselt olulistesse punktidesse, et elektriautoga saaks ka ühest linnast teise sõita. 

Teine samm hõlmab endast inimeste harimist, eelkõige elektriautode, laadimisvõimaluste ning kogu komplekti kasulikkuse kohta. Kolmandas etapis luuakse ühte California linna Rohelise Linna Initsiatiiv, mis hõlmab endas mitmete uute ja tulevikule suunatud transpordilahenduste kasutusele võtmist. Siia alla võivad kuuluda näiteks elektribussid, elektrilised isesõitvad taksod või muu taoline. 

Suures plaanis ei tundu Volkswageni ideed sugugi maailmamuutvad. Samas näiteks Teslal on USA-s hetkel 329 Superchargerit ning hetkel käib ehitus veel 15 kallal. Volkswageni 500 uut laadimispunkti võivad siin tõsiseks tegijaks saada. 

Märksõnad: autouudised
diiselmootorite skandaal
Jaga: