Tesla andis klientidele üle esimesed 30 Model 3-e

Tesla andis eelmise nädala lõpus peale pikka ooteaega lõpuks üle esimesed 30 niiöelda taskukohast, kuid sellegipoolest kaugele sõitvat Model 3 elektriautot. Esimestesteks klientideks on Tesla enda töötajad ning nüüd peaks tootmisvõimekus iga kuuga üsna kiiresti kasvama hakkama. Detsembris tahetakse valmistada juba 20 000 Model 3. 

Teatavasti maksab Tesla Model 3 USA-s 35 000 dollarit, ehk meie rahasse ümber panduna peaaegu 30 000 eurot. See on baasauto hind, mille eest saab USA standardi järgi 354 km kaugusele sõitva elektriauto, mis kiirendab nullist 96 km/h 5,6 sekundiga, tippkiiruseks lubatakse aga 209 km/h. 

Kui baasmudelist edasi vaadata, kasvab kiirelt hind, kuid koos sellega ka auto võimekus. Näiteks 44 000 dollari eest saab autole suurema akubloki, mis võimaldab ühe laadimisega sõita juba 500 km kaugusele ning koos sellega paraneb mõnevõrra ka kiirendus ja tippkiirus. Ülejäänud lisavarustus on samuti võrdlemisi kulukas, kõik värvid peale musta maksavad 1000 dollarit, 18-tolliste velgede vahetamine 19-tolliste vastu lisab 1500 dollarit, 5000 dollari eest saab premium varustuspaketi, mis toob autosse soojustatud istmed, puidust detailid, parema helisüsteemi jmt. Tesla Autopilot lisab hinnale veel 5000 dollarit, kusjuures tulevase täielikult isesõitva Autopiloti aktiveerimiseks tuleb sinna otsa veel 3000 dollarit keevitada. 

Lõpptulemuseks on tegelikult auto, mis oma kõige lihtsamas baasversioonis on hetkel vähemalt hinna osas vägagi konkurentsivõimeline, kuid mugavuse lisandudes kasvab kiirelt ka hind. Mäletatavasti esitles UBS mõni aeg tagasi analüüsi, kus arvutas, et Tesla peaks baasversiooniga Model 3 müügiga hetkel koguni kergelt kahjumisse jääma, samas kui lisavarustus muudab ka selle auto tootmise kiirelt kasumlikuks.

Märksõnad: tesla
model 3. elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla hakkab isejuhtivaid veoautosid arendama

Tesla kasutab isejuhtimise tehnoloogiat ka veoautodes ning hakkab Californias ja Nevadas neid testima.

Reutersi raport kinnitab samuti, et Tesla töötab juba suuremat sorti isejuhtivate autode kallal. Esimest sellist saab näha juba tuleva septembri lõpus. Teame, et tootja taotleb California ja Nevada võimudelt luba sääraseid masinaid avalikel teedel testida. Loomulikult istub veoautos ka juht, kes saab vajadusel tüürima asuda.

Tesla töötab välja kahte režiimi. Esimene on n-ö tavaline isejuhtimine, teise puhul aga sõidavad kaks veoautost lähestikku, neist viimane jälitab esimest.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla Model 3-le pakutakse 50 ja 75 kWh akublokke

Tesla kinnitas, et Model 3 akublokid peaksid mahutavuselt jääma 50 kWh ja 75 kWh kanti. Väga täpseid numbreid pole hetkel veel teada, Musk ütles võlakirjaomanikega peetud konverentsikõnes vaid, et 354 km sõiduulatus saavutatakse akublokiga, mille mahutavus on "veidi rohkem kui 50 kWh". Pikema, 500 km sõiduulatusega versioon saab endale aga umbes 75 kWh akubloki. 

Tesla on Model 3-st rääkides seni akuteema üsna tahaplaanile jätnud. Kui Model S-ide ja Model X-ide erinevaid versioone eristataksegi nimele lisatava aku suurust näitava lisandiga, siis Model 3-l on hetkel lihtsalt kaks erinevat versiooni, millest üks sõidab mõnevõrra kaugemale. 

Seda võib selgitada Tesla võimekus akusid toota, sest ka Musk ise vihjas, et just akude tootmine võib kujuneda Model 3 tootmise pudelikaelaks. Kui see juhtub, oleks ka arusaadav, kui Tesla suunaks inimesi lisaks 9000-dollarilisele majanduslikule stiimuline veelgi aktiivselt väikese aku suunas. Niimoodi saaks lihtsalt rohkem autosid müüa. 

Muski sõnul toodab nende Nevadasse rajatav Gigafactory juba praegu rohkem akusid, kui ükski teine autotootja, kuid aastas poole miljoni auto valmistamiseks peab Gigafactory võimekus veel märkimisväärselt tõusma. Hetkel valmistab Tesla aastas umbes 100 000 autot, järgmise aasta lõpuks peaks see tempo aga juba viiekordistuma. 

Märksõnad: autouudised
model 3 aku
Jaga:

Tesla alandas Model X-i hinda

Vaid loetud päevad peale esimeste Model 3-de klientidele toimetamist teatas Tesla veel ühest positiivsest uudisest - otsustati Model X-i baasversiooni hind alla lasta. 

Tesla on teatavasti veel üsna uus autotootja ning setõttu nad alles õpivad mitmeid asju tegema. Kui Model X-i müügile tulles oli masina baasversiooni kasumimarginaal väga madal, siis tänaseks on ettevõte õppinud seda autot efektiivsemalt tootma, mis võimaldas ka masina hinda 3000 dollari võrra langetada. 

Osa analüütikuid näeb siin ka Tesla püüet hoida alles Model S-i ja Model X-i kliente, kuna teoreetiliselt võib odavam Model 3 nendelt autodelt osa kliente ära näpata. Elon Muski sõnul selles osas probleeme aga pole ning hetkel on nõudlus nii Model X-i kui ka Model S-i vastu jätkuvalt tugev. 

Kuigi Tesla ei avalda oma majandusaruannetes erinevate mudelite kasumlikkust, hindavad analüütikud niiöelda luksusautosid Model S-i ja Model X-i Tesla jaoks vägagi tulutoovaks. Model 3 osas ollakse aga tunduvalt reserveeritumad. Kevadel esitletud UBS-i analüüs väitis koguni, et Tesla jääb baasmudeliga Model 3 tootmisel väiksesse kahjumisse, mis lisavarustuse lisandudes siiski kiirelt kasumiks kasvab. Sarnane olukord valitseb ka Model 3 ainukese konkurendi, Chevrolet Bolti müügil. 

Märksõnad: autouudised
model x elektriauto
Jaga:

Tesla Model Y rajatakse Model 3 platvormile

Elon Musk sõi oma märtsikuiseid sõnu ning teatas, et raha ja lihtsuse huvides ehitatakse odavam Model Y linnamaastur Model 3 platvormile.

Meeskond veenis tegevjuhti, et omaette platvorm võtaks rohkem aega ja oleks kulukam. Kui Model Y-le arhitektuur arendada, saaks masin valmis alles 2022. aastal. Nüüd aga on võimalus, et linnamaastur valmib ülejärgmiseks aastaks.

Muski jutust jäi ka mulje, et nimi Model Y ei ole raudpolt kindel. See tähendab, et võib-olla me ei näegi mudelitest kokku pandud nimenalja S3XY.

Märksõnad: autouudised
Jaga: