Liiklusõnnetused

26.07.2017 kella 07.50 paiku toimus liiklusõnnetus Narvas Tallinna mnt ja Rahu tn ristmikul, kus 45-aastane naine ei veendunud sõiduautoga Volkswagen Golf vasakpööret sooritades manöövri  ohutuses ja tekitas liiklusohu vastassuunast mootorrattaga Yamaha XV1100 lähenenud 58-aastasele mehele.  Mootorrattur oli kokkupõrke vältimiseks sunnitud muutma sõidusuunda ja järsult pidurdama, mille tulemusel ta kukkus. Kiirabi andis mootorratturile kohapeal esmaabi.

26.07.2017 kell 13.01 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Võidu ja Paul Kerese tn ristmikul, kus sõiduautot Volkswagen Touran juhtinud 70-aastane naine ei andnud teed sõiduautole Opel Meriva, mida juhtis 25-aastane naine. Sõidukite vahel toimus kokkupõrge, mille järel Volkswagen paiskus otsa jalgrattaga sõitnud 5-aastasele poisile ning jalgsi liikunud 62-aastasele mehele ja edasi vastu piirdeaeda. Jalakäija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse ning jalgrattur Tallinna Lastehaiglasse.

26.07.2017 kell 13.16 toimus liiklusõnnetus Tallinnas Vabaduse puiesteel, kus 43-aastane mees alustas liinibussiga Man Valdeku bussipeatusest sõitmist ning bussi liikuma hakates kukkus bussis 80-aastane naine. Reisija toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

26.07.2017 kell 13.28 toimus liiklusõnnetus Tartus Riia tänaval, kus jalgrattaga mäest alla sõitnud 26-aastane naine pidurdas liiga järsult ja kukkus. Kiirabi toimetas jalgratturi Tartu Ülikooli Kliinikumi.

26.07.2017 kell 16.15 toimus liiklusõnnetus Paides Põllu tänaval Kultuurikeskuse ristmikul, kus seni tuvastama jalgrattur ei andnud vasakpööret sooritades teed vastu tulevale jalgratturile ja toimus kokkupõrge. Eesõigust omav jalgrattur, 31-aastane mees, kukkus kokkupõrke tagajärjel ja toimetati Järvamaa Haiglasse. Liiklusõnnetuse põhjustanud jalgrattur lahkus sündmuskohalt.

26.07.2017 kell 18.43 toimus liiklusõnnetus Harjumaal Harku vallas Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna mnt 20. kilomeetril, kus mootorrattaga MV Agusta Brutale sõitnud 46-aastane mees kaldus vastassuunda ette sõidukile Seat Leon, mida juhtis 41-aastane naine. Kokkupõrke tagajärjel mootorrattur kukkus ja libises mööda teed 41-aastase naise juhitud sõiduki Ford Focus esistange vastu. Mootorrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Õnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

26.07.2017 kell 19.48 teatati liiklusõnnetusest Harjumaal Padise vallas Paldiski-Padise ja Keila-Haapsalu mnt ristmikul, kus esialgsetel andmetel sõitis 27-aastane mees tehnilise rikke tõttu mootorrattaga Kawasaki Ninja ZX-6R teelt välja. Mootorrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

26.07.2017 kell 20.58 teatati liiklusõnnetusest Harjumaal Saue vallas Alliku-Laagri-Hüüru mnt ja Hämariku tee ristmikul, kus mööda kergliiklusteed jalgrattaga sõitnud 42-aastane naine pidurdas sõiduautole KIA Venga tee andmiseks, kaotas jalgratta üle kontrolli ja kukkus. Jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Speedest Legends´il saab näha Knight Rider seriaalist tuntuks saanud KITT´i

Sõnapaar Michael Knight ja KITT ei jätnud 80ndatel kedagi külmaks ning kui õrnemasoo esindajad unistasid David Hasselhoffist, siis iga poisi ja mehe unistuste autoks oli KITT.
1982-86 aastani vändatud seriaali Knight Riderit õnnestus toona läbi Soome televisiooni jälgida Põhja eestlastel, kuid tänaseks leidub Eestis tõenäoliselt vähe neid, kes poleks näinud  mustas nahktagis ja lokkis peaga Michael Knight´i  ja tema imelist ning rääkivat autot KITT´i, mis ehitatud 1982. aasta Pontiac Firebird Trans Am´ist.

Eeloleval nädalavahetusel 29. ja 30. juulil tähistatakse Pärnu lennuväljal Baltimaade suurema kiirendusvõistluse SPEEDEST auväärset 20.-ndat juubelit ning paljude teiste autode hulgas on seal startimas ka Eesti oma KITT. Automaatkastiga Pontiac Trans Am GTA ,5.0 v8 TPI omanikuks on Ken Toover, kelle käsutuses see olnud viimased seitse aastat.

"Alguses ei olnud mul sellest autost plaan KITT´i ehitada, kuid ühel suvel õnnestus mul pagasiruumi polstrile saada David Hasselhoffi autogramm ning sealt siis see idee tekkis. Tänaseks olen autot ehitanud neli aastat. Kõige raskem on olnud osade hankimine ja auto ümberehitamine 88. aasta välimuselt 82. omaks.
Autosse on läinud meeletus ulatuses juhtmeid, et KITT toimiks nagu peab ja räägiks ning näitaks pilti. Päris koopiaga veel tegu pole, kuid kes meist poleks sellest autost kunagi unistanud?," võttis Toover KITTi saamisloo kokku.

Kui KITT´i omanikuks on Ken Toover, siis Speedest Legends´il stardib sellega kolmekordne Eesti meister Kristjan Käbi. Käbi teenis 2009-11 aastani meistritiitlid kõige võimsamas Outlaw klassis ning oli 2013 ja 2014 aastatel selle sama klassi teine.
Toona sõitis Eesti kiirendusmaastiku legend Chevrolet Monza autol ning tema parim 1/4 miili aeg oli 7,9 sekundit ning parim lõppkiirus samal distantsil 301,26km/h.

Speedest Legendsile on lisaks Eesti Kiirenduse Karikasarja 3.etapi osalejatele kohale lubanud tulla vanad kiirendussõitjad, driftjad ja mootorratturid Lätist, Leedust, Soomest ja loomulikult kogu Eesti kiirenduse raudvara. Kokku saab kahel päeval Pärnu lennuväljal näha ligi 100 osalejat.
Mõlemad päevad saavad olema täis rehvisuitsu, kiireid autosid ja mootorrattaid ning ei puudu ka lõbusad vahepalad, demonstratsioon esinemised ja mängud publikuga.
Speedest Legends võistlus ei koosne ainult kiirendusvõistlusest. Helirõhuvõistlus "Speedest Legends Alpine Sound Challenge 2017" toob kokku ka suure helirõhuvõistluse.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault Grupp müüs 1,88 miljonit sõidukit 2017 esimesel poolaastal

• 2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6%
• Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas.
• Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis.
• Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.


2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsenidpunkti. 
Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%. 


Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas: 
"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.” 


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti). 


Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.


Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%. 


Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid. 


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%. 
Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas. 


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti). 
Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule. 
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%. 
Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti). 


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele. 
Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada). 
Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust. 
Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit. 
Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.  


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.
Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele. 


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch. 
Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan. 


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid


2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal. 


Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.


Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.  


Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault disainis 2017. aasta kollase teekannu

Renault, mis tänavu tähistab vormel 1 sarjas osalemise 40. juubelit, on võtnud nõuks teha teoks üks ammune nali – toota kollaseid teekannusid, päriselt.


Renault otsustas siseneda eksklusiivsesse vormel 1 maailma 1975. aastal, tema esimene võistlusauto RS01 tegi debüüdi 1977. aastal. Renault mõistis, et vormel 1 pakub võimalusi tutvustada maailmale arendusi mootoritehnoloogia valdkonnas. Pärast põhjalikke uurimistöid ja järelemõtlemisi otsustas tiim välja tulla turbomootoriga, millist senimaani polnud mootorispordis nähtud. 


See juhtus 1977. aasta Silverstone’i grand prix’l, kuhu Renault pani võistlema oma kõige esimese turbomootoriga mudeli. Mõned aastad hiljem sõitsid turbomootoriga teisedki tiimid ning sama tehnoloogiat kasutavad ka tänased moodsad vormelimudelid, kuid turbomootori kõige esimene versioon sai kuulsaks tänu tehnoloogilistele raskustele. Võistlusauto RS01 oli oma esimesel võistlusel tihti sunnitud rajalt kõrvale tõmbuma, ajades välja valget tossu, mis viitas probleemidele mootoriga.


Kui Ken Tyrrell, omanimelise tiimi boss, nägi suitsevat autot mööda sõitmas, ei tulnud tal muud keelele kui hüüda: “Kollane teekann!” Tabava väljendi võtsid kiiresti üle Tyrrelli tiimikaaslased ning järgmisel grand prix’l rääkisid juba kõik kollasest teekannust. Nii saigi RS01 endale hüüdnime – Kollane Teekann.


Oma esimese vormel 1 võidu teenis RS01 kaks aastat hiljem, 1979. aastal. Tollel Dijonis peetud  Prantsusmaa grand prix’l õnnestus rooli hoidnud Jean-Pierre Jabouille’il, kes ühtlasi oli ka RS01 insener, esimest korda selle sõiduki parimaid omadusi tõestada ning siit sai alguse turbomootorite võidukäik. Lõpuks said turbomootorid heakskiidu ka Briti meeskondadelt, sealhugas ka nende hulgas parimalt Tyrelli tiimilt.
 
Septembrist saab seda teekannu näha ja kasutada Atelier Renault restoranis, mis asub Pariisis Champs-Elysées’l.
 
Kollase teekannu disain on inspireeritud ajaloolisest RS01-st, kuid ka täna vormel 1 sarjas võistlevast RS17-st. Niisamuti teekannu graafika ja värvid on võetud üle Renault vormel 1 tiimilt.


Lisainfo:
Saadaval alates septembrist
Soovituslik müügihind 129 €
Müügikoht:  Atelier Renault ning selle e-pood (http://shop.atelier.renault.com/fr/ )
Saadaval piiratud koguses:  40 kollast teekannu


Renault:  40 aastat vormel 1-s


16. juulil 1977 osales Renault esimest korda vormel 1 grand prix’l – selle võistlusega algas uus peatükk, mis on tänaseks kasvanud sündmusterohkeks ajalooks. Renault on sõitnud kõikvõimalikel katsetel, ringradadel, rallidel, ühissõitudel, kestvussõitudel… ja on võitnud kõikjal. Renault’ nime võib näha võitjate nimekirjade eesotsas nii siin kui seal. Seega oli vältimatu, et ühel hetkel Renault naaseb vormel 1 sarja.


1977ndast on möödunud 40 aastat, ja tööd on tehtud pühendumisega. Renault ei ole mitte ainult enda nimele hulgaliselt võite kogunud, vaid on iga kord panustanud mootorisporti ka mõne uuendusega vedrustuse, aerondünaamika või mootorite valdkonnas. Täna on Renault’l oluline koht grand prix’de maagilises maailmas.


Võidud
• 11 võitu sõitjate arvestuses 
• 12 võitu konstruktorite arvestuses 
• 170 võitu 24-lt sõitjalt
• 481 poodiumikohta

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault tervitas täna Tallinnas Prantsuse rahvuspüha

Renault peatus täna Tallinna tänavatel ja jagas möödujatele Prantsuse trikoloore.

Täna on 14. juuli – Prantsuse rahvuspüha, mida suurejooneliselt tähistab kogu Prantsusmaa ja prantsuse kogukonnad üle maailma.

Seitse fakti Prantsusmaa kohta:
1. 14. juuli on Bastille’ vallutamise aastapäev ja Prantsusmaa rahvuspüha
2. Prantsuse trikoloori sinine-valge-punane sümboliseerib vabadust, võrdsust ja vendlust
3. Prantsuse hümn on marseljees
4. Prantsuse rahvussümbol on Marianne
5. Prantsuse rahvuslind on Gallia kukk
6. Prantsusmaa pealinna Pariisi kõige tähtsam sümbol on Eiffeli torn
7. “Nägemiseni!” on prantsuse keeles “Au revoir!”

Renault sõitis linna kõige uuema mudeli – Koleosega, milles on maastikuauto jõulisust ja suure sedaani mugavust ja esinduslikkust. Lisaks nelikvedu ja kõrge kliirens. Kapoti all tuksub Euroopa tarbijate poolt eelistatud diiselmootor (võimsusega 130 või 175 hobujõudu) ning käigukastide valikus on traditsiooniline manuaal ja uuenduslik X-Tronic automaat, mis lubab suuremat sõidunaudingut ja väiksemat kütuselkulu.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: