Tesla alustab Model 3 tootmist juba sel reedel

Elon Musk avaldas eile kõikide Tesla fännide jaoks suurepärase uudise - Tesla hakkab Model 3 tootma veel selle nädala jooksul, ehk esialgsest graafikust ollakse koguni kahe nädalaga ees. 

Võib öelda, et seni on Tesla üheks suurimaks vaenlaseks olnud justnimelt tähtajad. Nad teevad küll huvitavaid ja populaarseid autosid, kuid näiteks Model X jõudis müüki esialgsest prognoosist koguni mitu aastat hiljem. Samuti on nad pidevalt pidanud tootmismahtude prognoose allapoole korrigeerima. 

Kui seni on Tesla valmistanud kalleid premium-klassi autosid, milli hind võib küündida koguni 100 000 euroni, siis nüüd valmib lõpuks Tesla esimene niiöelda taskukohane elektriauto - Model 3. Hetkel on selle endale broneerinud juba umbes 400 000 inimest, kes kannatamatult endale uut ja igati võimekat elektriautot ootavad. 

Tesla Model 3 hinnad algavad 35 000 dollarist (31 000 eurost). Esimene veereb tehasest välja sel reedel ning Musk teatas, et detsembris tahetakse valmistada juba 20 000 Model 3. Võrdluseks, käesoleva aasta teises kvartalis tootis Tesla kokku 22 000 autot. Musk on varasemalt seadnud eesmärgiks, et kõik need, kellel on praegu Model 3 jaoks broneering, võiksid oma auto kätte saada järgmise aasta jooksul. Hetkel tundub, et tegu on kahtlemata ambitsioonika eesmärgiga, kuid kui järgmise aasta alguses suudetakse tootmiskiirust veelgi tõsta, ei pruugi see eesmärk sugugi ületamatuks muutuda. Muski sõnul peaks nende Fremonti tehas täiel võimsusel tööle hakates suutma toota aastas umbes 500 000 autot. 

Koos Model 3 tootmise algusega püsib kõrgel ka Tesla aktsiahind, kusjuures Teslat hinnatakse jätkuvalt General Motorsist ja Fordist väärtuslikumaks. Seda hoolimata asjaolust, et möödunud aastal valmistas Tesla kokku vaid 84 000 autot. 

Märksõnad: tesla
model 3 musk
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Esialgu õnnetuses Tesla Autopilotit süüdistanud juht tunnistas enda süüd

Nädalavahetusel toimus USA-s Tesla Model S-iga päris tõsine õnnetus, kus Model S üle katuse käis ning sohu maandus. Õnneks keegi vigastada ei saanud, kuid nagu Teslade puhul ikka, võib tavapärasest õnnetusest üsna suur kära tekkida. 

Kõigepealt haaras tähelepanu Model S-i üle katuse rullumine. Kuna Model S-i akublokk paikneb auto põhja all ning masina raskuskese on seega hästi madalal, on Teslade üle katuse rullumine väga harv nähtus. Õnnetusele viisid veelgi enam tähelepanu esialgsed infokillud, milles väideti, et juht oli vahetult enne õnnetust aktiveerinud Tesla Autopiloti ning see kiirendas iseseisvalt enne kurvi ja põhjustas niimoodi väljasõidu. 

Tuleb välja, et tegu oli vahetult peale õnnetust antud infoga ning kui juht maha rahunes ning asjade üle järele mõtles, sai ta aru, et oli tegelikult ikkagi ise masinat juhtinud. See tähendab, et ta oli küll varasemalt sõidu ajal Autopilotit kasutanud, kuid antud õnnetuse hetkeks oli ta selle juba deaktiveerinud ning kaotas kurvis lihtsalt masina üle kontrolli. Juht isegi tänas Teslat turvalise auto ehitamise eest, mis tagades seega kõigi viie autos olnud pääsemise vaid kergemate vigastustega. 

Tesla on varasemaltki õnnetusse sattunud inimestega konflikti sattunud, kui õnnetuse põhjustajad on asunud autotootjat süüdistama. Oma vigu mitte tunnistava inimese jaoks on veel arenemisjärgus Autopilot ahvatlevaks sihtmärgiks, kelle kaela kõik vead ajada. Kuna Tesla salvestavad teel toimunud niiöelda digitaalsesse logiraamatusse, on Tesla enamikel juhtudel suutnud tõestada, et tegelikult oli süüdi ikkagi juht. Kusjuures seda on tehtud ka erapooletuid kolmandaid osapooli kaasates. Seekord läks aga protsess lihtsamalt, kuna juht sai natuke olukorra üle mõeldes ise aru, mis tegelikult juhtunud oli. 

Märksõnad: autouudised
model s elektriauto autoõnnetus
Jaga:

Musk: Tesla rajab USA-sse veel kaks või kolm Gigafactoryt

Kui elektriautode revolutsioon tahab reaalsuseks saada, peab maailma kerkima ohtralt akutootmistehaseid. Tesla on varasemalt öelnud, et kogu maailma nõudluse katmiseks peaks ehitama kokku umbes 40 Gigafactoryt. Hetkel on neid teatavasti vaid üks ja seegi on veel poolik. 

Kui varasemalt on Tesla tegevjuht Elon Musk öelnud, et kindlasti plaanitakse uued Gigafactoryd ehitada Euroopasse ja Aasiasse, siis nüüd kinnitas Musk, et ka USA-sse peaks neid lähiaastate jooksul kaks või kolm tükki juurde tekkima. Samas keeldus ta täpsemat ajakava nimetamast. Arvestades, et praegune tehas veel poolik on, pole siin ka midagi imestada. 

Musk ennustab, et kümne aasta pärast on rohkem kui pooled uutest autodest elektrilised ning 20 aasta pärast peaksid elektriautod turgu juba täielikult domineerima. Sellisel juhul peab Tesla ja ka iga teine elektriautosid tootev autootja juba varakult endale akude tarneahelat hakkama tekitama. Akud on elektriautode ühed kallimad komponendid ning kui tootjal puudub juurdepääs hea hinnaga akublokile, võib kogu auto hind märkimisväärselt kallimaks osutuda. 

Musk rääkis USA-s peetud ettekande käigus ka isejuhtivatest autodest. Kuigi ta pole otseselt riiklike regulatsioonide vastu, usub ta siiski, et tehnoloogia arenedes võiksid regulatiivsed piirangud kaduda. Näiteks Tesla kaitseb tema sõnul juba praegu kriitilisi süsteeme, näiteks jõuallikat ja pidureid, väga tugeva krüpteeringuga. Lisaks mainis Musk, et nad on uurinud võimalust lisada autodesse niiöelda väljasuretamisnupp, mida ükski häkker mitte kunagi deaktiveerida ei saaks. See võiks olla ehk mingi kang või nupp, millega saab aku ülejäänud autost füüsiliselt eraldada, kuid tundub, et antud hetkel pole see veel väga kõrgete prioriteetide seas. 

Märksõnad: autouudised
musk gigafactory elektriauto isejuhtiv auto
Jaga:

Video: kui “Top Gear” tõmbas Teslale vee peale

Autosaade “Top Gear” testis 2013. aastal Tesla Motors’i Roadsterit. Saatejuhid ja -tegijad lavastasid, et Roadsteri aku sai tühjaks ning lükkasid seda. “Top Gear” tegijad tunnistasid, et tegelikult aku tühjaks ei saanud ning nad tegid seda dramaatilisuse lisamiseks.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Novitec uuendas Tesla Model X’i väljanägemist

Novitec pani käed elektril töötava Model X’i külge ning andis sellele uue välimuse.





Märksõnad: autouudised
Jaga: