Tesla Model 3 ostjad saavad valida vaid värvi ja rattasuuruse osas

Tesla tegevjuht Elon Musk teatas teisipäevasel aktsionäride koosolekul, et juba järgmisel kuul müüki tuleva Model 3 puhul saavad esimesed kliendid auto lisavarustuse valikul valida vaid väga väheste detailide seast. 

Musk ilustas sellega kogu teemat märkimisväärselt. Nimelt täpsustas ta, et esimesed kliendid saavad Model 3 juures valida vaid värvi ja rattasuuruse osas. Kõige ülejäänu osas peavad inimesed vähemalt esialgu leppima Tesla standardse paketiga. Model 3 tootmine ja selle probleemideta käima lükkamine on Tesla jaoks kriitilise tähtsusega ning Muski sõnul püütakse komplikatsioonide vältimiseks kogu protsess võimalikult lihtsaks ja kiireks teha. Erinevatest konfiguratsioonidest loobumine just selle eelduse loob. 

Samas pole hetkel teada, millise varustusastmega mudelid esimese hooga müüki tulevad. Et eesmärgiks on müüki tuua 35 000 dollarit maksev auto, võib eeldada, et esimesed valmistatud mudelid ongi niiöelda standardvarustusega ning märkimisväärsete lisadeta. See võimaldaks neil täita hinnalubaduse ning samuti tähendaks see lihtsamaks tootmisprotsessi, kuna auto hoitakse võimalikult lihtsana. 

Mingi perioodi möödudes antakse klientidele võimalus ka lisavarustuse tellimiseks, näiteks järgmisel aastal peaks müüki tulema neliveoline Model 3. 

Märksõnad: tesla
musk model 3
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla võib Hiinasse tehase rajamise kinnitada veel sel nädalal

Tesla aktsiahinna kasvu üheks põhjuseks peetakse ettevõtte edukust Hiina turul. Kui Tesla vaevles mitu aastat Hiina turule sisenemisega, siis möödunud aastal kasvasid sealsed müügimahud kolm korda umbes 1 miljardi dollarini. Hiinasse eksporditavatele autodele lisandub aga jätkuvalt 25 protsendiline tollimaks, mis niigi kallid Teslad veelgi kallimaks teeb. 

Sellest maksust vabanevad autotootjad siis, kui alustavad tootmist Hiinas. Nii on teinud pea kõik maailma suuremad autotootjad ning seda plaanib teha ka Tesla. Kui hetkel on Teslal ainult üks tehas, siis nende teine tehas rajataksegi Hiinasse ja asjale lähedal olevate inimeste andmetel võidakse tehase rajamise tingimised kinnitada veel sel nädalal. Nimelt plaanib Tesla oma Hiina tehase ehitada Shanghai lähedusse Lingangi tööstusparki. Boonusena hakkab tehas asuma ka sisuliselt ühe maailma suurima sadama kõrval. 

Hiinas autotootmise alustamine loob ühelt poolt eeldused tugevalt maailma suurimal elektriautode turul senisest tugevamalt kanda kinnitada, kuid sellega kaasnevad ka teatud tingimused. Kõige olulisem neist on nõue, et tehas rajataks koos mõne kohaliku autotootjaga. Kuigi selle reegli osas on hiinlased tasapisi näitamas leebumise märke, eeldatakse siiski, et ka Tesla peab mõne kohaliku tootja endale "appi" võtma. 

Arvestades tootmishoone ja sealse tehnika suurt maksumust ja Tesla piiratud ressursse, ei pruugigi see kõige halvem tehing olla. Igal juhul peaks sel või järgnevatel nädalatel saabuma täpsem info Tesla edasistest plaanidest Hiinas. 

Märksõnad: autouudised
hiina protektsionism shanghai
Jaga:

Uus Tesla Roadster võib 0-60 mph kiirendada vähem kui kahe sekundiga

Tesla alustas oma esimese mudeli Roadsteri tootmisega juba 2008. aastal. Masina tootmine lõpetati 2012. aastal ning peale seda on Tesla tegelenud uute, rohkematele klientidele mõeldud autode valmistamisega. Tesla tegevjuht Elon Musk on aga juba mõnda aega öelnud, et väike hulk insenere töötab tasapisi uue põlvkonna Roadsteri kallal.

Eelmisel nädalal mainis Musk Twitteris, et uue Roadsteri puhul võiks nullist 96 km/h (0-60 mph) vähem kui kahe sekundiga kiirendamine igati põnev eesmärk olla, eeldades, et see saavutatakse tehaseseades ning tänavakõlbulike rehvidega. Tegemist oleks isegi Tesla jaoks võrdlemisi uhke eesmärgiga. Praegu kiirendab nende võimekaim Model S 0-60 mph 2,4 sekundiga, kuid iga järgmine kümnendik tuleb üha keerulisemalt. Kui Roadster suudab 60 mph saavutada vähem kui kahe sekundiga, oleks auto hoobiga üks maailma kiiremaid üldse. 

Teslal on hetkel aga käed-jalad teiste projektidega hõivatud ning Roadsteri peale väga suuri ressursse ei kulutata. Kui esimene Roadster ehitati Lotus Elise põhjale, siis Roadsteri teine põlvkond valmistatakse otsast lõpuni ettevõtte sees. Aga niikaua kuni Tesla pühendus Model Y, pikapi ja reka valmistamisele, on raske oodata, et uue Roadsteri peale märkimiväärseid ressursse kulutatakse. 

Märksõnad: autouudised
roadster musk
Jaga:

Tesla soovib enne Indiasse tehase ehitamist sealsetelt ametivõimudelt ekspordipiirangute leevendamist

Tesla plaanib aktiivselt laieneda üle kogu maailma ning seoses sellega rajada paljudesse erinevatesse kohtadesse ka uued tehased. Hetkel valmistatakse Teslasid vaid Californias, kuid laienemine tähendab paratamatult uute tehaste ehitamist ning igati loogiline oleks need püstitada klientidele võimalikult lähedale. Lisaks plaanib Tesla aktiivselt ka uute Gigafactory'te ehitamist, millega tahetakse suurendada akude tootmise võimekust. 

Viimasel ajal liigub ringi ohtralt kuulujutte uutest Gigafactory'test ning teatavasti üritab selles protsessis kaasa lüüa ka Eesti. Kuigi üks hiiglaslik akutehas tuleb Tesla tegevjuhi Elon Muski sõnul kindlasti ka Euroopasse, on teada, et vähemalt üks neist rajatakse ka Aasiasse. Musk sõnas juba 2015. aastal, et Gigafactory ehitamine Indiasse oleks igati loogiline käik, kuigi samal ajal kritiseeris ta tugevalt Indias lokkavaid bürokraatlike piiranguid. 

Tundub aga, et Gigafactory Indiasse ehitamise plaanid on edasi liikunud, sest Musk asus Twitteris India ametivõime survestama. Musk ütles, et Tesla küsib ajutist leevendust immpordipiirangutele ja tollimaksudele seniks, kuni Tesla jõuab sinna oma tehase ehitada. 

Musk on varasemalt lubanud veel käesoleva aasta jooksul avalikustada nelja uue Gigafactory asukohad. Et Muskile meeldib tootmist optimeerida, on uute tehaste rajamisel plaanis akutehas ehitada kokku autode tootmisega, et reaalsuseks saaks Muski unistus, kus tehase ühest otsast viiakse sisse toorained ning teisest otsast väljuksid juba valmis autod. 

Märksõnad: autouudised
gigafactory musk india
Jaga:

Video: Tesla Model X kokkupõrketestid

Elektriautodel on turvalisuse osas sisepõlemismootoriga masinatest suur eelis - neil pole vaja auto kapoti alla suurt mootorit paigutada ning see annab parema võimaluse kere vajalikest kohtadest tugevdada või luua kokkupõrkelt vabanevat energiat hajutavaid struktuure. Lisaks annavad elektriautode põhja alla paigutatud akud masinatele madala raskuskeskme. 

Tesla Model X teenis NHTSA kokkupõrketestides kõigis kategooriates ja ka alamkategooriates parima hinde - viis tärni. Heade tulemuste peamiseks põhjuseks nimetatigi madalat raskuskeset, mis hoidis auto kokkupõrke korral stabiilsena. Lisaks andis tugev akublokk põhja all masinale jäikust, hoides sõitjatele mõeldud ala sissetungivatest esemetest prii. 

Tesla sõnul on Model X-is olevatel inimestel 93-protsendiline tõenäosus tõsisest autoõnnetusest ilma tõsiseste vigastusteta pääseda. See tulemus jääb alla vaid Tesla Model S-i tulemusele. 

Märksõnad: autouudised
model x kokkupõrketest
Jaga: