Renault-Nissani liidu koostöö hind on kasvanud 5 miljardit euroni

Renault-Nissani liit teatas, et sai 2016. aastal koostööst kasu 16% rohkem kui aasta tagasi.


Prantsuse ja Jaapani taustaga ettevõtted hoidsid kokku, teenisid täiendavat tulu ja vähendasid kulutamist maailma juhtiva autotööstuse liidu kaudu.
Liidu koostöö hind oli mullu 5 miljardit eurot, aasta varem 4,3 miljardit eurot. Insenerlahendused, tootmine ja ostukokkulepped olid põhilised koostöövaldkonnad, mis tõid 2016. aastal 700 miljoni euro võrra rohkem kasu.


“Järjest rohkem tehakse liidu sees koostööd ning liidu liikmed võidavad sellest märkimisväärselt. Mastaabisääst, tehnoloogilised saavutused ja innovatsioonid on täna Renault’ ja Nissani vahel jagatud,” rääkis Renault-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. “Me prognoosime koostööst saadava kasu suurenemist 5,5 miljardi euroni 2018. aastal, mis on veel enne, kui hakkame arvestama liidu tegevustesse meie uue liikme Mitsubishi Motorsi panust.”


Koos Mitsubishi Motorsiga, mis sai liidu täisliikmeks 2016. aasta lõpus, on liidu aastane läbimüük kasvanud 10 miljoni ühikuni. Mitsubishi Motors ühines liiduga kaks aastat pärast seda, kui Renault ja Nissan alustasid koostööd neljas tegevusvaldkonnas: insenerlahenduste väljatöötamises, tarneahela juhtimises, ostujuhtimises ning personalijuhtimises. Need valdkondi juhitakse keskselt liidu asepresidendi tasandil.


“Nüüd juba võime näha käegakatsutavaid tulemusi selles suures ühinemises,” lisas Ghosn. “Kasvav koostöö aitab Renault’l, Nissanil ja nüüd ka Mitsubishi Motorsil saavutada ettevõtete finantseesmärke ning toota suurema väärtusega sõidukeid uuel mobiilsuse ajastul.”


Sel aastal on liidu liikmetel plaanis tutvustada turule veel mitmeid järgmise põlvkonna tehnoloogiaid elektrisõidukitele ning isesõitvatele ja ühenduvatele autodele. Tehakse tööd ka platvormide, jõuallikate ja sõidukiosade kokkusobivuse suurendamise nimel – et tõsta konkurentsivõimet ning leida uusi võimalusi koostööks.


Aprillis 2017 asutas liit kergtarbesõidukite äriüksuse, et anda oma liikmetele jõudu juurde kaubikute ja väikeveokite tootmise alal. Uue üksuse ülesandeks on toetada liidusisest koostööd tootearenduses ja tootmises, tehnoloogiate kasutamisel ja kulude kokkuhoidmise, samas säilivad liidu liikmete kaubamärkide kõik omadused. 


Mitsubishi Motorsi lisandumises näeb liit täiendavat kasu koostööle ostukokkulepete ja logistika valdkonnas, aga ka asukohaspetsiifikast, võimalusest kasutada tootmiseks üksteise tehaseid ja sõidukiplatvorme, jagada tehnoloogiaid ning laiendada oma kohalolu nii küpsetel kui ka arenevatel turgudel.


Mitsubishi Motors plaanib panustada liitu oma ekspertteadmisi pistikhübriidsõidukitest, pikapitest, väikeveokitest ja sportmaasturitest, samuti tugevdab liidu positsiooni Kagu-Aasia regioonis. 


Ühised moodulplatvormid


Ühistel moodulplatvormidel (CMF) põhinev tootmine annab inseneridele võimaluse töötada erinevate moodulkomplektidega, vahetada mooduleid ning luua sadu erinevaid variante liidu erinevate kaubamärkide tarbeks.


Liit on saanud ühistel moodulplatvormidel põhinevast tootmisest märkimisväärselt kasu alates 2013. aastast, mil need kasutusele võeti.


Renault Kwid, mis jõudis India turule 2015. aastal, on liidu esimene mudel, mis ehitati kõige väiksema ja taskukohasema hinnaga sõidukite kategooria CFM-A platvormile. Eelmisel aastal tõi Nissan turule Datsuni, mida India turule toodetakse samuti CMF-A platvormil põhinevalt ning kannab nime Datsun redi-GO. Neil kahel mudelil on üle 60% mahus samad komponendid, kuid sõidukogemuse poolest on need erinevad ja kaubamärkidele vastavad.


2016. aastal lisandus liidu CFM-C/D platvormile põhinevate mudelite nimekirja veel kaks: uus Renault Scenic ja uue Megane. Samale CFM-C/D platvormile põhinevalt toodetakse juba varasemast ka Nissan Rogue’i, Qashqaid ja X-Traili, uut Renault Espace’i, Kadjarit ja Talismani.


Liidu hinnangul toodetakse 2020. aastal 70% nende sõidukitest CMF-platvormidel põhinevalt. Selline lähenemine tootmisele hoiab ostutehingutelt kokku kuni 30% ning insenerlahenduste kulud vähenevad kuni 40% võrra.


Risttootmine 


Risttootmine on jätkuvalt üks kõige olulisemaid tõukejõude liidusiseseks koostööks. See annab Renault’le, Nissanile ja Mitsubishile võimaluse toota sõidukeid üksteise tehastest, lähemal turgudele, kus neid müüakse, aga ka selleks, et tehaste kasutatavust tõsta ja püsikulusid kokku hoida.


2016. aasta alguses teatas Renault, et järgmise põlvkonna Nissan NV300-sid hakatakse tootma Sanouville’i tehases Prantsusmaal. Nissan NV300 kaubikud hakatakse valmistama samadel koosteliinidel, kus valmivad ka uued Renault Traficud.


Renault-Nissani liit


Renault-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. 2016. aastal müüsid partnerid ligi 200 riigis kokku 9,95 miljonit autot – see tähendab rohkem kui iga üheksanda maailmas müüdava auto. Liit teeb koostööd ka teiste autotootjatega, sealhulgas Daimleriga Saksamaal ja Dongfengiga Hiinas. Samuti on liidul enamusosalus ettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ. Liit on maailma autotootjate hulgas liider elektriautode tootmise alal ning arendab uusi tehnoloogiaid, kavatsusega hakata tulevikus tootma isesõitmise ja ühenduvuse funktsionaalsusega elektrisõidukeid.

Märksõnad: renault
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

2017. aasta Renault Espace

2015. aastal esitletud viienda põlvkonna Espace läbis värskenduskuuri. 2017. aasta Espace on küpsem ja esinduslikum, alljärnevalt tutvustame mudeliuuendusi lähemalt.


Disain


2017. aasta Espace’i uus värv on hall 'Titanium Grey’.  Samuti on valikus algsed värvid: kaheksa metallikvärvi (hallid 'Cassiopée Grey’ ja 'Platinum Grey', beež 'Dune Beige', sinine 'Céleste Blue', pruun 'Glacé Brown', must 'Etoilé Black' ja valge 'Pearlescent White', pluss must 'Améthyste Black' Initiale Paris versioonile) ning üks mittemetallikvärv (valge 'Glacier White').


Espace saab ka kahed uut tüüpi veljed: 18-tollised ‘Argonaute’ veljed (asendavad seniseid 18-tolliseid ‘Lapiaz’ velgesid) ning 19-tollised 'Black Quartz’ veljed (asendavad seniseid 19-tolliseid 'Quartz Diamanté’ velgesid).


 Autosse sisenedes äratavad tähelepanu laialt avanevad uksed ning tervituskiri R-LINK 2 ekraanil. Sõitjateruumi lisavad mugavust ja stiili ventileeritavad esiistmed, hall ‘Graded Sable Grey ‘nahkpolster koos sama värvi on detailidega ustel ning uus LED valgustus päikesesirmidel, kindalaekas ja keskmise käetoe all olevas panipaigas.


Kõrgtehnoloogiline sõitjateruum


Espace’i tänavusel versioonil on kõrgtehnoloogiline sõitjateruum, kust leiab hulga ergonoomikat, sõitjate heaolu ja turvalisust parandavaid tehnoloogiaid.


Renault pakub ligipääsu uue põlvkonna EASY CONNECT mobiilsuse ja ühendatud teenuste platvormile, mis võimaldab:
Nutitelefoni ekraani peegeldamine R-LINK 2 ekraanil rakenduste puhul, mida saab autoga sõites kasutada – näiteks helistamine, sõnumite saatmine, navigeerimine ja muusika kuulamine. Süsteem ühendub nii  iPhone kasutajate Apple CarPlay kui ka Androidi kasutajate Google Android Autoga.
Uus MY Renault rakendus on saadaval alates sügisest, see võimaldab klientidel kasutada Renault' virtuaalset keskkonda ja pääseda autole ligi nutitelefoni kaudu eemalt. Põhifunktsioonid on jagatud kolme kategooriasse: „ühendatud” navigeerimine, kaugekraan ja Renault' teenused.
Algselt Espace'ilt pärinevate tehnoloogiate hulka kuuluvad:
EDC versioonide elektriline käiguvahetus on eriti sujuv.
Täisdigitaalsed näidikud, muu hulgas täielikult kohandatav TFT ekraan, tuuleklaasinäidik ja 8,7-tolline püstformaadis R-LINK 2 ekraan.
Bose® Surround Sound helisüsteem: 12 kõlarit ja Centerpoint® 2 tehnoloogia tagavad nauditava audiokogemuse kõigile sõitjatele.
Espace'i varustusse kuuluvad ka moodsad juhiabisüsteemid (ADAS), mille tööd saab juhtida R-LINK 2 abil. Nende eesmärk on:
Kindlustunnet sisendada: adaptiivne kiirushoidik ja hädapidurdussüsteem Active Emergency Braking.
Hoiatada: sõidurajalt väljakaldumise hoiatus, ohutu pikivahe hoiatus, liiklusmärkide tuvastus ning pimenurgahoiatus.
Abistada: automaatne tulede ümberlülitus (AHL), parkimisandurid ees, taga ja külgedel, tagurduskaamera ja parkimisabisüsteem.
Sõiduelamus 


Espace'i juhitavusomadustesse ja sõidumugavustesse annavad olulise panuse:
4CONTROL süsteem, mis juhib konstantselt tagumiste rataste pööramist. Näiteks Comfort režiimis kiirustel alla 50 km/h (Neutral režiimis 60 km/h Neutral ja Sport režiimis 70 km/h) pööravad tagumised rattad esiratastega vastassuunas ning tagavad parema manööverdusvõime ja väikese pöörderingi. Neist kiirustest ülespoole pööravad tagumised rattad esiratastega samas suunas. Selle tulemuseks on täpsem ja kindlam juhitavus.
Elektrooniliselt juhitavad amortisaatorid, mis kontrollivad auto vertikaalset liikumist, amortisaatorite tööd reguleeritakse kuni 100 korda sekundis vastavalt tee- ja sõiduoludele ning juhi tegevusele (näiteks roolimisele).
Juhil on võimalik nende tehnoloogiate tööd lihtsalt oma soovide kohaselt seadistada – samuti teisi auto sõiduomadusi-mugavust reguleerivaid süsteeme – MULTI-SENSE süsteemi abil R-LINK 2 ekraanil. Valikus on neli eelseadistatud sõidurežiimi (Eco, Comfort, Neutral ja Sport), pluss täielikult isikupärastatav režiim (Perso), mille abil saab nii auto sõiduomadusi kui ka sõitjateruumi meeleolu oma maitsele vastavalt muuta.
Mootorivalik


2017. aasta Renault Espace’i mootorivalikus on kolm jõuallikat: kaks diislit Energy dCi 130 ja Energy dCi 160 EDC ning Renault’ mootorivaliku uus lipulaev - bensiinimootor Energy TCe 225 EDC. 


Initiale Paris: parim 2017. aasta Renault Espace’ide hulgas 
 
Parima võimaliku sõidumugavusega Renault Espace’id kannavad lisanime Initiale Paris. Neil on unikaalne välisdisain ja hoolikalt viimistletud sõitjateruum.
Initiale Paris versioonile pakutakse:
Lisaks olemasolevatele värvitoonidele on valikus eksklusiivne must värv ‘Améthyste Black’,
Spetsiaalsed 19-tollised rattad
Initiale Paris embleem esivõrel
Hall ‘Camaieux Grey’ või pruun ‘Dark Brown’ Nappa nahkpolster
Nahkkate uksepaneelidel ja käetugedel, nähtavate õmblustega armatuurlaud
Kümnes suunas reguleeritavad istmed
‘Relax’ peatoed nii ees- kui ka tagaistmetel
Lamineeritud külgaknad – vaiksem sõitjateruum
Initiale Paris embleemid sõitjateruumis (rool, lävepakud, peatoed), reljeefne polster
Initiale Paris versioon on saadaval Energy dCi 160 EDC diiselmootoriga või Energy TCe 225 EDC bensiinimootoriga.


Espace Executive : äriklass Renault’ stiilis


Renault Espace Executive mudeliversioon on Initiale Paris versioonil põhinev, kuid selle sõitjateruum on veelgi luksuslikum.


Teises reas on kolm istet asendatud kahe individuaalistmega.


Need istmed on soojendusega ja neljas suunas elektriliselt liigutatavad (reguleeritav on kõrgus, edasi-tagasisuund ja seljatoe nurk).


Istmeid saab seada nn ‘mugavusasendisse’, mis võimaldab sõitjatel jalad täies pikkuses välja sirutada.


Teise rea istmete vahel asub esimese rea keskkonsooliga sarnanev konsool. Sellel asuv hoidik mahutab kuni 1,5-liitrise pudeli ning lisaks tavapärase lahtiklapitava käetoega võrreldes praktilisema käetoe, kaks USB-liidest, mis võimaldavad portatiivseid seadmeid laadida, kohta, kuhu paigutada nutitelefonihoidik, topsihoidikut ning veel kaht panipaika.
Espace Executive versiooni pakiruumil on merenduspuidust põrand ning eemaldatav, pakiruumi poolde kõrgusesse ulatuva jaotussüsteem. Pakiruumi LED-valgustus muutub vastavalt sõitjateruumis valitud MULTI-SENSE süsteemi meeleoluvalgustusele.


Espace Executive valmib kahefaasilisena. Esmalt tehakse auto valmis Prantsusmaal Renault’ Douai tehases ning seejärel saab see spetsiaalse varustuse Heudebouville'is, samuti Prantsusmaal, Renault tehnoloogiakeskuses. Selle versiooni mootoriks võib valida kas Energy dCi 160 EDC või Energy TCe 225 EDC. Tellimusi saab esitada Renault edasimüüjate juures, ümberehituse hind on 30 500 eurot. Espace Executive versiooni saab veel omakorda ümber ehitada (näiteks tellida soomustatud auto) Renault' töökodades või vastavate partnerite juures.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault’sid osteti poole aastaga kümnendiku võrra rohkem

Renault müüs kuue kuuga 10,4% rohkem autosid. Tõusu toetasid nii Hiinas õigeaegsel müügile jõudnud linnamaastur kui ka naasmine pikalt sanktsioneeritud Iraani.

Juuni lõpuks oli Prantsuse tootja müünud 1,88 miljonit sõiduautot. Renault lõikab vilju, mis külvati koos peadisainer Laurens van den Ackeriga. Kaheksa aastat tagasi Renault’ga liitunud Acker uuendas mudelite välimust, mis meeldib klientidele rohkem. Ka Renault’le kuuluval Dacial läheb hästi ning lisaks on populaarne Renault Captur väikecrossover.

“Meie strateegia uuendada mudeleid ja laieneda uutesse regioonidesse toovad kaasa head tulemused,” rääkis müügijuht Thierry Koskas. Renault kasvas Euroopas, mis on tootja suurimaks turuks, oli 5,6%. Dacia kasv oli Sandero mudelile 9,3%. Iraanis müüdi aga rohkem kui 68 000 autot.

Renault hinnangul kasvavad veel tänavu Venemaa ja Brasiilia turg.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault disainis 2017. aasta kollase teekannu

Renault, mis tänavu tähistab vormel 1 sarjas osalemise 40. juubelit, on võtnud nõuks teha teoks üks ammune nali – toota kollaseid teekannusid, päriselt.


Renault otsustas siseneda eksklusiivsesse vormel 1 maailma 1975. aastal, tema esimene võistlusauto RS01 tegi debüüdi 1977. aastal. Renault mõistis, et vormel 1 pakub võimalusi tutvustada maailmale arendusi mootoritehnoloogia valdkonnas. Pärast põhjalikke uurimistöid ja järelemõtlemisi otsustas tiim välja tulla turbomootoriga, millist senimaani polnud mootorispordis nähtud. 


See juhtus 1977. aasta Silverstone’i grand prix’l, kuhu Renault pani võistlema oma kõige esimese turbomootoriga mudeli. Mõned aastad hiljem sõitsid turbomootoriga teisedki tiimid ning sama tehnoloogiat kasutavad ka tänased moodsad vormelimudelid, kuid turbomootori kõige esimene versioon sai kuulsaks tänu tehnoloogilistele raskustele. Võistlusauto RS01 oli oma esimesel võistlusel tihti sunnitud rajalt kõrvale tõmbuma, ajades välja valget tossu, mis viitas probleemidele mootoriga.


Kui Ken Tyrrell, omanimelise tiimi boss, nägi suitsevat autot mööda sõitmas, ei tulnud tal muud keelele kui hüüda: “Kollane teekann!” Tabava väljendi võtsid kiiresti üle Tyrrelli tiimikaaslased ning järgmisel grand prix’l rääkisid juba kõik kollasest teekannust. Nii saigi RS01 endale hüüdnime – Kollane Teekann.


Oma esimese vormel 1 võidu teenis RS01 kaks aastat hiljem, 1979. aastal. Tollel Dijonis peetud  Prantsusmaa grand prix’l õnnestus rooli hoidnud Jean-Pierre Jabouille’il, kes ühtlasi oli ka RS01 insener, esimest korda selle sõiduki parimaid omadusi tõestada ning siit sai alguse turbomootorite võidukäik. Lõpuks said turbomootorid heakskiidu ka Briti meeskondadelt, sealhugas ka nende hulgas parimalt Tyrelli tiimilt.
 
Septembrist saab seda teekannu näha ja kasutada Atelier Renault restoranis, mis asub Pariisis Champs-Elysées’l.
 
Kollase teekannu disain on inspireeritud ajaloolisest RS01-st, kuid ka täna vormel 1 sarjas võistlevast RS17-st. Niisamuti teekannu graafika ja värvid on võetud üle Renault vormel 1 tiimilt.


Lisainfo:
Saadaval alates septembrist
Soovituslik müügihind 129 €
Müügikoht:  Atelier Renault ning selle e-pood (http://shop.atelier.renault.com/fr/ )
Saadaval piiratud koguses:  40 kollast teekannu


Renault:  40 aastat vormel 1-s


16. juulil 1977 osales Renault esimest korda vormel 1 grand prix’l – selle võistlusega algas uus peatükk, mis on tänaseks kasvanud sündmusterohkeks ajalooks. Renault on sõitnud kõikvõimalikel katsetel, ringradadel, rallidel, ühissõitudel, kestvussõitudel… ja on võitnud kõikjal. Renault’ nime võib näha võitjate nimekirjade eesotsas nii siin kui seal. Seega oli vältimatu, et ühel hetkel Renault naaseb vormel 1 sarja.


1977ndast on möödunud 40 aastat, ja tööd on tehtud pühendumisega. Renault ei ole mitte ainult enda nimele hulgaliselt võite kogunud, vaid on iga kord panustanud mootorisporti ka mõne uuendusega vedrustuse, aerondünaamika või mootorite valdkonnas. Täna on Renault’l oluline koht grand prix’de maagilises maailmas.


Võidud
• 11 võitu sõitjate arvestuses 
• 12 võitu konstruktorite arvestuses 
• 170 võitu 24-lt sõitjalt
• 481 poodiumikohta

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Renault tervitas täna Tallinnas Prantsuse rahvuspüha

Renault peatus täna Tallinna tänavatel ja jagas möödujatele Prantsuse trikoloore.

Täna on 14. juuli – Prantsuse rahvuspüha, mida suurejooneliselt tähistab kogu Prantsusmaa ja prantsuse kogukonnad üle maailma.

Seitse fakti Prantsusmaa kohta:
1. 14. juuli on Bastille’ vallutamise aastapäev ja Prantsusmaa rahvuspüha
2. Prantsuse trikoloori sinine-valge-punane sümboliseerib vabadust, võrdsust ja vendlust
3. Prantsuse hümn on marseljees
4. Prantsuse rahvussümbol on Marianne
5. Prantsuse rahvuslind on Gallia kukk
6. Prantsusmaa pealinna Pariisi kõige tähtsam sümbol on Eiffeli torn
7. “Nägemiseni!” on prantsuse keeles “Au revoir!”

Renault sõitis linna kõige uuema mudeli – Koleosega, milles on maastikuauto jõulisust ja suure sedaani mugavust ja esinduslikkust. Lisaks nelikvedu ja kõrge kliirens. Kapoti all tuksub Euroopa tarbijate poolt eelistatud diiselmootor (võimsusega 130 või 175 hobujõudu) ning käigukastide valikus on traditsiooniline manuaal ja uuenduslik X-Tronic automaat, mis lubab suuremat sõidunaudingut ja väiksemat kütuselkulu.

Märksõnad: autouudised
Jaga: