Tesla on lõpetamas kõige odavama 60 kWh Model S 60 müüki

Tesla on oma baasmudeliga üsna palju eksperimenteerinud ja selle juures erinevaid lahendusi pakkunud. Klientide soovidele vastu tulles tõi Tesla möödunud aasta alguses müügile Model S 60, ehk S-ide perekonna kõige odavama, 60 kWh akuga auto. Nüüd lõpetati USA-s taas selle mudeli müük ning Model S-i baasversiooniks saab taas 75 kWh akublokiga versiooni, mis maksab ka 6200 eurot rohkem kui 60 kWh akuga auto. Euroopas on ka 60 kWh Model S hetkel veel müügis, kuid võib eeldada, et see kaob mingil hetkel ka siit. 

Tesla jaoks pole tegu eriti suure muutusega, sest kui kere peale kleebitud tähised välja arvata, oli tegu sisuliselt sama autoga. Tesla leidis, et pole mõtet eraldi akublokki tootma hakata ning vähendas Model S 60 ja 60D sõiduulatust lihtsalt tarkvara abil, kusjuures sõiduulatust sai umbes 20 protsendi võrra tõsta kõigest tarkvarauuenduse abil (mis maksis juba umbes 8500 eurot). 

Tesla põhjendas otsust sellega, et Model S 60 müüginumbrid on lihtsalt liiga madalad ning enamik kitsama eelarvega kliente otsustavad lõpuks ikkagi 75 kWh akublokiga versiooni kasuks, eriti kuna hilisem uuendamine oli kallim kui kohe suurema sõiduulatusega versiooni ostmine. 

Märksõnad: tesla
model s
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Video: Tesla Model S P100D vs kiirendusautod

YouTube’i kanal Tesla Racing Channel laadis üles video, kus Model S P100D võistleb Farmington Dragway kiirendusrajal eri autodega.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tesla Model S jäi ilma Consumer Reportsi kõrgeimast turvalisusehinnangust

Tesla Model S jäi ilma USA ajakirja Consumer Reports kõrgeimas turvalisushinnangust. Kuigi Tesla väidab, et nende autod on äärmiselt turvalised ning seda kinnitavad ka ametlikud ja standardiseeritud testid, siis Consumer Reports vähendas ultraluksuslike autode klassis paikneva Model S-i hinnangut, kuna Tesla pole kriitilistes olukordades hädapidurdussüsteemi standardvarustuse hulka lisanud. 

Seetõttu möödusid turvalisuse osas Model S-ist Lexus LS ja BMW 7. seeria. 

Varasemalt oli kõne all olev hädapidurdussüsteem Tesla mudelitel olemas, kuid alates möödunud aasta lõpus tehtud riistvarauuendusest on Tesla uute sensorite kalibreerimise ja usaldusväärselt tööle saamiseks mõneti hädas olnud. Ka kõne all oleva pidurdusabi aktiveerimine on hilinenud nüüdseks juba pea pool aastat. Samas alustas Tesla juba teisipäeval läbi tarkvarauuenduse antud pidurdusabi aktiveerimisega. 

Tundub aga, et viimaste nädalate jooksul on Tesla lõpuks ka uue autonoomset sõitu tagava riistvara korralikult tööle saamas ning vahepeal deaktiveeritud sõiduabid on üha kiiremalt taas autodesse jõudmas. Tesla sõnul võib uuenduse kõigi autojuhtideni jõudmine võtta umbes 2 nädalat, misjärel lubas ka Consumer Reports oma hinnangu taas üle vaadata. 

Märksõnad: autouudised
model s consumer reports
Jaga:

Tesla kahekordistab laadimispunktide arvu

Teslat ootavad lisaks Model 3 tootmise alustamisele ees väljakutsed ka Supercharger kiirlaadimisjaamade võrgustiku laiendamise osas. Juba möödunud aastal hakati siin-seal kurtma, kuidas laadimispunktides on pidevalt järjekorrad ning Tesla reageeris kehtestades täis laadimispunktidesse jäetud, kuid täis akudega autodele väikese "trahvi" või lisamakse. Kui Model 3 tootmine sujub plaanipäraselt, võib järgmise aasta lõpuks maailma teedel olla veel 500 000 uut Teslat, mistõttu suureneb ka nõudlus laadimispunktide järele. 

Nõudluse kasvu prognoosides tahab Tesla veel käesoleva aasta jooksul Supercharger kiirlaadimisjaamade võrgustkikku sisuliselt kahekordistada. See tähendab, et osad laadimisjaamad saavad endale juurde uusi laadimispunkte, kuid Superchargereid rajatakse ka täiesti uutesse kohtadesse. Kui hetkel on Teslal üle maailma kokku 5400 kiirlaadimispunkti, siis 2017. aasta jooksul tahetakse veel 5000 juurde lisada. 

Lisaks soovib Tesla 6000 võrra laiendada hetkel 9000 laadimispunktide Destination Chargereid. Need on väiksemad laadimispunktid, mis asuvad näiteks hotellide, restoranide või teiste selliste kohtade juures, kus Tesla omanikud peatudes oma auto laadima saavad panna. 

Eestisse on Tesla praeguse plaanide kohaselt jätkuvalt planeeritud vaid üks, Pärnusse rajatav Supercharger, enamik uutest laadimisjaamadest ehitatakse Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa tiheda liiklusega piirkondadese. 

Märksõnad: autouudised
supercharger laadimisvõrgustik elektriauto
Jaga:

Tesla kutsub tagasi 53 000 autot

Tesla sarnase alustava autotootja jaoks võivad paljud asjad saatuslikuks saada ning üheks selliseks potentsiaalseks probleemiks on ka defektiga masinate tootmine. Kui näiteks Volkswagen saab hakkama isegi miljonitel masinatel esineva defekti parandamisega, siis Tesla, kes niigi enamuse ajast investeeringute tõttu kahjumis istub, sellist luksust endale lubada ei saa ning tõsine tootmisdefekt võib ettevõtte arengule vägagi pärssivalt mõjuda. 

Tesla avastas Model S-i ja Model X-i käsipidurite juures väikese defekti ning kutsub nüüd selle tõttu tagasi 53 000 möödunud aastal veebruari ja oktoobri vahel valmistatud masinat. Probleem seisneb Brembo poolt valmistatud väikeses hammasrattas, mis ei lase peale purunemist enam käsipidurit maha võtta. Tootmisdefekt mõjutab Tesla sõnul vaid 5 protsenti kõne all olevatest masinatest ning Tesla ei usu, et antud probleem võiks autoga sõitjatele otsest ohtu tekitada. Igaks juhuks otsustati aga defektse detailiga masinad parandusse kutsuda. 

Kõne all olevate masinate korda tegemine võtab Tesla esinduses aega umbes 45 minutit ning Tesla loodab parandustöödega valmis saada oktoobri lõpuks. Hetkel on pudelikaelaks Brembo tootmisvõimekus. Mõjutatud autodega võib seni edasi sõita, kuna ohtu liiklejale ei nähta. Halvimal juhul võib näiteks peale parkimist käsipidur peale jääda ja autot ei saa enam liigutada. 

Märksõnad: autouudised
model s model x brembo
Jaga: