Liiklusõnnetused

25.07.2017 kella 10.21 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas  Ädala ja Sõle tänava ristmikul, kus ülekäigurajal mopeediga Peugeot 103 teed ületanud 45-aastane mees põrkas kokku sõiduautoga Opel Astra, millega sooritas parempööret 52-aastane naine. Mopeedi juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Juhtunu täpsemad asjaolud on selgitamisel.

25.07.2017 kella 11.31 ajal teatati liiklusõnnetusest Kuressaares Tallinna tn 84 juures, kus sõiduautot Audi A4 juhtinud 71-aastane naine sõitis otsa ülekäigurajal teed ületanud 10-aastasele tüdrukule. Jalakäija toimetati Kuressaare Haiglasse.

 

26.07.2017 kella 19.00 ajal toimus liiklusõnnetus Harjumaal Viimsi vallas Randvere tee 17 juures, kus seni tuvastamata juht sooritas vasakpööret ja sõitis sõiduautoga Honda Civic otsa talle vastu liikunud jalgratturile, 43-aastasele naisele. Sõiduki juht lahkus sündmuskohalt, jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel. Politsei palub õnnetuse pealtnägijatel helistada politsei kliendiinfo telefonil 612 3000 või saata e-kiri aadressile pohja.lmt@politsei.ee.

 

25.07.2017 kella 19.45 ajal teatati liiklusõnnetusest Harjumaal Keila vallas Laulasmaa külas Kloogaranna tee ja Posti tänava lähistel, kus ülekäigurajal jalgrattaga sõiduteed ületanud 53-aastane naine põrkas kokku sõiduautoga BMW 530D, mida juhtis 28-aastane mees. Jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse. Jalgrattur ei kandnud kaitsekiivrit.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Lisa oma kommentaar:

Renault Grupp müüs 1,88 miljonit sõidukit 2017 esimesel poolaastal

• 2017. aasta 1. poolaastal müüs Renault Grupp 1,88 miljonit sõidukit, kasv oli 10,%, turg kasvas 2,6%
• Grupi kõik kaubamärgid suurendasid müüki ja turuosasid. Renault ja Dacia tegid poolaasta müügirekordid. Renault on teine enimmüüdud autotööstuse kaubamärk Euroopas.
• Kõik regioonid suurendasid müüki ja turuosasid. 19,3% kasvas müük Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis ning 50,5%-line kasv saavutati Aasia ja Vaikse ookeani regioonis.
• Renault prognoosib, et 2017. aasta on kasvuaasta tänu mudelivaliku uuenemisele, uutele mudelitele ning rahvusvahelise äritegevuse arendamisele ettevõtte poolt.


2017. aasta esimesel poolaastal suurenes Renault Grupi sõiduautode ja tarbesõidukite (sealhulgas Lada) globaalne müük 10,4%, maailma autoturg kasvas samal ajal 2,6%. Hetkel on grupi turuosa 4,1%, võrreldes 2016. aastaga on turuosa tõusnud 0,3 protsenidpunkti. 
Renault Grupp, Renault ja Dacia kaubamärgid tegid esimesel poolaastal müügirekordi. Grupp müüs kokku 1 879 288 sõidukit, sellest Renault’sid müüdi 1 342 320 ja Daciaid 332 845 sõidukit. Renault Samsung Motors’i müük kasvas 12,5% ning Lada müük kasvas 12,2%. 


Renault Grupi asepresident müügi ja turunduse alal Thierry Koskas: 
"Müües 1,88 miljonit sõidukit kuue kuuga oleme püstitanud uue rekordi. Meie müügimahud ja turuosad on kasvanud kõikide meie kaubamärkide ja turgude ulatuses. Meie tegevused tootevaliku uuendamise nimel ning geograafiline laienemine kannavad vilja.” 


Euroopa autoturul kasvab grupi müük endiselt kiiremini kui turg. Renault Grupp müüs esimesel poolaastal 1 025 146 sõidukit ning kasvatas müüki 5,6%. Samal ajal kasvas Euroopa turg 4,4%. Grupi turuosa Euroopa autoturul kasvas 10,8%-ni (+0,1 protsendipunkti). 


Renault kaubamärgi müük kasvas Euroopa autoturul 4,3% ning turuosa jõudis 8,2%-ni. Kõige suuremat kasu teeniti Megane’i mudelipere uuenemisest. Neljanda põlvkonna Clio on Euroopa enim müüdud sõiduautode nimekirjas teisel kohal, Captur hoiab liidripositsiooni krossoverite müügiedetabelis.


Renault jätkuvalt Euroopa elektriautode turu liider, mille müük on praeguseks kasvanud 34% ja turuosa suurenenud 26,8%-ni. Elektriautodest enim müüdi Euroopas ZOE’it, mille müük kasvas 44%. 


Dacia tegi Euroopas esimesel poolaastal rekordi – müüdi 245 453 sõidukit, müük kasvas 9,3% ning turuosa kasvas 2,6%-ni. Enim toetas kaubamärgi kasvu 2016. aastal uuenenud Sandero ja Dusteri mudelid. 


Prantsusmaal tegi Renault sõiduautode müügis viimase kuue aasta parima esimese poolaasta tulemuse. Twingo, Clio, Talisman ja Espace olid liidrid oma segmentide müügiedetabelites. Dacia tegi müügirekordi tänu Sanderole, mis oli liider oma segmendis. Elektriautode turu vaieldamatu liider on ZOE – seda mudelit müüdi poolaastaga mullusest 9200 sõidukit rohkem, müük kasvas 42%. Pea 70% Prantsusmaal müüdud elektriautodest olid ZOE’id.


Väljaspool Euroopat kasvasid kõikjal nii müügimahud kui ka turuosad. Grupi müük kasvas 16,8%, samal ajal kui turg kasvas 3,4%. 
Renault Grupi positsiooni tugevnemist toetas uuenenud tootevalik: QM6 ja SM6 Lõuna-Koreas, Kaptur, Vesta ja Xray Venemaal, Koleos Hiinas, Megane Sedan Türgis ja Oroch Ameerikas. 


Aafrikas, Kesk-Idas ja India regioonis suurenes Renault Grupi läbimüük 19,3%, samal ajal kui turuosa kasvas 6,4%-ni (+1,1 protsendipunkti). 
Iraanis tõusis müük 100,3%, turuosa kasvas 9,8%-ni (+4 protsendipunkti), seda eelkõige tänu Tondari ja Sandero mudelite edule. 
Indias on Renault jätkuvalt juhtiv Euroopa autotootja, mille turuosa on 3,3%. 
Põhja-Aafrikas kasvas grupi müük 10,1%, turuosa suurenes 43%-ni (+7,2 protsendipunkti). 


Euraasias suurenes müük 8,6%, samal ajal kui turg kasvas 2,5%. Grupi turuosa, kuhu nüüd kuulub ka Lada, jõudis 24,5%-ni (+1,4 protsendipunkti) – seda kõike tänu Venemaa turu tugevnemisele. 
Pärast nelja aasta pikkust pausi on Venemaa turg alustanud tõusu – esimesel poolaastal oli kasv 6,9%. Grupi müük suurenes 14% (sealhulgas Lada). 
Lada müük kasvas kaks korda kiiremini kui turg ise – tõus 12,8% ning turuosa kasvas 19,5%-ni, mis on tingitud uute Vesta ja Xray mudelite edust. 
Renault kaubamärgil on Venemaal 8,5%-ine turuosa (+0,7 protsendipunkti). Edukaim mudel oli Kaptur, mida esimesel poolaastal müüdi 14 140 sõidukit. 
Pärast Lada müügimahtude konsolideerimist on grupi suuruselt teine turg Venemaa.  


Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnas suurenes müük 50,5%, samal ajal kasvas turg 3,6%. Hiinas müüdi ligi 36 000 Renault’ sõidukit (mullu samal perioodil 9 771 sõidukit), neist 21 000 moodustab kohapeal toodetav uus Koleos.
Renault Samsung Motorsi müük tõusis Lõuna-Koreas 12,5%, samal ajal langes turg 4,2%. Kaubamärgi turuosa suurenes 6,9%-ni (+1 protsendipunkti) ja seda tänu edukatele SM6 ja QM6 lansseerimistele. 


Ameerikas kasvas müük 14,6%, turg kasvas 8,3% ning grupi turuosa kasvas 6,5%-ni (+0,4 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid Sandero, Logan ja Duster Oroch. 
Argentiina turg on hakanud langusest taastuma – turg kasvas 34% ning Renault Grupp suurendas oma müüki 45,6%, suurendades turuosa 13,3%-ni (+1,1 protsendipunkti). Edukaimad mudelid olid kohapeal toodetavad Sandero ja Logan. 


Renault Grupi 2017. aasta prognoosid


2017. aastal on oodata globaalsel autoturul 1,5–2,5% kasvu. Euroopas on oodata 2%-list kasvu ning sama suurt kasvu on oodata Prantsusmaal. 


Väljaspool Euroopat, Venemaa turg võib tõusta üle 5% ja Brasiilias kuni 5%. Hiinas oodatakse 5%-list ja Indias 8%-list kasvu.


Aasta teises pooles on oodata grupile jätkuvalt kasu uuenenud tootevalikust, seda tänu Koleosele Hiinas, Kapturile, Xrayle ja Vestale Venemaal, QM6-le ja SM6-le Lõuna-Koreas ning tarbesõidukite mudelivalikule Ladina-Ameerikas.  


Renault Grupp prognoosib 2017. aastal oma ettevõttele müügitulemuste kasvu nii Euroopas kui väljaspool Euroopat.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault disainis 2017. aasta kollase teekannu

Renault, mis tänavu tähistab vormel 1 sarjas osalemise 40. juubelit, on võtnud nõuks teha teoks üks ammune nali – toota kollaseid teekannusid, päriselt.


Renault otsustas siseneda eksklusiivsesse vormel 1 maailma 1975. aastal, tema esimene võistlusauto RS01 tegi debüüdi 1977. aastal. Renault mõistis, et vormel 1 pakub võimalusi tutvustada maailmale arendusi mootoritehnoloogia valdkonnas. Pärast põhjalikke uurimistöid ja järelemõtlemisi otsustas tiim välja tulla turbomootoriga, millist senimaani polnud mootorispordis nähtud. 


See juhtus 1977. aasta Silverstone’i grand prix’l, kuhu Renault pani võistlema oma kõige esimese turbomootoriga mudeli. Mõned aastad hiljem sõitsid turbomootoriga teisedki tiimid ning sama tehnoloogiat kasutavad ka tänased moodsad vormelimudelid, kuid turbomootori kõige esimene versioon sai kuulsaks tänu tehnoloogilistele raskustele. Võistlusauto RS01 oli oma esimesel võistlusel tihti sunnitud rajalt kõrvale tõmbuma, ajades välja valget tossu, mis viitas probleemidele mootoriga.


Kui Ken Tyrrell, omanimelise tiimi boss, nägi suitsevat autot mööda sõitmas, ei tulnud tal muud keelele kui hüüda: “Kollane teekann!” Tabava väljendi võtsid kiiresti üle Tyrrelli tiimikaaslased ning järgmisel grand prix’l rääkisid juba kõik kollasest teekannust. Nii saigi RS01 endale hüüdnime – Kollane Teekann.


Oma esimese vormel 1 võidu teenis RS01 kaks aastat hiljem, 1979. aastal. Tollel Dijonis peetud  Prantsusmaa grand prix’l õnnestus rooli hoidnud Jean-Pierre Jabouille’il, kes ühtlasi oli ka RS01 insener, esimest korda selle sõiduki parimaid omadusi tõestada ning siit sai alguse turbomootorite võidukäik. Lõpuks said turbomootorid heakskiidu ka Briti meeskondadelt, sealhugas ka nende hulgas parimalt Tyrelli tiimilt.
 
Septembrist saab seda teekannu näha ja kasutada Atelier Renault restoranis, mis asub Pariisis Champs-Elysées’l.
 
Kollase teekannu disain on inspireeritud ajaloolisest RS01-st, kuid ka täna vormel 1 sarjas võistlevast RS17-st. Niisamuti teekannu graafika ja värvid on võetud üle Renault vormel 1 tiimilt.


Lisainfo:
Saadaval alates septembrist
Soovituslik müügihind 129 €
Müügikoht:  Atelier Renault ning selle e-pood (http://shop.atelier.renault.com/fr/ )
Saadaval piiratud koguses:  40 kollast teekannu


Renault:  40 aastat vormel 1-s


16. juulil 1977 osales Renault esimest korda vormel 1 grand prix’l – selle võistlusega algas uus peatükk, mis on tänaseks kasvanud sündmusterohkeks ajalooks. Renault on sõitnud kõikvõimalikel katsetel, ringradadel, rallidel, ühissõitudel, kestvussõitudel… ja on võitnud kõikjal. Renault’ nime võib näha võitjate nimekirjade eesotsas nii siin kui seal. Seega oli vältimatu, et ühel hetkel Renault naaseb vormel 1 sarja.


1977ndast on möödunud 40 aastat, ja tööd on tehtud pühendumisega. Renault ei ole mitte ainult enda nimele hulgaliselt võite kogunud, vaid on iga kord panustanud mootorisporti ka mõne uuendusega vedrustuse, aerondünaamika või mootorite valdkonnas. Täna on Renault’l oluline koht grand prix’de maagilises maailmas.


Võidud
• 11 võitu sõitjate arvestuses 
• 12 võitu konstruktorite arvestuses 
• 170 võitu 24-lt sõitjalt
• 481 poodiumikohta

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault tervitas täna Tallinnas Prantsuse rahvuspüha

Renault peatus täna Tallinna tänavatel ja jagas möödujatele Prantsuse trikoloore.

Täna on 14. juuli – Prantsuse rahvuspüha, mida suurejooneliselt tähistab kogu Prantsusmaa ja prantsuse kogukonnad üle maailma.

Seitse fakti Prantsusmaa kohta:
1. 14. juuli on Bastille’ vallutamise aastapäev ja Prantsusmaa rahvuspüha
2. Prantsuse trikoloori sinine-valge-punane sümboliseerib vabadust, võrdsust ja vendlust
3. Prantsuse hümn on marseljees
4. Prantsuse rahvussümbol on Marianne
5. Prantsuse rahvuslind on Gallia kukk
6. Prantsusmaa pealinna Pariisi kõige tähtsam sümbol on Eiffeli torn
7. “Nägemiseni!” on prantsuse keeles “Au revoir!”

Renault sõitis linna kõige uuema mudeli – Koleosega, milles on maastikuauto jõulisust ja suure sedaani mugavust ja esinduslikkust. Lisaks nelikvedu ja kõrge kliirens. Kapoti all tuksub Euroopa tarbijate poolt eelistatud diiselmootor (võimsusega 130 või 175 hobujõudu) ning käigukastide valikus on traditsiooniline manuaal ja uuenduslik X-Tronic automaat, mis lubab suuremat sõidunaudingut ja väiksemat kütuselkulu.

Märksõnad: paevauudised
Jaga:

Renault-Nissani liidu koostöö hind on kasvanud 5 miljardit euroni

Renault-Nissani liit teatas, et sai 2016. aastal koostööst kasu 16% rohkem kui aasta tagasi.


Prantsuse ja Jaapani taustaga ettevõtted hoidsid kokku, teenisid täiendavat tulu ja vähendasid kulutamist maailma juhtiva autotööstuse liidu kaudu.
Liidu koostöö hind oli mullu 5 miljardit eurot, aasta varem 4,3 miljardit eurot. Insenerlahendused, tootmine ja ostukokkulepped olid põhilised koostöövaldkonnad, mis tõid 2016. aastal 700 miljoni euro võrra rohkem kasu.


“Järjest rohkem tehakse liidu sees koostööd ning liidu liikmed võidavad sellest märkimisväärselt. Mastaabisääst, tehnoloogilised saavutused ja innovatsioonid on täna Renault’ ja Nissani vahel jagatud,” rääkis Renault-Nissani liidu esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn. “Me prognoosime koostööst saadava kasu suurenemist 5,5 miljardi euroni 2018. aastal, mis on veel enne, kui hakkame arvestama liidu tegevustesse meie uue liikme Mitsubishi Motorsi panust.”


Koos Mitsubishi Motorsiga, mis sai liidu täisliikmeks 2016. aasta lõpus, on liidu aastane läbimüük kasvanud 10 miljoni ühikuni. Mitsubishi Motors ühines liiduga kaks aastat pärast seda, kui Renault ja Nissan alustasid koostööd neljas tegevusvaldkonnas: insenerlahenduste väljatöötamises, tarneahela juhtimises, ostujuhtimises ning personalijuhtimises. Need valdkondi juhitakse keskselt liidu asepresidendi tasandil.


“Nüüd juba võime näha käegakatsutavaid tulemusi selles suures ühinemises,” lisas Ghosn. “Kasvav koostöö aitab Renault’l, Nissanil ja nüüd ka Mitsubishi Motorsil saavutada ettevõtete finantseesmärke ning toota suurema väärtusega sõidukeid uuel mobiilsuse ajastul.”


Sel aastal on liidu liikmetel plaanis tutvustada turule veel mitmeid järgmise põlvkonna tehnoloogiaid elektrisõidukitele ning isesõitvatele ja ühenduvatele autodele. Tehakse tööd ka platvormide, jõuallikate ja sõidukiosade kokkusobivuse suurendamise nimel – et tõsta konkurentsivõimet ning leida uusi võimalusi koostööks.


Aprillis 2017 asutas liit kergtarbesõidukite äriüksuse, et anda oma liikmetele jõudu juurde kaubikute ja väikeveokite tootmise alal. Uue üksuse ülesandeks on toetada liidusisest koostööd tootearenduses ja tootmises, tehnoloogiate kasutamisel ja kulude kokkuhoidmise, samas säilivad liidu liikmete kaubamärkide kõik omadused. 


Mitsubishi Motorsi lisandumises näeb liit täiendavat kasu koostööle ostukokkulepete ja logistika valdkonnas, aga ka asukohaspetsiifikast, võimalusest kasutada tootmiseks üksteise tehaseid ja sõidukiplatvorme, jagada tehnoloogiaid ning laiendada oma kohalolu nii küpsetel kui ka arenevatel turgudel.


Mitsubishi Motors plaanib panustada liitu oma ekspertteadmisi pistikhübriidsõidukitest, pikapitest, väikeveokitest ja sportmaasturitest, samuti tugevdab liidu positsiooni Kagu-Aasia regioonis. 


Ühised moodulplatvormid


Ühistel moodulplatvormidel (CMF) põhinev tootmine annab inseneridele võimaluse töötada erinevate moodulkomplektidega, vahetada mooduleid ning luua sadu erinevaid variante liidu erinevate kaubamärkide tarbeks.


Liit on saanud ühistel moodulplatvormidel põhinevast tootmisest märkimisväärselt kasu alates 2013. aastast, mil need kasutusele võeti.


Renault Kwid, mis jõudis India turule 2015. aastal, on liidu esimene mudel, mis ehitati kõige väiksema ja taskukohasema hinnaga sõidukite kategooria CFM-A platvormile. Eelmisel aastal tõi Nissan turule Datsuni, mida India turule toodetakse samuti CMF-A platvormil põhinevalt ning kannab nime Datsun redi-GO. Neil kahel mudelil on üle 60% mahus samad komponendid, kuid sõidukogemuse poolest on need erinevad ja kaubamärkidele vastavad.


2016. aastal lisandus liidu CFM-C/D platvormile põhinevate mudelite nimekirja veel kaks: uus Renault Scenic ja uue Megane. Samale CFM-C/D platvormile põhinevalt toodetakse juba varasemast ka Nissan Rogue’i, Qashqaid ja X-Traili, uut Renault Espace’i, Kadjarit ja Talismani.


Liidu hinnangul toodetakse 2020. aastal 70% nende sõidukitest CMF-platvormidel põhinevalt. Selline lähenemine tootmisele hoiab ostutehingutelt kokku kuni 30% ning insenerlahenduste kulud vähenevad kuni 40% võrra.


Risttootmine 


Risttootmine on jätkuvalt üks kõige olulisemaid tõukejõude liidusiseseks koostööks. See annab Renault’le, Nissanile ja Mitsubishile võimaluse toota sõidukeid üksteise tehastest, lähemal turgudele, kus neid müüakse, aga ka selleks, et tehaste kasutatavust tõsta ja püsikulusid kokku hoida.


2016. aasta alguses teatas Renault, et järgmise põlvkonna Nissan NV300-sid hakatakse tootma Sanouville’i tehases Prantsusmaal. Nissan NV300 kaubikud hakatakse valmistama samadel koosteliinidel, kus valmivad ka uued Renault Traficud.


Renault-Nissani liit


Renault-Nissani liit on strateegiline partnerlus Pariisis asuva Renault' ja Jaapanis Yokohamas asuva Nissani vahel. 2016. aastal müüsid partnerid ligi 200 riigis kokku 9,95 miljonit autot – see tähendab rohkem kui iga üheksanda maailmas müüdava auto. Liit teeb koostööd ka teiste autotootjatega, sealhulgas Daimleriga Saksamaal ja Dongfengiga Hiinas. Samuti on liidul enamusosalus ettevõttes, millele kuulub Venemaa suurim autotootja AVTOVAZ. Liit on maailma autotootjate hulgas liider elektriautode tootmise alal ning arendab uusi tehnoloogiaid, kavatsusega hakata tulevikus tootma isesõitmise ja ühenduvuse funktsionaalsusega elektrisõidukeid.

Märksõnad: paevauudised
Jaga: