Video: õnnetus, mille pärast jäi Carlos Sainz’i Dakari ralli pooleli

Endine WRC ässa Carlos Sainz’i tänavune Dakari ralli sai läbi neljandal katsel, kui varasemalt aega kaotanud Sainz võttis aja tasa tegemiseks liigseid riske ja rullus üle katuse.

Sainz oli võtmas uuesti liidrikohta, kui ta veidi enne katse lõppu paiskus üle katuse. Juht tunnistas, et õnnetuse järgselt saadavad teda alaseljavalud. Sainz’il on kahju, et nii läks. “Taas me kaotasime katse alguses liiga palju aega ning ma sõitsin seda tagasi. Ja kui võtta nii palju riske, siis sellised õnnetused juhtuvad,” rääkis ta Motorsport.com’ile.

Peugeot 3008 DKR purunesid muuhulgas radiaator ja käigukast.

Märksõnad: peugeot
Dakari ralli
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Uus Peugeot 508 valmib järgmiseks aastaks

Peugeot tuleb 2011. aastal müügile tulnud 508 mudeli asendajaga välja järgmisel aastal.

Kuus aastat tagasi esitletud 508 oli 407 perekonna asendaja ning Peugeot töötab nüüd selle uue variandi kallal. Auto Express vestles automaailma tippsündmusel - Genfi autonäitusel - Peugeot tootejuhi Laurent Blanchetiga, kes kinnitas, et uus 508 tuleb ning see paigutub hinna poolest kallima ja masstoodetavate mudelite vahele.

Ta ütles, et Peugeot ei soovi olla luksusmark, selleks on PSA Gruppi kuuluv DS. “Tahame üldist brändi ning sellest bränd suudaks olla üldine ja kõigile sobib, on vaja kohal olla D-segmendis,” rääkis Blanchet.

Ta lisas, et nad tahavad autole anda kuju, mis ei näeks välja lihtsalt kui kolm omavahel seotud kasti. 508 peab olema teistsugune, kuid klientidele meelepärane. Tõenäoliselt varastab järgmine 508 ideid kujunduse osas Instinct ideeautolt ja oodata võib vertikaalseid LED päevatulesid ja langevat katust.

Peugeot peadisainer Gilles Vidal ütles, et ükski ideeauto ei ole ainult oma oskuste ja visiooni tutvustamiseks, vaid sealseid lahendusi võetakse ka seeriatoodetavates autodes kasutusele. “Me saadame ideeautodega üldsusele sõnumeid tuleviku disaini osas. Kontseptsioonid on uutele autodele infoallikateks,” rääkis Vidal.


Uus 508 ehitatakse PSA Grupi EMP2 platvormile.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Peugeot 3008 on tänavune Euroopa aasta auto

Päev enne Genfi autonäituse algust ehk siis ra.eile kuulutati välja Euroopa aasta autoks, milleks tänavu on Peugeot linnamaastur 3008.

Esikoha eest võitles veel Peugeot kõrval ka Alfa Romeo, teised konkurendid jäid juba kaugemale maha. Žürii koosnes 22 Euroopa riigi ajakirjanikust, kes siis eelistasid lõpuks Peugeot’d. 3008 võiduks vajalikud punktid tulid Suurbritannialt, mis andis küll esikoha Mercedese E-klassile ja teise koha Alfa Romeo Giulia, kuid Peugeot’le langes piisavalt punkte, et kindlustada üldvõit.

Üldjärjestuses kolmas oligi Mercedese E-klass, enam vähem võrdselt 4.-6. kohta jagasid Volvo S90 / V90, Citroën C3 ja Toyota C-HR. Kindlalt viimaseks jäi Nissan Micra. Finaalis oli seega seitse autot, kokku esitati tiitlile 31 autot. Eelmise aasta võitja oli Opel Astra.


Euroopa aasta auto tiitlit on välja antud 1964. aastast alates. Siis võitis Rover 2000 Mercedes-Benz 600 ja Hillmann Impi ees esikoha.

Märksõnad: autouudised
Aasta auto
Jaga:

Fotod: ilus Peugeot Instinct hübriid

Peugeot ajaloost leiab mitmeid silmapaistvaid ideeautosid ning värske Instinct hübriidi sobib väga hästi nende sekka.

Kahjuks ei jõua see universaalkerega sinine kaunitar tootmisesse. Peugeot sõnul on selle kere voolujooneline ning disainimisel pöörati tähelepanu, et see oleks maksimaalselt efektiivne. Ideeautol puuduvad peeglid ning neid asendavad kaamerad.

Ka LED esituledele on kinnitatud kaamerad, mis jälgivad teed ning vajadusel edastavad juhiabidele infot takistustest ja muust olulisest. Peugeot kujutab autot täielikult isesõitvana, kuid juht saab soovi korral juhtimise üle võtta ning seda igal ajahetkel.

Auto salongist leiab vähe nuppe ning 9,7-tollise puuteekraani. Juhile on abis niinimetatud “chatbot”, mis kuulab juhi soove ja aitab võimalusel. Peugeot sõnul viib Instincti edasi 300-hobujõuline (224-kW) hübriidülekanne.


Instincti näeb järgmisel kuul Genfis.

Märksõnad: autouudised
Jaga:

Peugeot esitleb Genfi autonäitusel elektrilist mahtuniversaali Partner Electric

Peugeot Partner Electric ühendab elektriauto eelised ja mahtuniversaali Partner Tepee sõidumugavuse. Uuringud näitavad, et enamuse Euroopa autojuhtide keskmine päevane kilometraaž jääb alla 60 km. Peugeot Partner Electric sõiduulatus ühe laadimisega on 170 km, mis on rohkem kui piisav igapäevasteks sõitudeks. Autol on 22,5 kWh mahutavusega lithium-ion akut ning 49 kW (67 hj) ja 200Nm elektrimootor. Kiirlaadijaga on võimalik laadida akud 80%-ni 30 minutiga.

Peugeot Partner on tuntud praktilisuse poolest, nüüd on see kõik võimalik ka elektriautona. Autosse mahuvad 5 reisijat autosse, suur tagaluuk ja avatav tagumine aken teevad suurte esemete vedamise ja laadimise lihtsaks. Pagasiruum on oma klassi üks suurimaid, tervelt 1350 liitrit. Teise istmerea eelmaldamisel vabaneb sile põrand ja pagasiruum suureneb 3000 liitrini.

Igapäevakasutuse mugavust lisab mobiilirakendus, mis lubab distantsilt panna tööle kliimaseadme, näitab aku laetust ja kui kaua laadimine kestab. Kliimaseadet saab rakendada hoolimata sellest kas auto laeb või mitte. Lisaks pakub Partner Electric laia valikut lisa- ja turvavarustust, näiteks elektrooniline stabiilsusprogramm veojõukontrolli ja mägipiduriga, tagurduskaamera, parkimisandurid, 7" puutetundlik ekraan, reaalaja liiklusteabega navigatsioon, MirrorScreen funktsioon jpm.

Saastevaba sõiduauto annab ka hulga eeliseid. Paljudes Euroopa piirkondades on seatud piirangud sisepõlemismootoritega autodega liiklemiseks. Järjest rohkem riike soodustavad elektriautode soetamist, pakuvad elektriautodele tasuta või soodustingimustel parkimist ning eraldi sõiduradasid - seda kõike puhtama elukeskkonna nimel.

Partner Electric jõuab Euroopas müügile septembris.

Märksõnad: autouudised
Peugeot Partner Peugeot Partner Elecric
Jaga: