Fotod ja video: värske Škoda Octavia

Škoda peamine mudel Octavia jõudis elutsükli keskele ning sai uuenduse osaliseks.

Eile Viinis esitletud Octavia on eelkäijast veidi pikem ja versioonist olenevalt 20 või 30 mm laiemate tagarehvidega.

Škoda loobus biksenoon ja LED päevatulede pakkumisest ning pakub nüüd vaid LED tulesid. Insenerid on muutnud ka Octavia tagatulede välimust.

Octavia saab osta nelja TSI ja nelja TDI mootoriga, valikus on ka CNG versioon. Ajamite võimsused jäävad vahemikku 86 (63 kW) kuni 184 (135 kW) hobujõudu. RS versiooni 2-liitrine TSI toodab aga 230 hobujõudu ehk varasemast kümme rohkem.

Märksõnad: skoda
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Mercedesel valmib 2020. aasta lõpuks kolm väikemudelit

Mercedes investeerib järgmise põlvkonna väikemudelite arendusse miljard eurot ning kasvatab nende arvu viielt kaheksale.

A-klass, CLA, CLA Shooting Brake, B-klass ja GLA saavad kõk teise põlvkonna. Mudelid ehitatakse MFA2 ehk esiveolistele mõeldud moodulplatvormile. Nende autodega liitub kolm uut väikest Mercedest.

Autocar kirjutab enda allikale toetudes, et töös on A-klassi sedaan, mis hakkaks võitlema Audi A3 sedaani ja Hiinas müüdava BMW 1. seeria sedaaniga. Kui see vastab tõele, siis näeb autot aprillis Shanghais. Mercedes peaks looma ka pika teljevahega A-klassi sedaani ja seda ainult hiinlaste jaoks.


GLA kohale peaks tekkima GLB mudel, mida Mercedes peaks pakkuma viie ja seitsme istmega. Mercedes leiab, et GLA ja GLC mudelite vahele mahub veel üks väikemasin.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Volkswagen maksab USA-s heitmepettuse eest 4,3 miljardit dollarit

Saksa autotootja Volkswagen jõudis USA võimudega kokkuleppele, et maksab heitgaasi kogustega seotud pettuse eest 4,3 miljardit dollarit.

Volkswagen kinnitas ka, et tunnistab end süüdi teatud USA seaduste rikkumises, vahendas ERRi uudisteportaal.

Ettevõte selgitas, et pidas arutelusid justiitsministeeriumi ja USA tolliametiga. Lõpliku kokkuleppe peab heaks kiitma Volkswageni juhatus ja nõukogu, kes teevad seda hiljemalt kolmapäeval.

Volkswagen teatas, et pidas läbirääkimisi kokkuleppe üle, mis sisaldas kriminaal- ja tsiviiltrahve kokku 4,3 miljardi dollari ulatuses, samuti sõltumatu järelevalve ametisse nimetamist järgmise kolme aasta jooksul.

4,3 miljardi dollari suurune trahv tähendab, et emissioonide skandaaliga seotud kulud ulatuvad ettevõttel üle 19,2 miljardi dollari, mille Volkswagen on probleemiga tegelemiseks eraldanud.

Volkswagen on juba varem leppinud USA keskkonnaametite ja aukoomanikega kokku 15 miljardi dollari suuruses tsiviillahendis.

Skandaal puhkes 2015. aasta septembris, kui USA keskkonnakaitse agentuur (EPA) avastas, et paljudele USA-s müüdud Volkswagenitele oli paigaldatud tarkvara, mis sai aru, kui auto heitgaase testitakse ning parandas testis saadavaid tulemusi.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Tartu üldplaneering näeb ette trammikoridori rajamist

Peagi avalikule väljapanekule jõudev Tartu linna üldplaneering näeb ette trammitee ehitamist.

Tartu abilinnapea Jarno Laur rääkis ERR-i raadiouudistele, et tulevane trammiliin võiks jõuda nii Annelinna kui ka Maarjamõisa haiglani.

"Annelinn on väga suure tihedusega ja nad liiguvad ka valdavalt samadesse sihtkohtadesse, milleks on kesklinn, Maarjamõisa, kus on kliinikumid ja ka ülikooli campus, ja milleks on ka Lõunakeskus. Tekib väga hea, suhteliselt lühike liin ja kui me suudaks seal pakkuda kiiret, autovoost sõltumatut ühistransporti, siis see oleks vastus päris paljuele probleemidele," selgitas Laur.

"Praegu me pakuks lähtekohaks arutelule sellise lähenemise, et need ühendataks liiniga, mis ei dubleeri suuri sõiduteid ehk ta ei liigu mööda Kalda teed ja Riia tänavat, vaid ta liigub täna mööda jalakäijate kaart, tuleb üle tulevase Holmi silla ja liigub üles mööda Vanemuise tänavat, mis tulevikus on ilmselt trammi- ja jalakäijate tänav, ja liigub sealt edasi Lembitu tänavasse ja Ehitaja tänavasse ülikooli campustesse," lisas Laur.

Tema sõnul on praegu arutlusel trammitee ehitamise ruumilised võimalused. "Üldplaneering on ennekõike ruumi planeerimise dokument, mitte rahade planeerimise dokument. Kui me vaatame analoogseid linnu Euroopas, siis uusi trammiteid ehitavad linnad, kus on umbes 300 000 inimest. Nii et kõik majanduslikku tasuvust puudutavad asjad meil tuleb eraldi ette võtta ja läbi rääkida, aga täna räägime, kas selleks on ruumilised võimalused ja need, tundub, et on," selgitas abilinnapea.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Goodyeari kerakujuline rehv Eagle-360 võitis prestiižse disainiauhinna

Goodyeari kerakujuline kontseptsioonrehv Eagle-360 võitis maailma vanimal disainiauhinna konkursil GOOD DESIGN transpordikategoorias prestiižse nimiauhinna. Auhinda annab välja Chicago arhitektuuri- ja disainimuuseum Athenaeum koos Euroopa arhitektuuri, kunsti, disaini ja linnauuringute keskusega (The European Center for Architecture Art Design and Urban Studies) innovatiivsetele tootekontseptsioonidele.

Sel aastal kandideeris auhinnale mitmeid tuhandeid tootjaid ja graafilise disaini ettevõtteid üle maailma, auhinna GOOD DESIGN vääriliseks tunnistati kokku üle 900 tootedisaini ja graafika. Goodyeari rehv Eagle-360 kuulub nüüdsest muuseumi alalisse disainikollektsiooni ning info ideerehvist avaldatakse ka auhinna uues aastaraamatus.

Goodyear tutvustas kerakujulist 3D-prinditud rehvi Eagle-360 esmakordselt Genfi 2016. aasta autonäitusel. Rehvi näol on tegemist Goodyeari nägemusega isesõitvatele autodele sobivast tulevikurehvist.

Rehvi Eagle-360 ainulaadne kerajas kuju suurendab turvalisust ja parandab manööverdusvõimet, vastates seega isesõitvate autode vajadustele. Aktiivne tehnoloogia võimaldab rehvil reageerida vastavalt olukorrale, muuhulgas vähendades võimalikest ohuteguritest nagu must jää või ootamatud takistused põhjustatud libisemist.

Goodyeari Euroopa, Lähis-Ida ja Aafrika piirkonna tarberehvide asepresidendi Olivier Rousseau sõnul on auhind suur tunnustus Goodyeari disainerite ja inseneride suurele tööle ideerehvi arendamisel. "GOOD DESIGN auhind näitab, et Goodyear on tööstusuuenduste vallas esirinnas ja uue tehnoloogia teerajaja," ütles Rousseau.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: