Uuring: Ka väike hulk isejuhtivaid autosid muudab liikluse rahulikumaks

Kõigi eelduste kohaselt peaksid isejuhtivad autod meie teedele jõudma pigem varem kui hiljem. Tegu pole enam mõne üksiku autotootja ambitsioonika PR-projektiga, vaid enamik suuri autotootjaid on endale eesmärgiks seadnud isejuhtivad autod juba järgmise kümnendi alguses turule tuua. 

Illinoisi, Rutgersi, Temple'i ja Arizona ülikoolid proovisid uurida, kuidas võiks väike hulk isejuhtivaid autosid liikluse sujuvust mõjutada. On ju üldiselt aktsepteeritud teadmine, et teoorias võiks isejuhtivate autodega teede läbivõime oluliselt kasvada, linnades võiks isegi sõiduradu vähendada ja nii üldkasutatavat ruumi juurde võita. Samas, olgu isejuhtivad autod kui kasulikud tahes, nende hulk teedel suureneb ikkagi järk-järgult. Tootmisvõimekused seavad esialgu tehnoloogia kasutusele võtmisele piirangu.

Eelpoolmainitud ülikoolide teadlased viisid läbi eksperimendi, kus kakskümmend autod pandi ühe ringi peale sõitma, igaühe kiiruseks maksimaalselt 15 mph (24 km/h). Üks auto simuleeris isesõitvat autot, see tähendab, et ehkki roolis oli inimene, kasutas auto adaptiivset kiirusehoidjat, ehk juht pidi sisuliselt rooli keerama ning pikivahe hoidmise eest vastutas tarkvara. Ülejäänud juhtidele anti eksperimendi käigus erinevaid ülesandeid, kuidas sõitmisele läheneda, näiteks agressiivselt, üksteisele hästi lähedal jmt. 

Selgus, et juba üksainus autonoomselt käituv masin muudab märkimisväärselt liiklemise pilti. Autonoomne auto suutis märgatavalt vähendada niinimetatud laineefekti, kus iga järgnev auto aeglustab üha enam ning lõpuks tekivad takistusteta koha peal fantoomummikud. Autonoomse auto rahustav mõju suurendas tee läbilakevõimet koguni 40% võrra. 

Isegi uuringu läbiviijad tõdesid, et antud tulemust ei saa üks-ühele reaalsesse maailma ümber tõsta, kuna tegu on ikkagi väga spetsiifilises keskkonnas läbi viidud katsega. Samas on nüüd olemas mingid tõendid, mis lubavad arvata, et juba üksikud isejuhtivad autod võiksid liikluspilti märgatavalt muuta ja seda paremuse suunas. 

Märksõnad: tesla
isejuhtiv auto katse uuring
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla hakkab isejuhtivaid veoautosid arendama

Tesla kasutab isejuhtimise tehnoloogiat ka veoautodes ning hakkab Californias ja Nevadas neid testima.

Reutersi raport kinnitab samuti, et Tesla töötab juba suuremat sorti isejuhtivate autode kallal. Esimest sellist saab näha juba tuleva septembri lõpus. Teame, et tootja taotleb California ja Nevada võimudelt luba sääraseid masinaid avalikel teedel testida. Loomulikult istub veoautos ka juht, kes saab vajadusel tüürima asuda.

Tesla töötab välja kahte režiimi. Esimene on n-ö tavaline isejuhtimine, teise puhul aga sõidavad kaks veoautost lähestikku, neist viimane jälitab esimest.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla Model 3-le pakutakse 50 ja 75 kWh akublokke

Tesla kinnitas, et Model 3 akublokid peaksid mahutavuselt jääma 50 kWh ja 75 kWh kanti. Väga täpseid numbreid pole hetkel veel teada, Musk ütles võlakirjaomanikega peetud konverentsikõnes vaid, et 354 km sõiduulatus saavutatakse akublokiga, mille mahutavus on "veidi rohkem kui 50 kWh". Pikema, 500 km sõiduulatusega versioon saab endale aga umbes 75 kWh akubloki. 

Tesla on Model 3-st rääkides seni akuteema üsna tahaplaanile jätnud. Kui Model S-ide ja Model X-ide erinevaid versioone eristataksegi nimele lisatava aku suurust näitava lisandiga, siis Model 3-l on hetkel lihtsalt kaks erinevat versiooni, millest üks sõidab mõnevõrra kaugemale. 

Seda võib selgitada Tesla võimekus akusid toota, sest ka Musk ise vihjas, et just akude tootmine võib kujuneda Model 3 tootmise pudelikaelaks. Kui see juhtub, oleks ka arusaadav, kui Tesla suunaks inimesi lisaks 9000-dollarilisele majanduslikule stiimuline veelgi aktiivselt väikese aku suunas. Niimoodi saaks lihtsalt rohkem autosid müüa. 

Muski sõnul toodab nende Nevadasse rajatav Gigafactory juba praegu rohkem akusid, kui ükski teine autotootja, kuid aastas poole miljoni auto valmistamiseks peab Gigafactory võimekus veel märkimisväärselt tõusma. Hetkel valmistab Tesla aastas umbes 100 000 autot, järgmise aasta lõpuks peaks see tempo aga juba viiekordistuma. 

Märksõnad: autouudised
model 3 aku
Jaga:

Tesla alandas Model X-i hinda

Vaid loetud päevad peale esimeste Model 3-de klientidele toimetamist teatas Tesla veel ühest positiivsest uudisest - otsustati Model X-i baasversiooni hind alla lasta. 

Tesla on teatavasti veel üsna uus autotootja ning setõttu nad alles õpivad mitmeid asju tegema. Kui Model X-i müügile tulles oli masina baasversiooni kasumimarginaal väga madal, siis tänaseks on ettevõte õppinud seda autot efektiivsemalt tootma, mis võimaldas ka masina hinda 3000 dollari võrra langetada. 

Osa analüütikuid näeb siin ka Tesla püüet hoida alles Model S-i ja Model X-i kliente, kuna teoreetiliselt võib odavam Model 3 nendelt autodelt osa kliente ära näpata. Elon Muski sõnul selles osas probleeme aga pole ning hetkel on nõudlus nii Model X-i kui ka Model S-i vastu jätkuvalt tugev. 

Kuigi Tesla ei avalda oma majandusaruannetes erinevate mudelite kasumlikkust, hindavad analüütikud niiöelda luksusautosid Model S-i ja Model X-i Tesla jaoks vägagi tulutoovaks. Model 3 osas ollakse aga tunduvalt reserveeritumad. Kevadel esitletud UBS-i analüüs väitis koguni, et Tesla jääb baasmudeliga Model 3 tootmisel väiksesse kahjumisse, mis lisavarustuse lisandudes siiski kiirelt kasumiks kasvab. Sarnane olukord valitseb ka Model 3 ainukese konkurendi, Chevrolet Bolti müügil. 

Märksõnad: autouudised
model x elektriauto
Jaga:

Tesla Model Y rajatakse Model 3 platvormile

Elon Musk sõi oma märtsikuiseid sõnu ning teatas, et raha ja lihtsuse huvides ehitatakse odavam Model Y linnamaastur Model 3 platvormile.

Meeskond veenis tegevjuhti, et omaette platvorm võtaks rohkem aega ja oleks kulukam. Kui Model Y-le arhitektuur arendada, saaks masin valmis alles 2022. aastal. Nüüd aga on võimalus, et linnamaastur valmib ülejärgmiseks aastaks.

Muski jutust jäi ka mulje, et nimi Model Y ei ole raudpolt kindel. See tähendab, et võib-olla me ei näegi mudelitest kokku pandud nimenalja S3XY.

Märksõnad: autouudised
Jaga: