Liiklusõnnetused

28.07.2017 kell 10.55 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Pärnu maanteel, kus esialgsetel andmetel vasakpööret sooritanud 84-aastase mehe juhitud sõiduauto Hyundai Accent  põrkas kokku sõiduautoga Ford Focus, mida juhtis 36-aastane naine. Hyundai juht, Fordi juht ja Fordi kaasreisijad, 31-aastane naine ja 4-kuine poiss toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

28.07.2017 kell 11.42 toimus liiklusõnnetus Harjumaal  Kose vallas Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 29-ndal kilomeetril, kus joobekahtlusega 31-aastane mees sõitis sõiduautoga Toyota Avensis tagant otsa ees liikunud haagisega veoautole DAF, mida juhtis 49-aastane mees. Toyota juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

28.07.2017 kella 15.09 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Merivälja tee 5 juures, kus seni tuvastamata juht sõitis sõiduautoga BMW 520D üle oma sõiduauto Mazda 6 kõrval seisnud jalakäija, 46-aastase mehe jala, mille tagajärjel jalakäija kukkus vastu sõiduautot Mazda.Sõiduauto BMW lahkus sündmuskohalt. Jalakäijale andis kiirabi kohapeal esmaabi.

28.07.2017 kella 16.25 ajal toimus liiklusõnnetus Viljandis Tasuja puiesteel, kus Viljandi Folgi alale viiva värava juures tagurdas 48-aastane mees sõiduautoga Mercedes-Benz 200 D rattaga üle turvatöötaja, 54-aastase mehe, jala. Turvatöötaja toimetati Viljandi haiglasse.

28.07.2017 kell 16.35 toimus liiklusõnnetus Ida-Virumaal Püssi alevikus Kooli tänaval, kus kergliiklusteel jalgrattaga parempööret sooritanud 79-aastane naine ei veendunud manöövri ohutuses ja kukkus vasakpööret teostava 69-aastase mehe juhitud elektrilise invaliidikäruga kokkupõrke vältimiseks tehtud kõrvalepõike tulemusena. Jalgrattur toimetati Ida-Viru Keskhaiglasse tervisekontrolli.

 

28.07.2017 kell 18.16 toimus liiklusõnnetus Tartumaal Luunja vallas Lohkva - Kabina - Vanamõisa teel Haaslava tee bussipeatuse juures, kus 14-aastane tüdruk sõitis jalgrattaga sõiduteelt kruusasele teeäärele ja kukkus. Jalgrattur toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi kontrolli.

28.07.2017 kella 18.17 paiku toimus liiklusõnnetus Lääne - Virumaal Sõmeru vallas Tallinn - Narva maantee ja Pärnu - Rakvere - Sõmeru maantee ristmikul, kus 59-aastane naine eiras sõiduautoga Renault Megane tee andmise kohustust ja sõitis külje pealt otsa vasakult lähenenud sõidueesõigusega sõiduautole Volkswagen Polo, mida juhtis 20-aastane naine. Volkswageni juht ja Renault kaasreisija, 29-aastane naine, toimetati kiirabi poolt Rakvere Haiglasse.

28.07.2017 kella 19.23 ajal toimus liiklusõnnetus Jõgevamaal Palamuse vallas Nava külas Tartu - Jõgeva - Aravete maantee 27-ndal kilomeetril, kus 44-aastase mehe juhitud mootorrattale BMW R45 sõitis paremalt poolt ette 53-aastane mees sõiduautoga Audi A4. Kokkupõrke tagajärjel paiskus mootorrattur üle sõiduauto kapoti. Kiirabi toimetas mootorratturi Tartu Ülikooli Kliinikumi. 

28.07.2017 kella 19.30 ajal sõitis 47-aastane mees Narvas Kreenholmi tänaval sõiduautoga  Chrysler Voyager otsa reguleerimata ülekäigurajal teed ületavale 50-aastasele naisele. Jalakäija toimetati Narva haiglasse.

29.07.2017 kella 00.36 ajal sõitis alkoholijoobe tunnustega 28-aastane mees Võrumaal Rõuge vallas Antsla - Sänna maantee 23-ndal kilomeetril sõiduautoga Toyota Avensis  paremkurvis  vasakule poole teelt välja ja rullus üle katuse. Juht toimetati Lõuna-Eesti haiglasse.

29.07.2017 kell 11.41 toimus liiklusõnnetus Jõgevamaal Jõgeva vallas Jõgeva-Palamuse-Saare maantee esimesel kilomeetril, kus esialgsetel andmetel sõitis 45-aastane mees  mootorrattaga Honda tagant otsa ees kiirust vähendanud sõiduautole Nissan Qashqai, mida juhtis 43-aastane naine. Mootorrattur toimetati Tartu Ülikooli Kliinikumi.

 

29.07.2017 kella 13.38 ajal teatati, et 46-aastane alkoholijoobe tunnustega mees kaotas Harjumaal Saue vallas Kiisa-Maidla maantee neljandal kilomeetril Kiisa suunas liikudes kontrolli mopeedi Romet Motors RXL üle ja sõitis vasakule teelt välja kraavi. Juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

 

29.07.2017 kell 14.45 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Kiini tänaval, kus 37-aastase mehe juhitud sõiduauto Mazda 6 kapotile viskus juhi lahkumist takistada püüdnud jalakäija, 34-aastane naine. Peale jalakäija kapotile viskumist Mazda juht tagurdas, mille tulemusel kukkus jalakäija sõiduteele. Jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

29.07.2017 kella 16.40 paiku sõitis 30-aastane alkoholijoobe tunnustega mees Kihnu saarel  Linakülas sõiduautoga Toyota Carina-E teelt välja vastu puud. Juht toimetati kopteriga Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

29.07.2017 seni tuvastamata ajal sõitis tuvastamata juht Ida-Virumaal Toila vallas Konju külas Lagedi-Oru tee 0,3 km asukohaga sõiduautoga Volkswagen Golf teelt välja. Sõidukis viibinud kaks tüdrukut, 3-aastane ja 4-aastane, toimetati Ida-Viru Keskhaiglasse. Sündmuse asjaolud selgitamisel. Politseile väljakutset sündmuskohale ei tehtud.

30.07.2017 kella 04.34 ajal toimus liiklusõnnetus Raplamaal Kehtna vallas Tallinn-Rapla-Türi maantee 57-ndal kilomeetril, kus vastava kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguseta ja alkoholijoobe tunnustega 25-aastane mees kaldus mootorrattaga Kawasaki CX-6R paremale teeserva vastu metallist teepiiret ja sõitis seejärel teelt välja.  Möödamineja toimetas mootorratturi Raplamaa Haiglasse.

 

30.07.2017 kella 17.30 paiku kukkus alkoholijoobe tunnustega 63-aastane mees Narvas Pähklimäe tänaval jalgrattaga sõites. Isik toimetati Narva Haiglasse.

30.07.2017 kell 20.15 sõitis 27-aastane vastava kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguseta mees Tallinnas Narva maanteel mootorrattaga Kawasaki Z750 vastu äärekivi ja kaotas juhitavuse. Mootorratas  paiskus ümber, rullus teel ja jäi pidama vastu puud. Mootorrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

30.07.2017 kella 22.09 põrkasid Tallinnas Tulika ja Endla tänavate ristmikul kokku 45-aastase mehe juhitud alarmsõitu teostav päästeauto Scania ja 58-aastase mehe juhitud sõiduauto Chrysler Voyager. Sündmuskohalt toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse Chrysleri kaasreisija, 56-aastane naine.

30.07.2017 kella 22.26 ajal jooksis Põlva maakonnas Kanepi vallas Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee 225,5 km 18-aastase naise juhitud sõiduautole Audi A4 paremalt poolt ette põder ning toimus kokkupõrge. Põder hukkus sündmuskohal. Kiirabi toimetas Audis viibinud 22-aastase mehe Tartu Ülikooli Kliinikumi.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault Grupp püstitas rekordilise poolaasta tegevuskasumi

Renault Grupi kasv jätkub. Püstitati rekordiline poolaasta tegevuskasum

  • Renault Grupi registreeritud sõidukite arv kasvas 10,4% 1,88 miljonini.
  • Grupi tulud suurenesid 17,3% võrra 29 537 miljoni euroni (+12,2% ilma AVTOVAZi konsolideerimise mõjudeta(1)).
  • Grupi tegevuskasum oli 1 820 miljonit eurot, moodustades 6,2% tuludest. Jättes kõrvale AVTOVAZi konsolideerimise, suurenes tegevuskasum võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 17,9% 1817 miljoni euroni (6,4% tuludest, 2016. aasta esimesel poolaastal 6,1%).
  • Põhitegevustulud olid 1 789 miljonit eurot (+21,2%), aasta varem 1 476 miljonit eurot.
  • Puhastulu oli 2 416 miljonit eurot (+54,2%), aasta varem 1 567 miljonit.
  • 358 miljoni eurone positiivne vaba rahavoog autotööstusest.

Renault' esimees ja tegevdirektor Carlos Ghosn: "Renault Grupp saavutas esimesel poolaastal uued rekordilised tulemused. Tulemuste taga on meie tootevaliku uuendamise plaan, geograafiline laienemine ja töötajate pühendumus. See saavutus annab meile kindla aluse järgmise strateegilise plaani ellu viimiseks ja lubab meil kinnitada aastaplaane."

Grupi tulud ulatusid 29 537 miljoni euroni (+17,3%). Kui AVTOVAZi konsolideerimise mõju kõrvale jätta, suurenesid kontserni tulud 12,2% võrra 28 246 miljoni euroni (püsivate vahetuskurssidega + 11,3%).

  • AVTOVAZi kasumiaruanne konsolideeriti alates 1. jaanuarist 2017. a. täieliku integreerimise läbi

 

Tulu autotööstusest (v.a AVTOVAZ) tõusis eelkõige tänu müügimahu kasvule (+4,4 protsendipunkti) 26 995 miljoni euroni (+12,1%). 2,5 protsendipunkti moodustas sellest partneritele müüdud koguste suurenemine. Tulemused peegeldavad CKD tegevuse head hetkeseisu Iraanis ja Hiinas ning Euroopas kokku pandud sõidukite head müüki (eriti tänu Nissan Micra tootmise alustamisele). Hinnaefekt (+2,3 punkti) on peamiselt tingitud tootevaliku värskendamisega seotud hinnatõusudest. Valuutamõju on 0,8 punktiga positiivne.

Kontserni tegevuskasum kasvas 1820 miljoni euroni, moodustades tuludest 6,2%.

Autotööstuse tegevuskasum (v.a AVTOVAZ) kasvas 171 miljoni euro võrra (+15,3%) 1292 miljoni euroni ehk moodustas 4,8% tuludest, 2016. aasta esimesel poolaastal aga 4,7%. Selle tulemuse taga on eelkõige oluline tegevuse laienemine (346 miljoni euro suurune positiivne mõju) ja tööstuslike kulude vähenemine (204 miljoni euro suurune positiivne mõju). Erinevalt 2016. aastast ei paranda esile kerkiva turuga riikide hinnatõusud valuuta devalveerimise mõjude kompenseerimiseks enam valiku/hinna/rikastamise mõju ning see näitaja muutus 180 miljoni euro ulatuses negatiivseks. Toormaterjalidel oli 132 miljoni euro suurune negatiivne mõju. Valuutamõju oli kergelt negatiivne (-99 miljonit eurot), peamiselt Suurbritannia naela väärtuse langemise tõttu.

AVTOVAZi tegevuskasum oli 3 miljonit eurot ehk 0,2% tuludest. Meeldetuletuseks, viimast ei konsolideeritud Renault' kontserni 2016. aasta aruannetes.

Müügi finantseerimine lisas kontserni tegevuskasumile 525 miljonit eurot, 2016. aasta esimesel poolaastal oli näitaja 420 miljonit eurot. Kasvu taga on brutofinantsmarginaali oluline suurenemine, mis on omakorda tingitud eeskujulikust laenukäitumisest. Riskikulu on stabiliseerunud rekordilisel 0,29% tasemel keskmiste tulemustega varade näitajatest (2016. aasta esimesel poolel 0,30%).

Muud tegevustulud ja -kulud paranesid esimesel poolaastal (-31 miljonit eurot võrreldes 2016. aasta esimese poolaasta -65 miljoni euroga) eelkõige kinnisvara müügist teenitud tulude tõttu.

Kontserni põhitegevustulu küündis 1789 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel oli see näitaja 1,476 miljonit eurot (+21,2%). Kasvu põhjuseks on tegevuskasumi marginaali suurenemine ja muude tegevuskulude vähenemine.

Netofinantstulud ja -kulud küündisid -211 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel olid need -67 miljonit eurot. Langus oli tingitud esimesest AVTOVAZi netofinantstulude ja -kulude konsolideerimisest summas -64 miljonit eurot ja muude finantselementide negatiivsest mõjust (lunastatavate aktsiate väärtuse korrigeerimine ja tulud valuutakursside muutumisest).

Seotud ettevõtete panus, peamiselt Nissani poolt, küündis 1 317 miljoni euroni, 2016. aasta esimesel poolel oli see näitaja 678 miljonit eurot. Esimesel kvartalil mõjutas Nissani panust ühekordne sissetulek ettevõtte osaluse müümisest seadmetootjas Calsonic Kansei.

Praeguste ja edasilükkunud maksude kulu oli 479 miljonit eurot, 2016. aastaga võrreldes 41 miljoni euro võrra vähem.

Netotulud olid 2 416 miljonit eurot (+54,2%) ja netotulud kontserni aktsiatest kokku 2 379 miljonit eurot (8,77 eurot aktsia kohta, 2016. aasta esimesel poolel 5,51 eurot aktsia kohta).

Vabad rahavood autotööstuse sektori tegevusest (sh AVTOVAZ ) olid positiivsed, 358 miljonit eurot, mis hõlmab ka käibekapitali vajaduste 191 miljoni euro suuruse muutumise positiivset mõju.

  1. juunil 2017. a. jätkus varusid (sh sõltumatute edasimüüjate juures) 63 müügipäevaks, 2016. aasta juuni lõpus 60 päevaks.

  1. AASTA PROGNOOS

  1. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5-2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal.

Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias 5%.

Hiinas (+5%) ja Indias (+8%) prognoositakse tugeva kasvu jätkumist.

Selles kontekstis ja ka AVTOVAZiga arvestades kinnitab Renault' grupp grupi eesmärgid 2017. aastaks:

  • suurendada kontserni tulusid enam kui AVTOVAZi mõju võrra (konstantsete vahetuskursside juures)*,
  • suurendada kontserni tegevuskasumit eurodes*,
  • teenida autotööstuse sektorist positiivsed vabad rahavood.

(*) võrreldes Renault' kontserni 2016. aasta avaldatud tulemustega

RENAULT' KONTSERNI KONSOLIDEERITUD TULEMUSED

Milj. eurot

2016. a.

1. poolaasta

2017. a.

1. poolaasta (1)

Muutus

Kontserni tulud

25 185

29 537

+4 352

Tegevuskasum

% tuludest

1 541

6,1%

1 820

6,2%

279

+0,1 punkti

Muud tegevustulud ja -kulud

-65

-31

+34

Põhitegevustulu

1 476

1 789

+313

Netofinantstulud ja -kulud

-67

-211

-144

Seotud ettevõtete panus

678

1 317

+639

o/w NISSAN

749

1 288

+539

Praegused ja edasilükkunud maksud

-520

-479

+41

Netotulud

1567

2416

+849

Netotulud, kontserni osa

1 501

2 379

+878

Vabad rahavood autotööstuse sektori tegevusest

+381

+358

-23


  • AVTOVAZi kasumiaruanne konsolideeriti täieliku integreerimise läbi 1. jaanuaril 2017. a.
Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Speedest Legends´il saab näha Knight Rider seriaalist tuntuks saanud KITT´i

Sõnapaar Michael Knight ja KITT ei jätnud 80ndatel kedagi külmaks ning kui õrnemasoo esindajad unistasid David Hasselhoffist, siis iga poisi ja mehe unistuste autoks oli KITT.
1982-86 aastani vändatud seriaali Knight Riderit õnnestus toona läbi Soome televisiooni jälgida Põhja eestlastel, kuid tänaseks leidub Eestis tõenäoliselt vähe neid, kes poleks näinud  mustas nahktagis ja lokkis peaga Michael Knight´i  ja tema imelist ning rääkivat autot KITT´i, mis ehitatud 1982. aasta Pontiac Firebird Trans Am´ist.

Eeloleval nädalavahetusel 29. ja 30. juulil tähistatakse Pärnu lennuväljal Baltimaade suurema kiirendusvõistluse SPEEDEST auväärset 20.-ndat juubelit ning paljude teiste autode hulgas on seal startimas ka Eesti oma KITT. Automaatkastiga Pontiac Trans Am GTA ,5.0 v8 TPI omanikuks on Ken Toover, kelle käsutuses see olnud viimased seitse aastat.

"Alguses ei olnud mul sellest autost plaan KITT´i ehitada, kuid ühel suvel õnnestus mul pagasiruumi polstrile saada David Hasselhoffi autogramm ning sealt siis see idee tekkis. Tänaseks olen autot ehitanud neli aastat. Kõige raskem on olnud osade hankimine ja auto ümberehitamine 88. aasta välimuselt 82. omaks.
Autosse on läinud meeletus ulatuses juhtmeid, et KITT toimiks nagu peab ja räägiks ning näitaks pilti. Päris koopiaga veel tegu pole, kuid kes meist poleks sellest autost kunagi unistanud?," võttis Toover KITTi saamisloo kokku.

Kui KITT´i omanikuks on Ken Toover, siis Speedest Legends´il stardib sellega kolmekordne Eesti meister Kristjan Käbi. Käbi teenis 2009-11 aastani meistritiitlid kõige võimsamas Outlaw klassis ning oli 2013 ja 2014 aastatel selle sama klassi teine.
Toona sõitis Eesti kiirendusmaastiku legend Chevrolet Monza autol ning tema parim 1/4 miili aeg oli 7,9 sekundit ning parim lõppkiirus samal distantsil 301,26km/h.

Speedest Legendsile on lisaks Eesti Kiirenduse Karikasarja 3.etapi osalejatele kohale lubanud tulla vanad kiirendussõitjad, driftjad ja mootorratturid Lätist, Leedust, Soomest ja loomulikult kogu Eesti kiirenduse raudvara. Kokku saab kahel päeval Pärnu lennuväljal näha ligi 100 osalejat.
Mõlemad päevad saavad olema täis rehvisuitsu, kiireid autosid ja mootorrattaid ning ei puudu ka lõbusad vahepalad, demonstratsioon esinemised ja mängud publikuga.
Speedest Legends võistlus ei koosne ainult kiirendusvõistlusest. Helirõhuvõistlus "Speedest Legends Alpine Sound Challenge 2017" toob kokku ka suure helirõhuvõistluse.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp müüs 1,88 miljonit sõidukit 2017 esimesel poolaastal

• 2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6%
• Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas.
• Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis.
• Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.


2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsenidpunkti. 
Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%. 


Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas: 
"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.” 


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti). 


Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.


Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%. 


Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid. 


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%. 
Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas. 


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti). 
Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule. 
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%. 
Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti). 


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele. 
Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada). 
Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust. 
Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit. 
Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.  


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.
Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele. 


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch. 
Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan. 


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid


2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal. 


Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.


Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.  


Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault disainis 2017. aasta kollase teekannu

Renault, mis tänavu tähistab vormel 1 sarjas osalemise 40. juubelit, on võtnud nõuks teha teoks üks ammune nali – toota kollaseid teekannusid, päriselt.


Renault otsustas siseneda eksklusiivsesse vormel 1 maailma 1975. aastal, tema esimene võistlusauto RS01 tegi debüüdi 1977. aastal. Renault mõistis, et vormel 1 pakub võimalusi tutvustada maailmale arendusi mootoritehnoloogia valdkonnas. Pärast põhjalikke uurimistöid ja järelemõtlemisi otsustas tiim välja tulla turbomootoriga, millist senimaani polnud mootorispordis nähtud. 


See juhtus 1977. aasta Silverstone’i grand prix’l, kuhu Renault pani võistlema oma kõige esimese turbomootoriga mudeli. Mõned aastad hiljem sõitsid turbomootoriga teisedki tiimid ning sama tehnoloogiat kasutavad ka tänased moodsad vormelimudelid, kuid turbomootori kõige esimene versioon sai kuulsaks tänu tehnoloogilistele raskustele. Võistlusauto RS01 oli oma esimesel võistlusel tihti sunnitud rajalt kõrvale tõmbuma, ajades välja valget tossu, mis viitas probleemidele mootoriga.


Kui Ken Tyrrell, omanimelise tiimi boss, nägi suitsevat autot mööda sõitmas, ei tulnud tal muud keelele kui hüüda: “Kollane teekann!” Tabava väljendi võtsid kiiresti üle Tyrrelli tiimikaaslased ning järgmisel grand prix’l rääkisid juba kõik kollasest teekannust. Nii saigi RS01 endale hüüdnime – Kollane Teekann.


Oma esimese vormel 1 võidu teenis RS01 kaks aastat hiljem, 1979. aastal. Tollel Dijonis peetud  Prantsusmaa grand prix’l õnnestus rooli hoidnud Jean-Pierre Jabouille’il, kes ühtlasi oli ka RS01 insener, esimest korda selle sõiduki parimaid omadusi tõestada ning siit sai alguse turbomootorite võidukäik. Lõpuks said turbomootorid heakskiidu ka Briti meeskondadelt, sealhugas ka nende hulgas parimalt Tyrelli tiimilt.
 
Septembrist saab seda teekannu näha ja kasutada Atelier Renault restoranis, mis asub Pariisis Champs-Elysées’l.
 
Kollase teekannu disain on inspireeritud ajaloolisest RS01-st, kuid ka täna vormel 1 sarjas võistlevast RS17-st. Niisamuti teekannu graafika ja värvid on võetud üle Renault vormel 1 tiimilt.


Lisainfo:
Saadaval alates septembrist
Soovituslik müügihind 129 €
Müügikoht:  Atelier Renault ning selle e-pood (http://shop.atelier.renault.com/fr/ )
Saadaval piiratud koguses:  40 kollast teekannu


Renault:  40 aastat vormel 1-s


16. juulil 1977 osales Renault esimest korda vormel 1 grand prix’l – selle võistlusega algas uus peatükk, mis on tänaseks kasvanud sündmusterohkeks ajalooks. Renault on sõitnud kõikvõimalikel katsetel, ringradadel, rallidel, ühissõitudel, kestvussõitudel… ja on võitnud kõikjal. Renault’ nime võib näha võitjate nimekirjade eesotsas nii siin kui seal. Seega oli vältimatu, et ühel hetkel Renault naaseb vormel 1 sarja.


1977ndast on möödunud 40 aastat, ja tööd on tehtud pühendumisega. Renault ei ole mitte ainult enda nimele hulgaliselt võite kogunud, vaid on iga kord panustanud mootorisporti ka mõne uuendusega vedrustuse, aerondünaamika või mootorite valdkonnas. Täna on Renault’l oluline koht grand prix’de maagilises maailmas.


Võidud
• 11 võitu sõitjate arvestuses 
• 12 võitu konstruktorite arvestuses 
• 170 võitu 24-lt sõitjalt
• 481 poodiumikohta

Märksõnad: paevauudised
Jaga: