Tesla on lõpetamas kõige odavama 60 kWh Model S 60 müüki

Tesla on oma baasmudeliga üsna palju eksperimenteerinud ja selle juures erinevaid lahendusi pakkunud. Klientide soovidele vastu tulles tõi Tesla möödunud aasta alguses müügile Model S 60, ehk S-ide perekonna kõige odavama, 60 kWh akuga auto. Nüüd lõpetati USA-s taas selle mudeli müük ning Model S-i baasversiooniks saab taas 75 kWh akublokiga versiooni, mis maksab ka 6200 eurot rohkem kui 60 kWh akuga auto. Euroopas on ka 60 kWh Model S hetkel veel müügis, kuid võib eeldada, et see kaob mingil hetkel ka siit. 

Tesla jaoks pole tegu eriti suure muutusega, sest kui kere peale kleebitud tähised välja arvata, oli tegu sisuliselt sama autoga. Tesla leidis, et pole mõtet eraldi akublokki tootma hakata ning vähendas Model S 60 ja 60D sõiduulatust lihtsalt tarkvara abil, kusjuures sõiduulatust sai umbes 20 protsendi võrra tõsta kõigest tarkvarauuenduse abil (mis maksis juba umbes 8500 eurot). 

Tesla põhjendas otsust sellega, et Model S 60 müüginumbrid on lihtsalt liiga madalad ning enamik kitsama eelarvega kliente otsustavad lõpuks ikkagi 75 kWh akublokiga versiooni kasuks, eriti kuna hilisem uuendamine oli kallim kui kohe suurema sõiduulatusega versiooni ostmine. 

Märksõnad: tesla
model s
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Musk: Tesla Model 3-e mahub maksimaalselt 75 kWh aku

Tesla tegevjuht Elon Musk võttis teel Floridasse SpaceX-i Falcon 9 raketi esmakordset taaskasutust vaatama sõites lahti Twitteri ja asus inimestele Model 3 kohta infot jagama. 

Musk kinnitas, et ka Model 3-st tuleb kahe elektrimootoriga, ehk neliveoline versioon ning ta tõdes, et Model 3 akubloki mahutavus jääb vähemalt praeguse tehnoloogia juures 75 kWh piiresse. Selle tingib Model 3 lühem teljevahe, ehk suurem aku sinna lihtsalt ei mahu. 

Eelmisel kuulu ennustas Musk, et Tesla müüdavate autode keskmine aku mahutavus jääb tõenäoliselt 60 ja 70 kWh vahele. Kuigi Model S-i ja Model X-i kõige väiksem müüdav aku on 75 kWh ning lisaraha eest võib neisse paigutada kuni 100 kWh akubloki, siis Model 3 suurem tootmismaht tõmbab keskmise kiirelt alla. 

Hetkel pole aga veel kindel, millise akuga hakkab Tesla müüma 35 000 dollarilise alghinnaga pakutavat Model 3. Chevrolet müüb konkureerivat Bolti 60 kWh akuga, kuid Tesla võib hinna all hoidmiseks baasmudeli juures alustada ka näiteks 50 või 55 kWh. Varasemalt on Musk öelnud, et Model 3 sõiduulatus on USA standardi järgi vähemalt 215 miili (u 350 km), kuid 75 kWh akuga võib see väiksema ka kergema Model 3 juures teoorias küündida kuni 500 km.

Täpsed võrdlusandmed Model 3 ja Chevrolet Bolti vahel saavad olema huvitavad, eriti kui pakkutakse täpselt sama akuga versioone. Sealt saab näha, kumb tootja on suutnud valmistada efektiivsema sõiduki. Mõnes mõttes on väike eelis Model 3-l, kuna see on madalam ja seega teoorias ka väiksema kütusekuluga, kuid oma rolli mängivad veel elektrimootorite jt süsteemide efektiivsus ning energiatarve. Eeldades, et Model 3-e on isejuhtimise jaoks peidetud rohkem arvutusvõimsust, peaks mingi väike osa energiast ka sinna kuluma jne. 

Märksõnad: autouudised
model 3
Jaga:

Lõuna-Koreas küündib Tesla Model S-i proovisõidu järjekord poole aastani

Lõuna-Koreas on Teslad hinnatud ning tootja ei suuda ära teenindada kõiki neid soovijaid, kes tahavad Model S-ga proovisõidule minna.

Räägitakse, et kui Koreas Model S tellida, siis see jõuab omanikuni kiiremini, kui testsõidu järjekord. Põhjuseks on pudelikael, mille tekitavad esindused, mida on riigis vaid kaks. Iga hiljuti avatud esindus suudab päevas pakkuda kümmet proovisõitu. Seetõttu venivad ka ooteaeg kuue kuuni.


Teslal sõnul jõuab ostetud Model S Lõuna-Koreasse kolme kuuga. Hetkel saavad korealased osta vaid Model S 90D varianti, hiljem lisanduvas teised Model S-i versioonid ja ka Model X.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla Model 3 omanikud enam defekte ei tolereeri

Kliendirahuloluuuringutega tegelev J.D. Power võttis uurimise alla Tesla Model 3 potentsiaalsed kliendid ning selgus, et Teslat ootavad ees suured väljakutsed. Kui seni on Tesla Model S-i ja Model X-i esimesed valmistatud mudelid tulnud tihtipeale koos väikeste defektidega, siis Model 3 kliendid sellist asja enam ei tolereeri ning nõuavad kohe algusest peale kvaliteetseid ja defektidega sõidukeid. 

Tesla praegu müüdavad autod on kallid ning mõnes mõttes nišitooted. See on endaga kaasa toonud olukorra, kus Tesla klientideks on saanud Tesla fanaatilised fännid, kes aktsepteerivad väikeseid vigu ning on valmis mõned nädalad ootama, kuni nende uhke auto paranduses on. Lõppude lõpuks antakse sellega ju panus kogu autotööstuse revolutsiooni ning Tesla omanikud peavad oma rolli kogu selles protsessis oluliseks. 

Varasemates uuringutes on selgunud, et Model 3 klientide seas on protsentuaalselt kõige rohkem endiseid Toyota omanikke. Toyota omanikud on aga harjunud sellega, et nende autod on kohe tehasest väljudes täpselt sellised nagu reklaamitud ning mingite pisidetailide garantiikorras remontimisega tegelema ei pea. 

Tesla on tegelikult oma toodete kvaliteedi osas suure sammu edasi teinud. Model X-i tootmisel tekkinud defektid on eemaldatud ning möödunud aastal osutus Tesla Consumer Reportsi usaldusväärsusindeksis kõikide maailma autotootjate seas kaheksandaks, mis on võrreldes 2015. aasta "keskmisest kehvemast" tulemusest tunduvalt parem. 

Uue auto valmistamisega tulevad esile aga ka uued probleemid ning lisaks tootmismahtude suurendamisele peab auto ja kogu brändi tuleviku säilitamise nimel tagama ka valmistatavate autode usaldusväärsuse. 

Märksõnad: autouudised
model 3
Jaga:

Tesla kogus Model 3 tootmise eel 1,2 miljardit dollarit lisakapitali

Tesla avalikustas eelmisel nädalal, et kaasas kokku 1,2 miljardi dollari (1,1 miljardi euro= väärtuses lisakapitali, mis läheb suuremas osas Model 3 tootmise käima lükkamiseks. 1,2 miljardist dollarist 350 miljonit teeniti uute aktsiate väljastamisega, 850 miljoni dollari eest müüdi võlakirju, mille saab soovi korral hiljem aktsiate vastu välja vahetada. Tesla ületas kapitali suurendamisega oma prognoose, sest esimese hooga seati eesmärgiks koguda kokku 1 miljard dollarit. 

Teslal on ees ootamas suured kulutused. Eelmisel aastal osteti 2,6 miljardi dollari eest päikesepaneele paigaldav SolarCity ning kuigi Muski sõnul hoiavad ettevõtted koostööd tehes sadu miljoneid dollareid aastas kokku, on SolarCity viimastel aastatel pidevalt kahjumis olnud ning sealt nähakse lisariski kogu Tesla arengule. 

Märkimisväärsed summad kuluvad ka Model 3 tootmise alustamiseks ning Gigafactory ehituse lõpule viimiseks. 

Goldman Sachsi analüütik David Tamberrino on üks tunnustatumaid analüütikuid, kes Tesla tuleviku osas tõsist skepsist üles näitab. Eriti Model 3 tootmise osas, mis tema hinnangul lükkub edasi ning Tesla võib sellisel juhul veel enne aasta lõppu vajada veel üht rahastusvooru. 

Tesla tippjuhid eesotsas Elon Muskiga väidavad aga jätkuvalt, et tootmist alustatakse tasapisi juulis ning aasta lõpuks peaks koosteliin juba suure hooga käima. 

Märksõnad: autouudised
model 3
Jaga: