Video: Pariisi tänavatel sõidab Renault Zoe E-Sport ideeauto ja elektrivormel

Renault Sport lõi video, millega tähistab Vormel E meeskonna edu tänavusel hooajal.

Vormel E hooaja viimane etapp toimus sel nädalavahetusel Pariisis ning Renault soovis videoga meelde tuletada, et tähtis võiduajamine on tulekul. Enne võistlust hoidis Renault meeskond esimest ja kolmandat kohta. Esikohal oli Sebastien Buemi ja kaks astet all pool Nicolas Prost.

20. mail noppiski viienda võidu Sebastien Buemi, kelle kaks suurimat konkurenti Jean-Eric Vergne ja Lucas di Grassi lõhkusid autod ning finišijoon jäi ületamata. Renault meeskonna e.Dams’i teine piloot Nicolas Prost lõpetas viiendana.

Selleaastase sarja esikolmiku moodustasidki Sebastien Buemi ja Nicolas Prost, kelle vahele mahtus Pariisis auto lõhkunud Lucas di Grassi.



Vormel E Pariisi etapi parimad palad:

Märksõnad: renault
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Uus Koleos – ruumikas linnadžiip Renault’ mudelivalikus

2016. aasta aprillis Pekingi autonäitusel esitletud Koleos on saadaval Austraalias, Pärsia lahe piirkonnas, mõnedes Lõuna-Ameerika ja Aasia riikides ning alates juunist 2017 Euroopas.


“Nelikveoline ja esinduslik Koleos on Capturi, Kadjari ja Espace'i kõrval uus tulija Renault’ crossoverite perekonnas. Koleos, mis on ehitatud end juba tõestanud platvormile ja saanud endale alliansi parimad mootorid-käigukastid, püüab tähelepanu ka eriti kõrge kliirensi, kõrge juhikoha ning mugava ja kasutajasõbraliku sõitjateruumiga. Koleos on mugav ning selle varustusevalik kogub kiitusi kasutajatelt kõikjal üle maailma,” ütles Renault Grupi tootearendusjuht Ali Kassaï.


Maastikuauto võimekus


Uus Koleos on linnadžiip, mille disainis on näha kõiki selle segmendiga detaile ja jooni, muu hulgas neid konkreetseid jooni, mis annavad mudelile jõulise oleku ja lisavad pilkupüüdvust. Veel on olemas:
Külgi kaitsvad plastikud,
Suure diameetriga rattad (kuni 19 tolli).
Nutika ja praktilise varustuse valik on lai:
Täielikult integreeritud laiendite pakett,
Eemaldatav haagisekonks (tööriistadeta),
Elektriliselt teisaldatav haagisekonks (lisainfo allpool),
Katusele paigutatav praktilisust suurendav lisavarustus, muu hulgas alumiiniumist QuickFix reelingud,
Õhusuunajad auto esiosas,
Lävepakkude ja pakiruumi serva kaitseliistud,
Põhjalik valik pakiruumi organiseerijaid ja kaitsvat varustust,
Nutitelefoni juhtmeta induktsioonlaadimine.
Sõitjateruumis sees on näha maastikuautole omaseid jooni, disainerid on oskuslikult ühendanud stiili turvalisusega.
Uue Koleose sõiduasend on Talismaniga võrreldes 150 mm kõrgem – see annab parema nähtavuse, mida linnadžiipide ostjad kõrgelt hindavad.
Kõrge ja lai T-kujuline armatuurlaud mõjub tugeva ja turvalisena.
Armatuurlaua keskel asuv suur vertikaalne ekraan (kuni 8,7 tolli) on täielikult integreeritud armatuurlauda. Armatuurlaud koos keskkonsooliga moodustub jõulise piirde.
Keskkonsooli mõlemal poolel asuvad maastikuautode omased käepidemed, mis mõjuvad turvaliselt ning toovad salongi sportlikku meeleolu.
Maastikuvõimekus ja igapäevane kasutusmugavus


Uue Koleose ALL MODE 4x4-i tehnoloogia on end tõestanud miljonitel Renault-Nissani liidu sõidukitel üle maailma. See nelikveosüsteem jälgib pidevalt haardumist ja tagab optimaalse pidamise kõikides oludes.


Erinevalt paljudest konkureerivatest mudelitest kuulub uue Koleose varustusse lüliti, mis võimaldab juhil valida kasutatavat ülekandeviisi. Lüliti asub roolirattast vasakul ning on väga lihtne kasutada: valida saab kolme režiimi vahel - 2WD, 4WD AUTO või 4WD LOCK.
2WD režiimis on uus Koleos väiksema kütusekulu huvides sõltumata oludest esiveoline.
4WD AUTO režiimis analüüsib ALL MODE 4x4-i süsteem pidevalt teeolusid ja haardumist ning kasutab anduritelt saadud infot, et esi- ja tagasilla vahel välja arvestada ideaalne momendijaotus. Vajadusel suunatakse tagaratastele kuni 50 protsenti veojõust.
Maastikul või kehva haardumisega tingimustes (lumes, mudas või liivas) võimaldab 4WD LOCK režiim kasutada püsivat nelikvedu (kuni kiiruseni 40 km/h), kus veojõudu jagatakse esi- ja tagasilla vahel võrdselt (50/50). Sõites üle 40 km/h, lülitatakse see püsiva nelikveo režiim automaatselt välja. Samuti, kui mootor taaskäivitatakse.
Lisaks uue Koleose maastikuvõimekuse parandamisele tagab ALL MODE 4x4-i ülekanne parema dünaamika, stabiilsuse ja turvalisuse.
4WD AUTO režiimis jälgivad andurid pidevalt piki- ja külgkiirendust, samuti kaldumist ja rataste pöördenurka.
Saadud infot töödeldakse, et optimeerida momendijaotust esi- ja tagasilla vahel (alates 100/0 kuni 50/50) ning et tagada võimalikult efektiivne haarduvus ja minimeerida üle- ja alajuhitavus.


Platvorm ja mootorid


Uus KOLEOS põhineb Renault-Nissani liidu CMF-C/D moodulehitusel, mida kasutavad ka paljud teised sõidukid: näiteks Renault Espace, Talisman ja Kadjar ning Nissan X-Trail ja Qashqai.
Ühiste komponentide kasutamine neil mudelitel räägib Renault Grupi pädevusest kõikides segmentides alates sedaanidest ja crossoveritest kuni džiipideni.
Selline lähenemine tähendab, et silmale mittenähtavaid detaile ja komponente saab kasutada erinevate sõidukite juures, samas kui iga margi disain ja identiteet jäävad selgelt eristuvaks.
Moodulehitusest tulenev sääst investeeriti mugavust lisavasse varustusse.
Uue Koleose mootorite ja käigukastide valik on kohandatud vastavama Euroopa turgude ootustele ja nõudmistele.
Valikusse kuulub kaks diiselmootorit võimsustega 130 ja 175 hobujõudu.
Käigukastideks on kas X-Tronic automaatkäigukast või kuuekäiguline manuaalkäigukast.
Uue Koleose diiselmootorid vastavad Euro 6b heitmestandardile ja on varustatud Stop&Start süsteemi, NOx püüduri ja kübemefiltriga.
Esimene mootor kahest on 1,6 dCi, mis on tuntud oma efektiivsuse ja sõidunaudingu poolest.
Selle 16-klapilise neljasilindrilise mootori maksimaalne võimsus on 130 hj (96 kW) 4000 p/min, maksimaalne pöördemoment 320 Nm 1750 kuni 2250 p/min.
Selle eriti efektiivne downsize'itud konstruktsioon on kogemuste tulemus, mille Renault on omandanud mootorispordis, eriti vormel 1-s.
Seda mootorit saab kombineerida ainult ühesillaveoga, küll aga nii X-Tronic automaatkäigukasti kui ka kuuekäigulise manuaalkastiga (sõltuvalt turust).
Uue Koleose kõige võimsam mootor on 2,0 dCi.
See neljasilindriline 16-klapiline jõuallikas on varustatud muutuva geomeetriaga turboga, 1600-baarise kütusepritse ning piezoelektriliste pihustitega.
Maksimumvõimsus on 175 hj (127 kW) 3750 p/min ja maksimaalne pöördemoment 380 Nm 2000 kuni 3000 p/min.
See Renault-Nissani liidu jõuallikas tagab elava reageerimise keskpööretel ja suurepärase kiirenduse tänu rohkele momendile laias pöörete vahemikus.
Seda mootorit saab kombineerida kas X-Tronic automaatkäigukasti (kahe- või neljarattavedu) või kuuekäigulise manuaalkastiga (ainult nelikvedu, sõltuvalt turust).
X-Tronic automaatkäigukasti loomise eesmärgiks oli tavalise automaatkastiga võrreldes suurema sõidunaudingu ja väiksema kütusekulu pakkumine.
Selle käigukasti eeliste hulka kuuluvad kiire reageerimine järsul kiirendamisel, sujuvus ja ja vaiksus ning optimeeritud kütusekulu püsival kiirusel sõites.
Erinevalt varasematest CVT käigukastidest toimib uue Koleose X-Tronic järematel kiirendustel pigem kui mitmeastmeline automaatkäigukast.
Samas tagab CVT tähelepandamatu ülekande muutumise rahulikul kiirendusel, näiteks tihedas liikluses.
Tänu oma sujuvalt muutuvale ülekandele pakub X-Tronic lõputul hulgal käike, tagades sellega, et mootori pöörded ja koormus on igal hetkel väiksema kütusekulu ja madalama müra nimel optimeeritud.
Juhil on võimalus valida seitsme kindlaks määratud ülekandesuhte vahel ja kasutada nii mootoripidurdust.

Märksõnad: autouudised
Renault Koleos
Jaga:

Renault Trezor valiti ilusaimaks ideeautoks prestiižikal Concorso d’Eleganza Villa d’Este autonäitusel

Renault Trezor valiti Itaalia prestiižikal Concorso d’Eleganza Villa d’Este autonäitusel ilusaimaks ideeautoks. Varasemal on Trezor pälvinud 2016. aasta ilusaima ideeauto tiitli nii Pariisi autonäitusel kui ka hiljutisel Genfi autonäitusel.

 

Concorso d’Eleganza Villa d’Este meelitab igal aastal Itaaliasse Como järve äärde hulgaliselt autohuvilisi ja kollektsionääre üle maailma. Esimene selline autonäitus toimus 1929. aastal.

 

Selleks, et ilusaimaks ideeautoks valitud saada, pidi Trezor täitma mitmeid auhinnakonkursi korraldajate poolt seatud kriteeriume. Võitmiseks oli vaja, et ideeauto oleks sõidetav, tipptasemel kvaliteediga ja originaalse disainiga – Trezor täitis kõik need nõudmised. 

 

Trezor, mis jagab vihjeid Renault’ tulevikumudelite disainijoontest, on varustatud elektrimootoriga. Mootori maksimaalne võimsus on 260 kW (350 hj) ja 380 Nm pöördemomenti, selle on välja arendanud elektrivormelite ala insenerid. 

 

Renault’ ideeautode disainijuht Stéphane Janin: “Seda auhinda annavad välja autokollektsionäärid, kes vaatlevad autosid kui kunstiteoseid. Sellise auhinna saamine on meie disaineritele oluline tunnustus.”

Märksõnad: autouudised
Renault Trezor ideeauto
Jaga:

Renault tahab autodes kasutatud akublokid kodudesse viia

Autotootjad kipuvad üha enam energeetikavaldkonda, seda võib eriti hästi näha Tesla, kuid üha tugevamalt ka Mercedes-Benzi näol. Nüüd tahab ka Renault osa sellest tulevikku vaatavast pirukast endale saada. 

Renault proovib oma niši leida aga läbi akude taaskasutamise. Nimelt plaanib Renault kokku koguda nende elekti- ja hübriidautodel juba kasutuses olnud akud, need üle vaadata ja korrastada ning seejärel koduste akupankadena uuesti kasutusse anda. Renault hinnangul võiksid sellised taaskasutatavad kodused akublokid kesta umbes 10 aastat. Akude paigaldamiseks võeti endale partneriks Powervault. 

Renault hinnangul võidavad antud projektist kõik. Esimese hooga loodus, sest olemasolevatest akudest võetakse enne põhjalikku ümbertöötlust viimast. Teiseks võidab autoomanik, sest tema auto aegunud akubloki järele tekib reaalne nõudlus ning viimasena võidab lõpptarbija, kes saab oma koju võrdlemisi odava hinnaga akubloki. 

Renault hinnangul saabki nende suurimaks tugevuseks hea hind. Kuna nad kavatse täiesti uut akublokki tootma hakata, saavad nad konkurentidega võrdse mahutavuse pakkuda 30 protsenti madalama hinnaga. Olukorras, kus selliste akublokkide majanduslik tasuvus on niigi kaheldav või parimal juhul väike, võib 30-protsenti odavam hind kogu projekti rohelisse viia. 

Märksõnad: autouudised
powervault akublokk elektriauto
Jaga:

Renault Trezor valiti tuntud Itaalia näituse ilusaimaks ideeautoks

Renault Trezor krooniti 1929. aastast toimuva Concorso d’Eleganza Villa d’Estate’i näitusel kõige ilusamaks ideeautoks.

Põhja-Itaalias Como järve kaldal toimunud messil osalenud Trezori teeb erilisemaks see, et auto ka päriselt töötab. Reegli on itaallased loonud, et näitusel käiksid n-ö korralikud ja päris ideeautod, mitte ainult ilusad, aga seest tühjad kestad.

Trezori debüüt toimus mullu Pariisis. Tegu on tagaveolise elektriautoga, mille jõuülekanne pärineb Vormel E sarjas osalevalt Renault vormelilt. Kontseptsioonil on 350 hobujõudu.

Kahjuks jääb Trezor vaid ideeautoks ning auto tootmiseks Renault plaani ei ole.

Märksõnad: autouudised
Jaga: