2023. aastaks on pooled Porsche toodetud autod elektrilised

Porsche ei pruugi tunduda just sellise autotootjana, kes esimeste seas agressiivselt elektriautode suunas liikuda võiks, kuid just seda nad plaanivad. Teatavasti peaks juba 2019. aastal müüki tulema Porsche Mission E elektriauto, mis peaks Euroopa NEDC standardi järgi 500 km kaugusel sõitma. Lisaks plaanitakse turule tuua ka elektriline versioon Macanist. 

Sellega Porsche ambitsioonid aga ei piirdu. Electreki andmetel tahab Porsche juba 2023. aastal toota pooled autod elektrilisena. Konkreetsemalt hakatakse elektriautosid tootma nende ZUffenhauseni tehases, kuigi sealne projektsioon 60 000 autot aastas annaks vaid veerandi Porsche eesmärgist. 

Porsche kuulub teatavasti Volkswagen Gruppi ning kogu Volkswagen on peale diiselmootorite skandaali agressiivselt elektriautodele panustamas. Tundub aga, et Porsche plaan kõige julgem ja kõige ambitsioonikam. Võrdlemisi väike tootmismaht, umbes 240 000 autot aastas, võimaldaks neil seda vähemalt teoorias ka teha, kuigi see nõuaks nende hetkel väga väärtusliku brändi teatavat ümberorienteerumist. 

Tesla on aga näidanud, et kiirete ja võimekate elektriautode järele on turg olemas ning võib eeldada, et see vaid kasvab. Porsche sisenemine premium klassi elektriautode turule võib samas hakata tõsiselt survestama Teslat, kes on seni selles segmendis sisuliselt monopoolset seisundit nautinud. 

Märksõnad: porsche
mission e elektriauto
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Porsche rajas esimese kiirlaadija ja see tõotab muljetavaldavat laadimiskiirust

Porsche valmistub Tesla-killeri Mission E turule toomiseks ning sarnaselt Teslale näevad ka nemad, et auto müügi võiks soodustada laadimisvõrgustiku olemasolu. Porsche sellele lähenemisel kompromisse teha ei taha ning juba varakult paigaldati esimene kiirlaadija nende Berlin-Adlershofi tehnoloogiakeskusesse. 

See pole aga tavaline kiirlaadija, vaid kasutab Porsche välja töötatud unikaalset, 800voldisel tehnoloogial põhinevat süsteemi, mille maksimumvõimsuseks on 350 kW. Porsche väitel saab kõrge pinge ning suure võimsuse abil Mission E tühja aku 80 protsendini täis laadida kõigest 15 minutiga. 

Võrdluseks, Tesla kõige uuemad ja võimsamad hetkel kasutuses olevad Superchargerid on 480 voldised ning võimsust on neil 120 kW. Sellest saab aku nullist 50 protsendini laadida 20 minutiga, 80 protsendini 40 minutiga. 

Porsche astub sellega suure sammu lähemale visioonile, kus elektriauto laadimine tõeliselt kiireks muutub. 15 minutit on ikka tunduvalt lühem aeg kui 40 minutit. Samas ei rääkinud nad sõnagi sellest, kuidas mõjutab kiirlaadimine auto aku vastupidavust. Tesla näiteks piirab aku säästmiseks Superchargerite tiheda kasutuse korral nende maksimaalset laadimisvõimsust. Samas on uuringud näidanud, et vahepeal Superchargerites akusid laadides säilivad Teslade akud paremini kui autot ainult kodus laadides. 

Kuigi Porsche Mission E peaks müüki jõudma käesoleva kümnendi lõpuks või 2020. aastaks. Sinna on küll veel natuke aega, kuid kahtlemata kasutab Porsche seda selleks, et teha üks tõeliselt muljetavaldav elektriauto, luues endale nii ka elektriautode valdkonnas kohe algusest peale suurepärase maine. 

Märksõnad: autouudised
mission e elektriauto kiirlaadija
Jaga:

Esimene poolaasta oli Porsche jaoks äärmiselt edukas

Porsche avalikustas selle aasta esimese poolaasta müüginumbrid ning need on tõepoolest imetlemist väärt. Kui mitmete teiste tootjate müüginumbrid on stagneerunud või isegi väikeses languses, siis Porsche kasvatas automüüki kõikidel suurematel turgudel. 

Porsche suurimaks turuks tõusis Hiina, kus võrreldes möödunud aasta sama perioodiga müüdi 18 protsenti rohkem autosid, ehk kokku 35 864 Porschet. Ka USA-s müük kasvas, kuid vaid kolm protsenti. Euroopas kasvas Porschede müük kuus protsenti, ning kogu ülejäänud Kagu-Aasias, Lähis-Idas ja Aafrikas kasvas automüük 10 protsenti. 

Porsche edu võtmeks on osutunud nende suuremad mudelid. Kõige populaarsem Porsche on Macan, mida müüdi üle 30 000. Ka tasapisi vanuriikka jõudev Cayenne on jätkuvalt populaarsuselt teine mudel. Uue Panamera vastu kasvas nõudlus aga 54 protsenti. 

Kokku müüs Porsche aasta esimese poolega 126 497 autot, mis on Porsche jaoks kõige edukam kuuekuune perioodi üldse. 

Märksõnad: autouudised
macan panamera cayenne
Jaga:

Porschet süüdistatakse pettuses ja eksitavas reklaamis

Porsche kodulinna Stuttgarti ringkonnaprokurör süüdistab sportautode tootjat heitgaasitestide pettuses. Väidetavalt jälgib tarkvara, kuna pööratakse rattaid ning saab aru, millal on tegemist testi, mitte reaalse sõiduga.

Saksa tootja tunnistas, et nende töötajad Euroopas ja USAs on uurimise all ning neile võidakse esitada kahtlustus pettuses ja eksitavas reklaamis. Võimalik pettus tuli ilmsiks, kui Saksamaal transpordi valdkonnas järelvalvet teostav amet avastas Porschet kontrollides, et selle heitgaaside hulk sõltub rooli liigutamisest. Kui rooli liigutati, läks auto üle vähem saastavale režiimile.

Porsche teatas möödunud kuul, et ükski Porsche mudel ei kasuta rooli liikumist, et aru saada, kas tegu on heitgaasitestiga.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Video: Porsche Panamera Sport Turismo Goodwoodis

Porsche saatis Suurbritannias toimunud Goodwoodi messile uute klientide südameid võitma Panamera Sport Turismo.

Tuntud vormeliäss Mark Webber oli pikka aega Porsche võidusõidukite reklaamnägu ja promoma. Kuigi mees on nüüdseks karjääri lõpetanud, aitab ta ikka turustada Saksa tootja uusi mudeleid.

Nii oligi Webber eelmisel nädalal Goodwoodis, kus ta istus Panamera Sport Turismo rooli. Tema kõrval sai mäkkesõidust osa üks õnnelik fänn.

Panamera Sport Turismo astus esimest korda avalikkuse ette sel aastal Genfis. Praktilist sportautot saab osta bensiini- ja diiselmootoriga või hübriidülekandega. Nende versioonide võimsused jäävad 326 ja 542 hobujõu (242-404 kW) vahele.

Märksõnad: autouudised
Jaga: