Vesinikautode levik takerdub üha uute probleemide otsa

Vesinikuautode levik kohtab üha uusi takistusi. Kui elekter on sisuliselt igas majapidamises olemas, siis vesinikuautode kasutamise eelduseks on laialdase vesinikutanklate võrgustiku rajamine. 

Vesinikutanklad on aga kallid ning kuna elektriautode sõiduulatus ja hind liigub üha lähemale sisepõlemismootoriga masinatele, kaob ka riiklikel institutsioonidel suurem huvi vesinikutanklate võrgustiku laiendamiseks. Kui hetkel on enam-vähem toimiv tanklate võrgustik rajatud USA-s Californiasse, siis sama taheti teha ka idarannikul. Esialgsest plaanist rajada suveks sinna 12 vesinikutanklat on tänaseks alles jäänud 4, mis valmivad alles aasta lõpus. 

Isegi Californias on vesinikutanklate rajamine aeglustumas. Kogu osariigis on hetkel töös alla 30 vesinikutankla. 

Väga suur pole nõudlus ka Toyota vesinikuauto Mirai järele, mida esimese poolaastaga müüdi USA-s vaid 708 tükki. See on vaid murdosa näiteks Teslade müüginumbritest. 

Mõneti paremini läheb Toyotal Jaapanis, kus vesinikuautod ning ka infrastruktuur naudivad suuri riigipoolseid toetusi. Samas on Toyota igaks juhuks investeerimas ka elektriautodesse. 

Märksõnad: toyota
mirai vesinikuauto kütuseelement vesinik
Jaga:

Lisa oma kommentaar: