Subaru on maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja

Subarust on saanud nelikveoliste sõidukite sünonüüm ja nüüdsest ka maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja.

Oma esimese nelikveolise sõiduki - Leone Combi - tõi Subaru turule 1972. aastal. Viimase 45 aasta jooksul on ettevõtte oma nelikveo tehnoloogiat järjepidevalt edasi arendanud. Läinud aastal küündis Subaru uue tähiseni, kui esimest korda ettevõtte ajaloos toodeti üle miljoni auto. Peale autotööstuse 2016. aasta statistika avaldamist ilmnes, et Subaru jõudis veel ühe verstapostini ja on nüüdseks ka maailma suurim nelikveoliste sõidukite tootja.

Nelikveoliste sõidukite üleilmsest turuosast moodustab Subaru toodang tänaseks tervenisti 15 protsenti. 2016. aastal müüs Subaru üle maailma 965 892 nelikveolist sõidukit. Seda on 245 382 sõiduki võrra rohkem, kui järgmise positsiooni hoidjal Audil, kes müüs 2016. aastal 720 510 nelikveolist sõidukit, ja kõvasti rohkem kui kolmandal kohal oleval kaubamärgil Jaguar Land Rover, kes müüs 485 797 nelikveolist autot.

Subaru legendaarne sümmeetriline nelikveosüsteem kuulub peaaegu kõikide Subarute standardvarustusse. Nelikveolised sõidukid moodustavad 99,3 protsenti Subaru toodetud autodest. Ainsamaks erandiks Euroopa ja Põhja-Ameerika turgudel on tagaveoline sportkupee Subaru BRZ, Jaapanis on müügil ka mõned kaheveolised miniautod.

Märksõnad: subaru
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Subaru esimene pistikhübriid võib valmida juba järgmisel aastal, elektriauto 2021. aastal

Vastupidiselt paljudele konkurentidele on Subaru end seni elektriautodest veidi eemal hoidnud. Seda vähemalt avalikkusele näidatud mudelite osas, kuigi ettevõtte siseselt arendatakse ka seal aktiivselt uusi ja keskkonnasäästlikke tehnoloogiad. Bloombergi hinnangul investeerib Subaru oma autode arendamisse hetkel rekordiliselt suuri summasid. 

Üha karmimaks muutuvad keskkonnanõuded sunnivad nüüd aga ka Subaru elektriliste autode poole vaatama. Esimene Subaru pistikhübriid võiks valmida juba järgmisel aastal ning nende esimene täielikult elektri peal töötav masin 2021. aastaks. 

Subaru tegevjuhi Yasuyuki Yoshinaga sõnul ei vaja Jaapani autotootja elektriliste autode jaoks täiesti eraldi platvormi ning suudab edukalt uued detailid ka olemasolevatesse platvormidesse paigutada. Seetõttu on Subaru vaja leida vaid tarnijad elektrimootorite ja akude jaoks ning ülejäänud arendustöö saab edukalt lõpuni viia ettevõtte sees. Akude tarnija osas on isegi niiöelda finalistid välja valitud, kuid lõpliku otsuse Panasonicu või Samsungi vahel peab Yshinaga sõnul tegema umbes aasta jooksul. 

Kuulujuttude põhjal peaks Subaru esimesena elektrifitseerima Outbacki ja Foresteri, kuigi seda Yoshinaga veel kinnitada ei tahtnud. 

Märksõnad: autouudised
elektriauto outback forester
Jaga:

Tartumaal kihutanud joobes mees pandi pooleks kuuks aresti

Politsei pidas möödunud nädalal Tartumaal kinni suurel kiirusel kihutanud sõiduauto Subaru, mille juhile määras kohus karistuseks 15 päeva aresti. Lisaks võeti kolmeks kuuks temalt juhtimisõigus.

 

Möödunud nädala kolmapäeva õhtul märkas politsei Tartu vallas Tartu-Jõgeva-Aravete maantee 5. kilomeetril suurel kiirusel liikumas sõiduautot Subaru. Lähtel kinni peetud Subaru kiiruseks fikseeris politsei 142 km/h. Juhi kontrollimisel tuvastasid korrakaitsjad, et arutult kihutanud juht oli autorooli istunud alkoholi tarvitanuna. Autoroolis olnud 35-aastane mees kõrvaldati juhtimiselt ning ta viidi arestimajja kohut ootama.

Reede pealelõunal Tartu kohtumajas toimunud istungil määrati mehele karistuseks 15 päeva aresti ning lisakaristusena võeti mehelt juhtimisõigus kolmeks kuuks.

Tartu politseijaoskonna vanemväärteomenetleja Vallo Tõnuvere sõnul on alkoholi tarvitanud juht selgelt liikluses ohtlik, kuid kui hägustatud meeltega autojuht ka veel lubatud sõidukiirust oluliselt ületab, siis on see tõsine ohuallikas. "On väga tõenäoline, et sellisest liiklejast saab ettearvamatute tagajärgedega liiklusõnnetuse põhjustaja," lausus Tõnuvere.

"Politsei panustab liiklusjärelevalve käigus iga päev liikluse turvaliseks muutmisele, kuid põhiroll on seejuures siiski liiklejail endil ja üks on kindel - maanteel kihutamine turvalisust ei too," märkis Tõnuvere.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

FOTOD ja video: Kuidas uus Subaru WRX STI romuks sõideti

Tagantjärele tarkus täppisteadusena: oma auto piiride tundma õppimist ei peaks toimetama üldkasutatavatel teedel. Võidusõidurada või kasvõi tühi parkla sobivad selleks oluliselt paremini.

Allpool veel üks video lappama läinud Subarust.

Märksõnad: autouudised
kurioosum
Jaga:

Fuji Heavy Industries nimetas ennast ümber Subaru Corporatsioniks

Fuji Heavy Industries valis 1. aprilli kuupäevaks, mil muuta oma rahvusvahelise suurkorporatsiooni nime. Uueks nimeks saab Subaru Corporation. 

Väikestest kahtlustest hoolimata polegi tegu aprillinaljaga ning ettevõttel on nimevahetusega tõsi taga. Fuji Industries loodi 1917. aastal ning esialgu hakati lennukitele mootoreid valmistama. Tänaseks on ettevõttes kasvanud välja aga tõeline tööstushiiglane, millel käsi sees väga paljudes erinevates valdkondades. Pärast 1958. aastal Subaru 360 miniauto müügiga alustamist on just Subarust saanud aga kontserni tuntuim bränd ning seda eriti viimastel aastatel ülikiiret kasvu näidanud USA turul. 

Nüüdseks Subaru Corp nime kandev konglomeraat liigub sellega mõnes mõttes Honda jälgedes. Tavaline tarbija teab Hondat samuti peamiselt autotootjana, kuid Honda paneb sama logo külge ka paljudele muudele enda valmistatud asjadele, sealhulgas ka näiteks robotitele.

Subaru Corporationi jaoks on mõnes mõttes tegu loogilise sammuga. Autotootja Subaru on üks nende suurimaid brände, kusjuures Subarule tehakse ka kõige rohkem reklaami. Selle asemel, et oma helikoptereid, lennukeid, tuuleturbiine jmt teiste nimede alt müüa, on just tarbija ja reklaami seisukohalt igati loogiline liikuda ühtse ja tuntud brändinime peale. 

Märksõnad: autouudised
fuji industries
Jaga: