Uus Peugeot 508 valmib järgmiseks aastaks

Peugeot tuleb 2011. aastal müügile tulnud 508 mudeli asendajaga välja järgmisel aastal.

Kuus aastat tagasi esitletud 508 oli 407 perekonna asendaja ning Peugeot töötab nüüd selle uue variandi kallal. Auto Express vestles automaailma tippsündmusel - Genfi autonäitusel - Peugeot tootejuhi Laurent Blanchetiga, kes kinnitas, et uus 508 tuleb ning see paigutub hinna poolest kallima ja masstoodetavate mudelite vahele.

Ta ütles, et Peugeot ei soovi olla luksusmark, selleks on PSA Gruppi kuuluv DS. “Tahame üldist brändi ning sellest bränd suudaks olla üldine ja kõigile sobib, on vaja kohal olla D-segmendis,” rääkis Blanchet.

Ta lisas, et nad tahavad autole anda kuju, mis ei näeks välja lihtsalt kui kolm omavahel seotud kasti. 508 peab olema teistsugune, kuid klientidele meelepärane. Tõenäoliselt varastab järgmine 508 ideid kujunduse osas Instinct ideeautolt ja oodata võib vertikaalseid LED päevatulesid ja langevat katust.

Peugeot peadisainer Gilles Vidal ütles, et ükski ideeauto ei ole ainult oma oskuste ja visiooni tutvustamiseks, vaid sealseid lahendusi võetakse ka seeriatoodetavates autodes kasutusele. “Me saadame ideeautodega üldsusele sõnumeid tuleviku disaini osas. Kontseptsioonid on uutele autodele infoallikateks,” rääkis Vidal.


Uus 508 ehitatakse PSA Grupi EMP2 platvormile.

Märksõnad: peugeot
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

PSA peab kulusid vähendama ning ehitama Hiina languse peatamiseks linnamaasturi

PSA Grupi tegevjuht Carlos Tavares ütles, et grupis on vaja viia läbi drastiline kulude kokkuhoid ning ehitada Hiina turu jaoks müügilanguse seiskav linnamaastur.

Tavares rääkis Shanghai automessil, et PSA peab leidma uue ärimudeli ning vähendama detailide ostmisele, logistikale ja tootmisele kuluvaid summasid. Tavares tunneb, et on sattumas Hiinas järjest suurema surve alla, sest kohalikud pöörduvad aina kvaliteetsemaid autosid ehitavate Hiina tootjate nagu Geely, Guangzhou ja Baojuni poole. Viimane on General Motorsi ja SAIC-i ühisettevõte.

PSA ehitab Hiinas Peugeot ja Citroëni mudeleid koos Dongfengiga. Dongfeng omab ka 13,7 protsenti PSA Grupist. DS mudeleid paneb kokku teine partner, Changan Automobile.

Suurema konkurents Hiinas survestasid Lääne tootjaid ja nende kohalikke partnereid, et need alandasid hindu. “Ühisettevõtted sattusid paanikasse,” ütles Tavares.


Hiina turg kasvas mullu 15% ning tänavu on kasv positiivne, kuid eelmisest aastast väiksem. PSA langus piirkonnas oli 16% ning see kukub tänavugi. Kahe kuuga on langus suurenenud. Tavares näeb languse taga ka seda, et nad ei paku piisavalt linnamaastureid, kuid hiinlased just neid aina rohkem soovivad. Citroëni C5 Aircross peaks veidi PSAd aitama.

Märksõnad: autouudised
PSA Grupp
Jaga:

PSA võtab taas ette teekonna Ameerikasse

Jutud PSA Ameerika vallutamise plaanidest on liigelnud juba mõnda aega ning Opeli omandamine andis sellele vaid hoogu juurde. 

Peugeot lahkus USA-st 1990ndate alguses, Citroën müüs ametlikult oma viimase masina USA-s koguni 1974. aastal. Kuigi siin-seal on üksikud Peugeot' või Citroëni mudelid mõnes filmis esile astunud, pole ameeriklased PSA mudelitega tegelikult eriti tuttavad. 

PSA püüab endale luua aga uut kuvandit ja seda mitte tavalise autotootjana vaid moodsamalt nimetades mobiilsust pakkuva ettevõttena. Selle üheks osaks on PSA tegevjuhi Carlos Tavaresi plaan siseneda ka USA turule ning seda eelkõige sõidujagamisteenust pakkudes, mis valmistaks USA tarbijad ette ka hilisemaks autode otsemüügiks. 

PSA palkas plaani ellu viima endise Nissani tippjuhi Larry Dominique'i, kes on USA-s tegutsenud juba 30 aastat. Dominique läheneb projektile metodoloogiliselt, sest kiiruga turule lennates on mitmed tootjad varasemaltki endale vaid suuri kahjumeid suutnud tekitada. USA turule sisenemine võtab praeguste plaanide kohaselt kokku umbes 10 aastat. 

Dominique'i sõnul pole Peugeot' 26 aasta tagusest USA turult lahkumisest sisuliselt midagi tarka õppida, kogu turg on lihtsalt nii palju edasi liikunud. Tänapäeval kasutatakse teistsuguseid lahendusi, ehk juba praegu on PSA leidnud endale endale sõidujagamisteenuse pakkumiseks partneri TravelCar, mis pakub inimestele "mobiilsust" Los Angelese lennujaamast. Ühe teise programmi, BlueLA käsutuses on samas 100 autot ning 200 laadimispunkti. 

Nüüd, kus PSA on koos Opeli ostuga märkimisväärselt tugevdanud oma positsiooni Euroopas, on igati mõistlik vaadata ka teiste turgude poole ning Hiina kiirest kasvust hoolimata on USA ikkagi üks maailma suurimaid, olulisemaid ning ka rikkamaid autoturge.

Märksõnad: autouudised
citroen tavares dominique
Jaga:

PSA Grupist saab luksusmark DS esimesena isejuhtimise tehnoloogia

PSA Grupp avas plaane isejuhtivate autode osas. Üleminek täielikult isesõitvale autole toimub järk-järgult ning esimesena liigub selles suunad DS 7 Crossback, mida hakatakse järgmisest aastat müüma automaatse parkimisega.

On mõistetav, et PSA varustab esmalt oma luksusmargi DS mudelid tehnoloogiaga, mis võimaldab autodel omapäi teedel ja tänavatel otsuseid vastu võtta. Peale automaatse parkimise, mis kannab nime Park Pilot, saab DS 7 Crossback teise astme isejuhtimissüsteemi. See tähendab, et linnamaastur jälgib ja korrigeerib oma positsiooni joonte ja teiste autode vahel.

Pärast DS-il debüteerimist võtavad lahenduse üle ka Peugeot ja Citroëni mudelid, ütles PSA esindaja, kes ei täpsustanud, millal tehnoloogia allapoole jõuab.

Praegused PSA mudelid on varustatud isejuhtimise esimese astme süsteemidega. See tähendab, et juhile on abiks liiklust jälgiv püsikiirusehoidja, aktiivpidurdus ja joonteandur. Need lisad saab paigaldada Peugeot 208 ja 308 luukpäradele ning 2008 ja 3008 linnamaasturitele, lisaks Travellerile. Citroënidest on omavad sellist juhiabi C3, C4 Picasso ja Spacetourer, lisaks Hiina turgudel müüdav Peugeot 4008 ja Citroën C6.


Autotootja ütles, et alustab kolmanda taseme tehnoloogia testimisega pärast 2020. aastat. Siis peaks siinne õigusruum võimaldama testid autosid, kus juht vajadusel sekub. Kolmanda tasemega ei pea juht pidevalt liikluses toimuvat, neljas tase tähendab piltlikult, et juhi mõte võib ka juba muudel radadel kui liiklus käia, sest auto reageerib ohuolukordades ise.

Märksõnad: autouudised
PSA Grupp DS Citroen
Jaga:

Peugeot perekonna sõnul aitab Opel rajada teed ülemaailmseks laienemiseks

Opeli ostmine PSA Grupi poolt annab Prantsusmaa tootjale paremad tööriistad ja mahud globaalseks laienemiseks, ütles PSA Grupi osanik, Peugeot perekonna liige Jean-Philippe Peugeot Saksa väljaandele.

PSA ostis Opeli General Motorsi käest 2,2 miljardi euro eest. “See aitab kontsernil vallutada samm-sammult ülejäänud maailma. See on PSA jaoks tähtis eesmärk,” ütles Jean-Philippe Peugeot Welt am Sonntagile.

Peugeot perekonna käes on 22,19 protsenti PSA aktsiatest ning 13,68 protsenti kapitalist. Hiina ettevõttel Dongfeng Motorsil ja Prantsusmaa valitsusel on kummalgi 13,68 protsenti väärtpaberitest.

“Kõigil suurtel tootjatel on üks suur ja peamine turg, kuhu nad müüvad vähemalt kolm miljonit autot aastas,” ütles Jean-Phlippe nõbu ja PSA strateegia nõukogu esimees Robert Peugeot. Mees loodab, et Opeli abiga suudab ka PSA endale sellise turuosa haarata.

“Opel on tugev seal, kus PSA ei ole,” selgitas Robert Peugeot, et Opel müüb Saksamaal rohkem kui Peugeot, Citroën ja DS kokku. Ka Vauxhalli bränd müüb Suurbritannias rohkem kui terve PSA.


Robert Peugeot sõnul “söövad” margid väga vähe üksteise müüki.

Märksõnad: autouudised
opel PSA Grupp
Jaga: