Tesla kutsub tagasi 53 000 autot

Tesla sarnase alustava autotootja jaoks võivad paljud asjad saatuslikuks saada ning üheks selliseks potentsiaalseks probleemiks on ka defektiga masinate tootmine. Kui näiteks Volkswagen saab hakkama isegi miljonitel masinatel esineva defekti parandamisega, siis Tesla, kes niigi enamuse ajast investeeringute tõttu kahjumis istub, sellist luksust endale lubada ei saa ning tõsine tootmisdefekt võib ettevõtte arengule vägagi pärssivalt mõjuda. 

Tesla avastas Model S-i ja Model X-i käsipidurite juures väikese defekti ning kutsub nüüd selle tõttu tagasi 53 000 möödunud aastal veebruari ja oktoobri vahel valmistatud masinat. Probleem seisneb Brembo poolt valmistatud väikeses hammasrattas, mis ei lase peale purunemist enam käsipidurit maha võtta. Tootmisdefekt mõjutab Tesla sõnul vaid 5 protsenti kõne all olevatest masinatest ning Tesla ei usu, et antud probleem võiks autoga sõitjatele otsest ohtu tekitada. Igaks juhuks otsustati aga defektse detailiga masinad parandusse kutsuda. 

Kõne all olevate masinate korda tegemine võtab Tesla esinduses aega umbes 45 minutit ning Tesla loodab parandustöödega valmis saada oktoobri lõpuks. Hetkel on pudelikaelaks Brembo tootmisvõimekus. Mõjutatud autodega võib seni edasi sõita, kuna ohtu liiklejale ei nähta. Halvimal juhul võib näiteks peale parkimist käsipidur peale jääda ja autot ei saa enam liigutada. 

Märksõnad: tesla
model s model x brembo
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Tesla hakkab isejuhtivaid veoautosid arendama

Tesla kasutab isejuhtimise tehnoloogiat ka veoautodes ning hakkab Californias ja Nevadas neid testima.

Reutersi raport kinnitab samuti, et Tesla töötab juba suuremat sorti isejuhtivate autode kallal. Esimest sellist saab näha juba tuleva septembri lõpus. Teame, et tootja taotleb California ja Nevada võimudelt luba sääraseid masinaid avalikel teedel testida. Loomulikult istub veoautos ka juht, kes saab vajadusel tüürima asuda.

Tesla töötab välja kahte režiimi. Esimene on n-ö tavaline isejuhtimine, teise puhul aga sõidavad kaks veoautost lähestikku, neist viimane jälitab esimest.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla Model 3-le pakutakse 50 ja 75 kWh akublokke

Tesla kinnitas, et Model 3 akublokid peaksid mahutavuselt jääma 50 kWh ja 75 kWh kanti. Väga täpseid numbreid pole hetkel veel teada, Musk ütles võlakirjaomanikega peetud konverentsikõnes vaid, et 354 km sõiduulatus saavutatakse akublokiga, mille mahutavus on "veidi rohkem kui 50 kWh". Pikema, 500 km sõiduulatusega versioon saab endale aga umbes 75 kWh akubloki. 

Tesla on Model 3-st rääkides seni akuteema üsna tahaplaanile jätnud. Kui Model S-ide ja Model X-ide erinevaid versioone eristataksegi nimele lisatava aku suurust näitava lisandiga, siis Model 3-l on hetkel lihtsalt kaks erinevat versiooni, millest üks sõidab mõnevõrra kaugemale. 

Seda võib selgitada Tesla võimekus akusid toota, sest ka Musk ise vihjas, et just akude tootmine võib kujuneda Model 3 tootmise pudelikaelaks. Kui see juhtub, oleks ka arusaadav, kui Tesla suunaks inimesi lisaks 9000-dollarilisele majanduslikule stiimuline veelgi aktiivselt väikese aku suunas. Niimoodi saaks lihtsalt rohkem autosid müüa. 

Muski sõnul toodab nende Nevadasse rajatav Gigafactory juba praegu rohkem akusid, kui ükski teine autotootja, kuid aastas poole miljoni auto valmistamiseks peab Gigafactory võimekus veel märkimisväärselt tõusma. Hetkel valmistab Tesla aastas umbes 100 000 autot, järgmise aasta lõpuks peaks see tempo aga juba viiekordistuma. 

Märksõnad: autouudised
model 3 aku
Jaga:

Tesla alandas Model X-i hinda

Vaid loetud päevad peale esimeste Model 3-de klientidele toimetamist teatas Tesla veel ühest positiivsest uudisest - otsustati Model X-i baasversiooni hind alla lasta. 

Tesla on teatavasti veel üsna uus autotootja ning setõttu nad alles õpivad mitmeid asju tegema. Kui Model X-i müügile tulles oli masina baasversiooni kasumimarginaal väga madal, siis tänaseks on ettevõte õppinud seda autot efektiivsemalt tootma, mis võimaldas ka masina hinda 3000 dollari võrra langetada. 

Osa analüütikuid näeb siin ka Tesla püüet hoida alles Model S-i ja Model X-i kliente, kuna teoreetiliselt võib odavam Model 3 nendelt autodelt osa kliente ära näpata. Elon Muski sõnul selles osas probleeme aga pole ning hetkel on nõudlus nii Model X-i kui ka Model S-i vastu jätkuvalt tugev. 

Kuigi Tesla ei avalda oma majandusaruannetes erinevate mudelite kasumlikkust, hindavad analüütikud niiöelda luksusautosid Model S-i ja Model X-i Tesla jaoks vägagi tulutoovaks. Model 3 osas ollakse aga tunduvalt reserveeritumad. Kevadel esitletud UBS-i analüüs väitis koguni, et Tesla jääb baasmudeliga Model 3 tootmisel väiksesse kahjumisse, mis lisavarustuse lisandudes siiski kiirelt kasumiks kasvab. Sarnane olukord valitseb ka Model 3 ainukese konkurendi, Chevrolet Bolti müügil. 

Märksõnad: autouudised
model x elektriauto
Jaga:

Tesla Model Y rajatakse Model 3 platvormile

Elon Musk sõi oma märtsikuiseid sõnu ning teatas, et raha ja lihtsuse huvides ehitatakse odavam Model Y linnamaastur Model 3 platvormile.

Meeskond veenis tegevjuhti, et omaette platvorm võtaks rohkem aega ja oleks kulukam. Kui Model Y-le arhitektuur arendada, saaks masin valmis alles 2022. aastal. Nüüd aga on võimalus, et linnamaastur valmib ülejärgmiseks aastaks.

Muski jutust jäi ka mulje, et nimi Model Y ei ole raudpolt kindel. See tähendab, et võib-olla me ei näegi mudelitest kokku pandud nimenalja S3XY.

Märksõnad: autouudised
Jaga: