Tesla lükkas Uberi koostööpakkumise tagasi, üritas neid isegi ümber veenda

Adam Lashinsky kirjutab Uberi kohta uut raamatut "Wild Ride" ning kuigi see pole veel ametlikult müügile ilmunud, avaldatakse sealt juba eelnevalt mõned põnevamad seigad. 

Üheks selliseks on Uberi tegevjuhi Travis Kalanicku ja Tesla tegevjuhi Elon Muski telefonivestlus, kus räägiti just isesõitvate autode tulevikust. Tol oli Tesla küll juba turule toonud Autopiloti, kuid polnud veel esitlenud suuremat visiooni täiesti autonoomsete autode loomiseks. 

Igatahes käis Kalanick välja idee ühiselt isesõitvaid autode arendamise nimel töötama hakata. Kalanickul oli visioon, kus Uberi "taksod" sõidaksid ringi ilma juhtideta, alandades sellega veelgi antud tehnoloogia hinda. Musk oli sellele aga vastanud pika jutuga, kuidas isesõitev tehnoloogia on liiga toores ja valmib alles kauges tulevikus ning kuidas Uber peaks keskenduma on tänasele tegevusele. "See oli hetk, kus sain aru, et Tesla plaanib meiega võistelda," kommenteeris Kalanick telefonivestlust. 

Kõigest mõned päevad peale vestlust avalikustas Musk on suure visiooni, mis hõlmas endas ka autonoomsete autodega sõidujagamisteenuse pakkumist, kuigi seda võinuks inimestele pakkuda pigem Teslade omanikud mitte neid autosid omav eraldi ettevõte. 

Uber on endale partneriks võtnud aga Daimleri ja Volvo ning jätkab kõigest hoolimata aktiivset tööd autonoomsete autode arendamisel. Viimasel ajal on ettevõtet küll tabanud teatud probleemid, eelkõige seoses konkureeriva Waymo intellektuaalomandiga, kuid seni pole kohus Uberile veel väga suuri kaikaid kodaratesse loopinud. 

Märksõnad: tesla
uber isesõitev auto kalanick musk
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla kaalub, kas lasta ka teisi tootjaid Superchargerite juurde

Üheks Tesla tugevaks eeliseks teiste autotootjate ees on Tesla Supercharger kiirlaadimisjaamade võrgustik. Spetsiaale ühenduslüli tõttu saavad hetkel seal ennast laadida vaid Teslad, samas kui Teslad saavad adapterite abil ka teisi laadimispunkte kasutada. Sisuliselt tähendab see seda, et Tesladel ja ainult Tesladel on ligipääs maailma suurimale laadimispunktide võrgustikule. 

Tesla aga uurib võimalust anda oma Superchargerite võrgustik ka teiste autotootjate käsutusse. Tegelikult pole tegu isegi mingi eriti uue ideega, Tesla tegevjuht Elon Musk tõi selle idee esile juba 2015. aasta lõpus, kuigi tookord sellest asja ei saanud.  

Kõige uuema vihje Superchargerite jagamisele tegi Tesla tehnoloogiajuht JB Straubel, kes mainis Wisconsinis toimunud energeetikanäitusel, et Tesla uurib jätkuvalt Superchargerite jagamist. Koos uute kommentaaridega tekib üha enam tunne, et küsimus pole tingimata "kas", vaid "millal" seda lõpuks tehakse. 

Samas on Tesla juba teatanud soovist sel aastal laadimispunktide arvu kahekordistada. Juba praegu on teatud laadimispunktides järjekorrad ning kui Model 3 tootmine hea hooga pihta hakkab, tõuseb nõudlus Superchargerite järele kindlasti veelgi.

Märksõnad: autouudised
straubel model 3 supercharger elektriauto kiirlaadija
Jaga:

Tesla võib Hiinasse tehase rajamise kinnitada veel sel nädalal

Tesla aktsiahinna kasvu üheks põhjuseks peetakse ettevõtte edukust Hiina turul. Kui Tesla vaevles mitu aastat Hiina turule sisenemisega, siis möödunud aastal kasvasid sealsed müügimahud kolm korda umbes 1 miljardi dollarini. Hiinasse eksporditavatele autodele lisandub aga jätkuvalt 25 protsendiline tollimaks, mis niigi kallid Teslad veelgi kallimaks teeb. 

Sellest maksust vabanevad autotootjad siis, kui alustavad tootmist Hiinas. Nii on teinud pea kõik maailma suuremad autotootjad ning seda plaanib teha ka Tesla. Kui hetkel on Teslal ainult üks tehas, siis nende teine tehas rajataksegi Hiinasse ja asjale lähedal olevate inimeste andmetel võidakse tehase rajamise tingimised kinnitada veel sel nädalal. Nimelt plaanib Tesla oma Hiina tehase ehitada Shanghai lähedusse Lingangi tööstusparki. Boonusena hakkab tehas asuma ka sisuliselt ühe maailma suurima sadama kõrval. 

Hiinas autotootmise alustamine loob ühelt poolt eeldused tugevalt maailma suurimal elektriautode turul senisest tugevamalt kanda kinnitada, kuid sellega kaasnevad ka teatud tingimused. Kõige olulisem neist on nõue, et tehas rajataks koos mõne kohaliku autotootjaga. Kuigi selle reegli osas on hiinlased tasapisi näitamas leebumise märke, eeldatakse siiski, et ka Tesla peab mõne kohaliku tootja endale "appi" võtma. 

Arvestades tootmishoone ja sealse tehnika suurt maksumust ja Tesla piiratud ressursse, ei pruugigi see kõige halvem tehing olla. Igal juhul peaks sel või järgnevatel nädalatel saabuma täpsem info Tesla edasistest plaanidest Hiinas. 

Märksõnad: autouudised
hiina protektsionism shanghai
Jaga:

Uus Tesla Roadster võib 0-60 mph kiirendada vähem kui kahe sekundiga

Tesla alustas oma esimese mudeli Roadsteri tootmisega juba 2008. aastal. Masina tootmine lõpetati 2012. aastal ning peale seda on Tesla tegelenud uute, rohkematele klientidele mõeldud autode valmistamisega. Tesla tegevjuht Elon Musk on aga juba mõnda aega öelnud, et väike hulk insenere töötab tasapisi uue põlvkonna Roadsteri kallal.

Eelmisel nädalal mainis Musk Twitteris, et uue Roadsteri puhul võiks nullist 96 km/h (0-60 mph) vähem kui kahe sekundiga kiirendamine igati põnev eesmärk olla, eeldades, et see saavutatakse tehaseseades ning tänavakõlbulike rehvidega. Tegemist oleks isegi Tesla jaoks võrdlemisi uhke eesmärgiga. Praegu kiirendab nende võimekaim Model S 0-60 mph 2,4 sekundiga, kuid iga järgmine kümnendik tuleb üha keerulisemalt. Kui Roadster suudab 60 mph saavutada vähem kui kahe sekundiga, oleks auto hoobiga üks maailma kiiremaid üldse. 

Teslal on hetkel aga käed-jalad teiste projektidega hõivatud ning Roadsteri peale väga suuri ressursse ei kulutata. Kui esimene Roadster ehitati Lotus Elise põhjale, siis Roadsteri teine põlvkond valmistatakse otsast lõpuni ettevõtte sees. Aga niikaua kuni Tesla pühendus Model Y, pikapi ja reka valmistamisele, on raske oodata, et uue Roadsteri peale märkimiväärseid ressursse kulutatakse. 

Märksõnad: autouudised
roadster musk
Jaga:

Tesla soovib enne Indiasse tehase ehitamist sealsetelt ametivõimudelt ekspordipiirangute leevendamist

Tesla plaanib aktiivselt laieneda üle kogu maailma ning seoses sellega rajada paljudesse erinevatesse kohtadesse ka uued tehased. Hetkel valmistatakse Teslasid vaid Californias, kuid laienemine tähendab paratamatult uute tehaste ehitamist ning igati loogiline oleks need püstitada klientidele võimalikult lähedale. Lisaks plaanib Tesla aktiivselt ka uute Gigafactory'te ehitamist, millega tahetakse suurendada akude tootmise võimekust. 

Viimasel ajal liigub ringi ohtralt kuulujutte uutest Gigafactory'test ning teatavasti üritab selles protsessis kaasa lüüa ka Eesti. Kuigi üks hiiglaslik akutehas tuleb Tesla tegevjuhi Elon Muski sõnul kindlasti ka Euroopasse, on teada, et vähemalt üks neist rajatakse ka Aasiasse. Musk sõnas juba 2015. aastal, et Gigafactory ehitamine Indiasse oleks igati loogiline käik, kuigi samal ajal kritiseeris ta tugevalt Indias lokkavaid bürokraatlike piiranguid. 

Tundub aga, et Gigafactory Indiasse ehitamise plaanid on edasi liikunud, sest Musk asus Twitteris India ametivõime survestama. Musk ütles, et Tesla küsib ajutist leevendust immpordipiirangutele ja tollimaksudele seniks, kuni Tesla jõuab sinna oma tehase ehitada. 

Musk on varasemalt lubanud veel käesoleva aasta jooksul avalikustada nelja uue Gigafactory asukohad. Et Muskile meeldib tootmist optimeerida, on uute tehaste rajamisel plaanis akutehas ehitada kokku autode tootmisega, et reaalsuseks saaks Muski unistus, kus tehase ühest otsast viiakse sisse toorained ning teisest otsast väljuksid juba valmis autod. 

Märksõnad: autouudised
gigafactory musk india
Jaga: