Renault Grupp müüs 1,88 miljonit sõidukit 2017 esimesel poolaastal

• 2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6%
• Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas.
• Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis.
• Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.


2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsenidpunkti. 
Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%. 


Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas: 
"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.” 


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti). 


Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.


Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%. 


Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid. 


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%. 
Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas. 


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti). 
Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule. 
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%. 
Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti). 


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele. 
Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada). 
Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust. 
Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit. 
Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.  


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.
Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele. 


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch. 
Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan. 


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid


2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal. 


Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.


Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.  


Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Märksõnad: renault
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault-Nissani Liit tegi rekordmüügi 2017 esimesel poolaastal

Renault-Nissani Liit müüs 2017. aasta esimesel poolel 5 268 079 sõidukit ehk mullusega võrreldes 7% rohkem. Kasvu taga oli suur nõudlus Prantsuse ja Jaapani kaubamärgi sõidukite järele ning liidu uue liikme Mitsubishi Motorsi esimese poolaasta müügitulemused. 

 

Esimesel poolaastal olid Renault Grupi mudelitest edukaimad Clio, Sandero, Megane, Captur ja Duster, samal ajal Nissanilt müüdi enim mudeleid X-Trail/Rogue, Sentra/Sylphy, Qashqai ja Altima/Teana. 2016. aasta lõpus liiduga ühinenud Mitsubishi Motors müüs tänavu esimese kuue kuuga 495 000 sõidukit – enim Outlander maasturit ning Kagu-Aasias Pajero Sport mudelit. 

 

Renault-Nissani Liit on müünud elektrisõidukeid alates nende tootmise algusest kokku 481 151 eksemplari – see on märkimisväärne number, mis kinnitab liidu liidripositsiooni masstoodetavate elektriautode turul. Müügikasvu põhjuseks on suur nõudlus Nissan LEAF’i, Mitsubishi i-Miev ja Renault ZOE järele. Viimane on jätkuvalt Euroopas enim müüdud elektriauto. Pistikhübriidi Mitsubishi Outlanderit on müüdud üle 13 000 sõiduki.

 

Renault-Nissani Liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn: „Liit tegi rekordmüügi – 5 268 079 sõidukit 2017. aasta esimese poolaastaga. Me jätkame oma kulude säästmise ja globaalset kasvustrateegiat ning pakume oma liikmetele käesoleval aastal väärtuslikku sünergiat, hoides oma tehnoloogiavaliku tugevana ja tutvustades uuendusi elektriautode turul.“

 

„Pärast laienemist on meie liidul rohkem jõudu, et oma potentsiaale ära kasutada – mitte ainult müüginumbreid suurendades, vaid ka pakkudes järgmise põlvkonna mobiilseid teenuseid klientidele kõikjal maailmas.“

 

Renault Grupp müüs 2017. aasta esimesel poolel 1 879,288 miljonit sõidukit ehk mullusega võrreldes 10,4% rohkem, samal ajal kasvas turg 2,6%. Grupi kõikide kaubamärkide müüginumbrid kasvasid ja turuosad suurenesid. Renault ja Dacia mõlemad tegid poolaastaga müügirekordid ning Renault on Euroopa autoturul teine enim müüdud kaubamärk. Ka kõigis teistes regioonides kasvasid müüginumbrid ja turuosad, enim Aafrikas, Kesk-Ida ja India regioonis, kus müük kasvas 19,3%, ning Aasia-Vaikse ookeani regioonis, kus müük kasvas 50,5%.

 

Nissan Motor müüs kuue kuuga 2 894 488 sõidukit ehk eelmise aastaga võrreldes 5,6% rohkem. Jaapanis kasvas müük 22,9% ja Euroopas 5,7%. Infiniti müüs poolaastaga üle 125 000 sõiduki ehk 13% rohkem kui mullu.

 

Mitsubishi Motors müüs aasta esimeses pooles 494 303 sõidukit ehk 2,4% rohkem kui aasta tagasi. Kasvu toetas tugevalt miniauto “Kei” müük Jaapanis. Müük kasvas tugevalt ka Hiinas, kus turule jõudis kohapeal toodetav Outlanderi maastur. Müük kasvas ka Kagu-Aasia regioonis, kus nõudlus maasturite ja pikap-sõidukite  järele on hoogu kogumas. 

 

Liidu liikmete vahelisse koostöösse on käesoleval aastal lisandumas uusi aspekte: eelmise aasta lõpus liitunud Mitsubishi Motors hakkab tegema koostööd Renault’ ja Nissaniga valdkondades nagu ostujuhtimine, lokaliseerimine, ühiste tehaste kasutamine, levinud sõidukiplatvormide kasutamine, tehnoloogia jagamine ja laienemine nii küpsetel kui ka arenevatel turgudel.

 

Renault Grupi turgude TOP10

1 Prantsusmaa

2 Venemaa

3 Itaalia

4 Saksamaa

5 Hispaania

6 Türgi

7 Brasiilia

8 Iraan

9 Ühendkuningriigid

10 Argentiina

 

Nissani turgude TOP10

1 USA

2 Hiina

3 Jaapan

4 Mehhiko

5 Suurbritannia

6 Kanada

7 Venemaa

8 Prantsusmaa

9 Itaalia

10 Saksamaa

 

Mitsubishi Motorsi turgude TOP10

1 USA

2 Hiina

3 Jaapan

4 Austraalia

5 Filipiinid

6 Indoneesia

7 Tai

8 Saksamaa

9 Suurbritannia

10 Araabia Ühendemiraadid

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault Grupp püstitas rekordilise poolaasta tegevuskasumi

Renault Grupi kasv jätkub. Püstitati rekordiline poolaasta tegevuskasum

  • Renault Grupi registreeritud sõidukite arv kasvas 10,4% 1,88 miljonini.
  • Grupi tulud suurenesid 17,3% võrra 29 537 miljoni euroni (+12,2% ilma AVTOVAZi konsolideerimise mõjudeta(1)).
  • Grupi tegevuskasum oli 1 820 miljonit eurot, moodustades 6,2% tuludest. Jättes kõrvale AVTOVAZi konsolideerimise, suurenes tegevuskasum võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 17,9% 1817 miljoni euroni (6,4% tuludest, 2016. aasta esimesel poolaastal 6,1%).
  • Põhitegevustulud olid 1 789 miljonit eurot (+21,2%), aasta varem 1 476 miljonit eurot.
  • Puhastulu oli 2 416 miljonit eurot (+54,2%), aasta varem 1 567 miljonit.
  • 358 miljoni eurone positiivne vaba rahavoog autotööstusest.

Renault' esimees ja tegevdirektor Carlos Ghosn: "Renault Grupp saavutas esimesel poolaastal uued rekordilised tulemused. Tulemuste taga on meie tootevaliku uuendamise plaan, geograafiline laienemine ja töötajate pühendumus. See saavutus annab meile kindla aluse järgmise strateegilise plaani ellu viimiseks ja lubab meil kinnitada aastaplaane."

Grupi tulud ulatusid 29 537 miljoni euroni (+17,3%). Kui AVTOVAZi konsolideerimise mõju kõrvale jätta, suurenesid kontserni tulud 12,2% võrra 28 246 miljoni euroni (püsivate vahetuskurssidega + 11,3%).

  • AVTOVAZi kasumiaruanne konsolideeriti alates 1. jaanuarist 2017. a. täieliku integreerimise läbi

 

Tulu autotööstusest (v.a AVTOVAZ) tõusis eelkõige tänu müügimahu kasvule (+4,4 protsendipunkti) 26 995 miljoni euroni (+12,1%). 2,5 protsendipunkti moodustas sellest partneritele müüdud koguste suurenemine. Tulemused peegeldavad CKD tegevuse head hetkeseisu Iraanis ja Hiinas ning Euroopas kokku pandud sõidukite head müüki (eriti tänu Nissan Micra tootmise alustamisele). Hinnaefekt (+2,3 punkti) on peamiselt tingitud tootevaliku värskendamisega seotud hinnatõusudest. Valuutamõju on 0,8 punktiga positiivne.

Kontserni tegevuskasum kasvas 1820 miljoni euroni, moodustades tuludest 6,2%.

Autotööstuse tegevuskasum (v.a AVTOVAZ) kasvas 171 miljoni euro võrra (+15,3%) 1292 miljoni euroni ehk moodustas 4,8% tuludest, 2016. aasta esimesel poolaastal aga 4,7%. Selle tulemuse taga on eelkõige oluline tegevuse laienemine (346 miljoni euro suurune positiivne mõju) ja tööstuslike kulude vähenemine (204 miljoni euro suurune positiivne mõju). Erinevalt 2016. aastast ei paranda esile kerkiva turuga riikide hinnatõusud valuuta devalveerimise mõjude kompenseerimiseks enam valiku/hinna/rikastamise mõju ning see näitaja muutus 180 miljoni euro ulatuses negatiivseks. Toormaterjalidel oli 132 miljoni euro suurune negatiivne mõju. Valuutamõju oli kergelt negatiivne (-99 miljonit eurot), peamiselt Suurbritannia naela väärtuse langemise tõttu.

AVTOVAZi tegevuskasum oli 3 miljonit eurot ehk 0,2% tuludest. Meeldetuletuseks, viimast ei konsolideeritud Renault' kontserni 2016. aasta aruannetes.

Müügi finantseerimine lisas kontserni tegevuskasumile 525 miljonit eurot, 2016. aasta esimesel poolaastal oli näitaja 420 miljonit eurot. Kasvu taga on brutofinantsmarginaali oluline suurenemine, mis on omakorda tingitud eeskujulikust laenukäitumisest. Riskikulu on stabiliseerunud rekordilisel 0,29% tasemel keskmiste tulemustega varade näitajatest (2016. aasta esimesel poolel 0,30%).

Muud tegevustulud ja -kulud paranesid esimesel poolaastal (-31 miljonit eurot võrreldes 2016. aasta esimese poolaasta -65 miljoni euroga) eelkõige kinnisvara müügist teenitud tulude tõttu.

Kontserni põhitegevustulu küündis 1789 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel oli see näitaja 1,476 miljonit eurot (+21,2%). Kasvu põhjuseks on tegevuskasumi marginaali suurenemine ja muude tegevuskulude vähenemine.

Netofinantstulud ja -kulud küündisid -211 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel olid need -67 miljonit eurot. Langus oli tingitud esimesest AVTOVAZi netofinantstulude ja -kulude konsolideerimisest summas -64 miljonit eurot ja muude finantselementide negatiivsest mõjust (lunastatavate aktsiate väärtuse korrigeerimine ja tulud valuutakursside muutumisest).

Seotud ettevõtete panus, peamiselt Nissani poolt, küündis 1 317 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel oli see näitaja 678 miljonit eurot. Esimesel kvartalil mõjutas Nissani panust ühekordne sissetulek ettevõtte osaluse müümisest seadmetootjas Calsonic Kansei.

Praeguste ja edasilükkunud maksude kulu oli 479 miljonit eurot, 2016. aastaga võrreldes 41 miljoni euro võrra vähem.

Netotulud olid 2 416 miljonit eurot (+54,2%) ja netotulud kontserni aktsiatest kokku 2 379 miljonit eurot (8,77 eurot aktsia kohta, 2016. aasta esimesel poolel 5,51 eurot aktsia kohta).

Vabad rahavood autotööstuse sektori tegevusest (sh AVTOVAZ ) olid positiivsed, 358 miljonit eurot, mis hõlmab ka käibekapitali vajaduste 191 miljoni euro suuruse muutumise positiivset mõju.

  1. juunil 2017. a. jätkus varusid (sh sõltumatute edasimüüjate juures) 63 müügipäevaks, 2016. aasta juuni lõpus 60 päevaks.

  1. AASTA PROGNOOS

  1. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5-2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal.

Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias 5%.

Hiinas (+5%) ja Indias (+8%) prognoositakse tugeva kasvu jätkumist.

Selles kontekstis ja ka AVTOVAZiga arvestades kinnitab Renault' grupp grupi eesmärgid 2017. aastaks:

  • suurendada kontserni tulusid enam kui AVTOVAZi mõju võrra (konstantsete vahetuskursside juures)*,
  • suurendada kontserni tegevuskasumit eurodes*,
  • teenida autotööstuse sektorist positiivsed vabad rahavood.

(*) võrreldes Renault' kontserni 2016. aasta avaldatud tulemustega

RENAULT' KONTSERNI KONSOLIDEERITUD TULEMUSED

Milj. eurot

2016. a.

1. poolaasta

2017. a.

1. poolaasta (1)

Muutus

Kontserni tulud

25 185

29 537

+4 352

Tegevuskasum

% tuludest

1 541

6,1%

1 820

6,2%

279

+0,1 punkti

Muud tegevustulud ja -kulud

-65

-31

+34

Põhitegevustulu

1 476

1 789

+313

Netofinantstulud ja -kulud

-67

-211

-144

Seotud ettevõtete panus

678

1 317

+639

o/w NISSAN

749

1 288

+539

Praegused ja edasilükkunud maksud

-520

-479

+41

Netotulud

1567

2416

+849

Netotulud, kontserni osa

1 501

2 379

+878

Vabad rahavood autotööstuse sektori tegevusest

+381

+358

-23


  • AVTOVAZi kasumiaruanne konsolideeriti täieliku integreerimise läbi 1. jaanuaril 2017. a.
Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault Grupp müüs 1,88 miljonit sõidukit 2017 esimesel poolaastal

• 2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6%
• Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas.
• Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis.
• Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.


2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsenidpunkti. 
Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%. 


Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas: 
"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.” 


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti). 


Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.


Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%. 


Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid. 


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%. 
Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas. 


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti). 
Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule. 
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%. 
Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti). 


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele. 
Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada). 
Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust. 
Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit. 
Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.  


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.
Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele. 


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch. 
Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan. 


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid


2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal. 


Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.


Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.  


Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

2017. aasta Renault Espace

2015. aastal esitletud viienda põlvkonna Espace läbis värskenduskuuri. 2017. aasta Espace on küpsem ja esinduslikum, alljärnevalt tutvustame mudeliuuendusi lähemalt.


Disain


2017. aasta Espace’i uus värv on hall 'Titanium Grey’.  Samuti on valikus algsed värvid: kaheksa metallikvärvi (hallid 'Cassiopée Grey’ ja 'Platinum Grey', beež 'Dune Beige', sinine 'Céleste Blue', pruun 'Glacé Brown', must 'Etoilé Black' ja valge 'Pearlescent White', pluss must 'Améthyste Black' Initiale Paris versioonile) ning üks mittemetallikvärv (valge 'Glacier White').


Espace saab ka kahed uut tüüpi veljed: 18-tollised ‘Argonaute’ veljed (asendavad seniseid 18-tolliseid ‘Lapiaz’ velgesid) ning 19-tollised 'Black Quartz’ veljed (asendavad seniseid 19-tolliseid 'Quartz Diamanté’ velgesid).


 Autosse sisenedes äratavad tähelepanu laialt avanevad uksed ning tervituskiri R-LINK 2 ekraanil. Sõitjateruumi lisavad mugavust ja stiili ventileeritavad esiistmed, hall ‘Graded Sable Grey ‘nahkpolster koos sama värvi on detailidega ustel ning uus LED valgustus päikesesirmidel, kindalaekas ja keskmise käetoe all olevas panipaigas.


Kõrgtehnoloogiline sõitjateruum


Espace’i tänavusel versioonil on kõrgtehnoloogiline sõitjateruum, kust leiab hulga ergonoomikat, sõitjate heaolu ja turvalisust parandavaid tehnoloogiaid.


Renault pakub ligipääsu uue põlvkonna EASY CONNECT mobiilsuse ja ühendatud teenuste platvormile, mis võimaldab:
Nutitelefoni ekraani peegeldamine R-LINK 2 ekraanil rakenduste puhul, mida saab autoga sõites kasutada – näiteks helistamine, sõnumite saatmine, navigeerimine ja muusika kuulamine. Süsteem ühendub nii  iPhone kasutajate Apple CarPlay kui ka Androidi kasutajate Google Android Autoga.
Uus MY Renault rakendus on saadaval alates sügisest, see võimaldab klientidel kasutada Renault' virtuaalset keskkonda ja pääseda autole ligi nutitelefoni kaudu eemalt. Põhifunktsioonid on jagatud kolme kategooriasse: „ühendatud” navigeerimine, kaugekraan ja Renault' teenused.
Algselt Espace'ilt pärinevate tehnoloogiate hulka kuuluvad:
EDC versioonide elektriline käiguvahetus on eriti sujuv.
Täisdigitaalsed näidikud, muu hulgas täielikult kohandatav TFT ekraan, tuuleklaasinäidik ja 8,7-tolline püstformaadis R-LINK 2 ekraan.
Bose® Surround Sound helisüsteem: 12 kõlarit ja Centerpoint® 2 tehnoloogia tagavad nauditava audiokogemuse kõigile sõitjatele.
Espace'i varustusse kuuluvad ka moodsad juhiabisüsteemid (ADAS), mille tööd saab juhtida R-LINK 2 abil. Nende eesmärk on:
Kindlustunnet sisendada: adaptiivne kiirushoidik ja hädapidurdussüsteem Active Emergency Braking.
Hoiatada: sõidurajalt väljakaldumise hoiatus, ohutu pikivahe hoiatus, liiklusmärkide tuvastus ning pimenurgahoiatus.
Abistada: automaatne tulede ümberlülitus (AHL), parkimisandurid ees, taga ja külgedel, tagurduskaamera ja parkimisabisüsteem.
Sõiduelamus 


Espace'i juhitavusomadustesse ja sõidumugavustesse annavad olulise panuse:
4CONTROL süsteem, mis juhib konstantselt tagumiste rataste pööramist. Näiteks Comfort režiimis kiirustel alla 50 km/h (Neutral režiimis 60 km/h Neutral ja Sport režiimis 70 km/h) pööravad tagumised rattad esiratastega vastassuunas ning tagavad parema manööverdusvõime ja väikese pöörderingi. Neist kiirustest ülespoole pööravad tagumised rattad esiratastega samas suunas. Selle tulemuseks on täpsem ja kindlam juhitavus.
Elektrooniliselt juhitavad amortisaatorid, mis kontrollivad auto vertikaalset liikumist, amortisaatorite tööd reguleeritakse kuni 100 korda sekundis vastavalt tee- ja sõiduoludele ning juhi tegevusele (näiteks roolimisele).
Juhil on võimalik nende tehnoloogiate tööd lihtsalt oma soovide kohaselt seadistada – samuti teisi auto sõiduomadusi-mugavust reguleerivaid süsteeme – MULTI-SENSE süsteemi abil R-LINK 2 ekraanil. Valikus on neli eelseadistatud sõidurežiimi (Eco, Comfort, Neutral ja Sport), pluss täielikult isikupärastatav režiim (Perso), mille abil saab nii auto sõiduomadusi kui ka sõitjateruumi meeleolu oma maitsele vastavalt muuta.
Mootorivalik


2017. aasta Renault Espace’i mootorivalikus on kolm jõuallikat: kaks diislit Energy dCi 130 ja Energy dCi 160 EDC ning Renault’ mootorivaliku uus lipulaev - bensiinimootor Energy TCe 225 EDC. 


Initiale Paris: parim 2017. aasta Renault Espace’ide hulgas 
 
Parima võimaliku sõidumugavusega Renault Espace’id kannavad lisanime Initiale Paris. Neil on unikaalne välisdisain ja hoolikalt viimistletud sõitjateruum.
Initiale Paris versioonile pakutakse:
Lisaks olemasolevatele värvitoonidele on valikus eksklusiivne must värv ‘Améthyste Black’,
Spetsiaalsed 19-tollised rattad
Initiale Paris embleem esivõrel
Hall ‘Camaieux Grey’ või pruun ‘Dark Brown’ Nappa nahkpolster
Nahkkate uksepaneelidel ja käetugedel, nähtavate õmblustega armatuurlaud
Kümnes suunas reguleeritavad istmed
‘Relax’ peatoed nii ees- kui ka tagaistmetel
Lamineeritud külgaknad – vaiksem sõitjateruum
Initiale Paris embleemid sõitjateruumis (rool, lävepakud, peatoed), reljeefne polster
Initiale Paris versioon on saadaval Energy dCi 160 EDC diiselmootoriga või Energy TCe 225 EDC bensiinimootoriga.


Espace Executive : äriklass Renault’ stiilis


Renault Espace Executive mudeliversioon on Initiale Paris versioonil põhinev, kuid selle sõitjateruum on veelgi luksuslikum.


Teises reas on kolm istet asendatud kahe individuaalistmega.


Need istmed on soojendusega ja neljas suunas elektriliselt liigutatavad (reguleeritav on kõrgus, edasi-tagasisuund ja seljatoe nurk).


Istmeid saab seada nn ‘mugavusasendisse’, mis võimaldab sõitjatel jalad täies pikkuses välja sirutada.


Teise rea istmete vahel asub esimese rea keskkonsooliga sarnanev konsool. Sellel asuv hoidik mahutab kuni 1,5-liitrise pudeli ning lisaks tavapärase lahtiklapitava käetoega võrreldes praktilisema käetoe, kaks USB-liidest, mis võimaldavad portatiivseid seadmeid laadida, kohta, kuhu paigutada nutitelefonihoidik, topsihoidikut ning veel kaht panipaika.
Espace Executive versiooni pakiruumil on merenduspuidust põrand ning eemaldatav, pakiruumi poolde kõrgusesse ulatuva jaotussüsteem. Pakiruumi LED-valgustus muutub vastavalt sõitjateruumis valitud MULTI-SENSE süsteemi meeleoluvalgustusele.


Espace Executive valmib kahefaasilisena. Esmalt tehakse auto valmis Prantsusmaal Renault’ Douai tehases ning seejärel saab see spetsiaalse varustuse Heudebouville'is, samuti Prantsusmaal, Renault tehnoloogiakeskuses. Selle versiooni mootoriks võib valida kas Energy dCi 160 EDC või Energy TCe 225 EDC. Tellimusi saab esitada Renault edasimüüjate juures, ümberehituse hind on 30 500 eurot. Espace Executive versiooni saab veel omakorda ümber ehitada (näiteks tellida soomustatud auto) Renault' töökodades või vastavate partnerite juures.

Märksõnad: autouudised
Jaga: