Video: Tesla tahab liikuvate teeninduskaubikutega autoremondi kiiremaks, mugavamaks muuta

Tesla proovib ka autode remontimist märkimisväärselt uuendada. Kui klientide juures kodus käivad autoremontija eksisteerivad tegelikult ka tänapäeval, siis üldjuhul vigase või kulunud detaili välja vahetamiseks siiski esindusse minema. 

Tesla tahab aga enamuse remonditöödest viia läbi mobiilselt. See tähendab, et auto tuvastab sensorite abil ise, millal mingi detail vahetamist vajab ning planeerib seejärel auto remondi. Autojuht peab vaid vaba aja kinnitama ning kaubikuga Tesla autolukksepad tulevad ise kohale ja teevad masina kiirelt korda. 

Tesla hinnangul peaks nende autod ja tarkvara suutma täiesti iseseisvalt diagnoosida umbes 90 protsenti tekkida võivatest vigadest ning mobiilsed teeninduskaubikud peaksid suutma parandada umbes 80 protsenti kõigist riketest/kulumistest. 

Tesla Model S-i ja Model X-i esimeste mudelite omanikud kritiseerisid autotootjat, kui autod viidi mitmeks päevaks esindusse pealtnäha väikeste probleemide, näiteks katkiste ukselinkide tõttu. Tesla püüdis küll inimestele asendusautosid jagada, kuid seegi ei rahuldanud kõiki kliente. Model 3 disain on aga oluliselt lihtsam ning koos sellega on lihtsam ka auto remont.

Märksõnad: tesla
model 3 teenindus remont
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Esialgu õnnetuses Tesla Autopilotit süüdistanud juht tunnistas enda süüd

Nädalavahetusel toimus USA-s Tesla Model S-iga päris tõsine õnnetus, kus Model S üle katuse käis ning sohu maandus. Õnneks keegi vigastada ei saanud, kuid nagu Teslade puhul ikka, võib tavapärasest õnnetusest üsna suur kära tekkida. 

Kõigepealt haaras tähelepanu Model S-i üle katuse rullumine. Kuna Model S-i akublokk paikneb auto põhja all ning masina raskuskese on seega hästi madalal, on Teslade üle katuse rullumine väga harv nähtus. Õnnetusele viisid veelgi enam tähelepanu esialgsed infokillud, milles väideti, et juht oli vahetult enne õnnetust aktiveerinud Tesla Autopiloti ning see kiirendas iseseisvalt enne kurvi ja põhjustas niimoodi väljasõidu. 

Tuleb välja, et tegu oli vahetult peale õnnetust antud infoga ning kui juht maha rahunes ning asjade üle järele mõtles, sai ta aru, et oli tegelikult ikkagi ise masinat juhtinud. See tähendab, et ta oli küll varasemalt sõidu ajal Autopilotit kasutanud, kuid antud õnnetuse hetkeks oli ta selle juba deaktiveerinud ning kaotas kurvis lihtsalt masina üle kontrolli. Juht isegi tänas Teslat turvalise auto ehitamise eest, mis tagades seega kõigi viie autos olnud pääsemise vaid kergemate vigastustega. 

Tesla on varasemaltki õnnetusse sattunud inimestega konflikti sattunud, kui õnnetuse põhjustajad on asunud autotootjat süüdistama. Oma vigu mitte tunnistava inimese jaoks on veel arenemisjärgus Autopilot ahvatlevaks sihtmärgiks, kelle kaela kõik vead ajada. Kuna Tesla salvestavad teel toimunud niiöelda digitaalsesse logiraamatusse, on Tesla enamikel juhtudel suutnud tõestada, et tegelikult oli süüdi ikkagi juht. Kusjuures seda on tehtud ka erapooletuid kolmandaid osapooli kaasates. Seekord läks aga protsess lihtsamalt, kuna juht sai natuke olukorra üle mõeldes ise aru, mis tegelikult juhtunud oli. 

Märksõnad: autouudised
model s elektriauto autoõnnetus
Jaga:

Musk: Tesla rajab USA-sse veel kaks või kolm Gigafactoryt

Kui elektriautode revolutsioon tahab reaalsuseks saada, peab maailma kerkima ohtralt akutootmistehaseid. Tesla on varasemalt öelnud, et kogu maailma nõudluse katmiseks peaks ehitama kokku umbes 40 Gigafactoryt. Hetkel on neid teatavasti vaid üks ja seegi on veel poolik. 

Kui varasemalt on Tesla tegevjuht Elon Musk öelnud, et kindlasti plaanitakse uued Gigafactoryd ehitada Euroopasse ja Aasiasse, siis nüüd kinnitas Musk, et ka USA-sse peaks neid lähiaastate jooksul kaks või kolm tükki juurde tekkima. Samas keeldus ta täpsemat ajakava nimetamast. Arvestades, et praegune tehas veel poolik on, pole siin ka midagi imestada. 

Musk ennustab, et kümne aasta pärast on rohkem kui pooled uutest autodest elektrilised ning 20 aasta pärast peaksid elektriautod turgu juba täielikult domineerima. Sellisel juhul peab Tesla ja ka iga teine elektriautosid tootev autootja juba varakult endale akude tarneahelat hakkama tekitama. Akud on elektriautode ühed kallimad komponendid ning kui tootjal puudub juurdepääs hea hinnaga akublokile, võib kogu auto hind märkimisväärselt kallimaks osutuda. 

Musk rääkis USA-s peetud ettekande käigus ka isejuhtivatest autodest. Kuigi ta pole otseselt riiklike regulatsioonide vastu, usub ta siiski, et tehnoloogia arenedes võiksid regulatiivsed piirangud kaduda. Näiteks Tesla kaitseb tema sõnul juba praegu kriitilisi süsteeme, näiteks jõuallikat ja pidureid, väga tugeva krüpteeringuga. Lisaks mainis Musk, et nad on uurinud võimalust lisada autodesse niiöelda väljasuretamisnupp, mida ükski häkker mitte kunagi deaktiveerida ei saaks. See võiks olla ehk mingi kang või nupp, millega saab aku ülejäänud autost füüsiliselt eraldada, kuid tundub, et antud hetkel pole see veel väga kõrgete prioriteetide seas. 

Märksõnad: autouudised
musk gigafactory elektriauto isejuhtiv auto
Jaga:

Video: kui “Top Gear” tõmbas Teslale vee peale

Autosaade “Top Gear” testis 2013. aastal Tesla Motors’i Roadsterit. Saatejuhid ja -tegijad lavastasid, et Roadsteri aku sai tühjaks ning lükkasid seda. “Top Gear” tegijad tunnistasid, et tegelikult aku tühjaks ei saanud ning nad tegid seda dramaatilisuse lisamiseks.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Novitec uuendas Tesla Model X’i väljanägemist

Novitec pani käed elektril töötava Model X’i külge ning andis sellele uue välimuse.





Märksõnad: autouudised
Jaga: